Živjo,
že nekaj časa razmišljam, ali naj sploh napišem to objavo, ampak imam občutek, da se vrtim v krogu in ne vem več, kako naprej.
Star sem 25 in imam občutek, da mi nikakor ne uspe najti ljubezni. Ne gre za to, da si ne bi želel odnosa — ravno nasprotno. Želim si nekoga, s katerim bi lahko delil vsakdan, se pogovarjal, imel občutek bližine. Ampak nekako se vedno ustavi že na začetku.
Včasih imam občutek, da je problem v meni. Da nisem dovolj zanimiv, dovolj privlačen ali pa enostavno ne znam vzpostaviti pravega stika. Ko gledam druge, kako zlahka vstopajo v zveze, se počutim še bolj izgubljeno in izobčeno. Sprašujem se, ali delam kaj narobe ali pa mi preprosto ni namenjeno.
Poskušal sem že različne stvari — več druženja, aplikacije za spoznavanje, delo na sebi — ampak rezultat je vedno podoben.
Zanima me, ali je še kdo v podobni situaciji? Kako se spopadate s tem občutkom? In ali obstaja kakšen način, da se iz tega kroga sploh izkopljem?
Hvala vsem, ki si boste vzeli čas za odgovor.
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Korvo, živjo.
V svojem sporočilu se sprašuješ, kako se spoprijeti z izzivi pri sklepanju romantičnih zvez. Iz tvojega zapisa čutim, da ti ni lahko in da te to zelo bremeni.
Najprej zapri oči in naredi en globok vdih… Mlad si, pred teboj je zelo barvito in vznemirljivo življenje - te dni povprečni človek pristane v resni zvezi in si začne ustvarjati družino šele v začetku svojih 30-ih. Imaš čas, dovolj časa, čeprav se včasih morda zdi, da ga nimaš.
Morda si trenutno obkrožen z ljudmi, ki so v romantičnih zvezah, medtem ko si ti samski, kar pa nikakor ne pomeni, da je karkoli narobe s teboj, samo zato ker nisi v zvezi. Zapisal si, da si poskusil iti na kak zmenek in da se nikoli ni razvilo iz nekaj zmenkov nič resnejšega, če sem te prav razumela? Glede na tako malo informacij ti težko povem, kaj je “šlo narobe” - bi mi bil morda pripravljen povedati kaj več o kakšni tvoji izkušnji; morda opisati, zakaj meniš, da nisi dovolj zanimiv ali privlačen; opisati, kako poskusiš navezati stik in kako poteka tvoje srečanje/zmenek?
Vsakič, ko pomisliš na to, da si ti kaj narobe storil, se spomni, da sta v odnosu zmeraj dva in da je tudi druga oseba odgovorna za to, da ti stopi korak nasproti. Nenazadnje lahko osebo vedno tudi vprašaš, kako se v vajinem trenutnem odnosu počuti, kaj meni, da gre prav, kaj so pričakovanja te osebe od tebe in od vajinega odnosa, kakšne občutke ima… Imej nekakšen “Q and A”, da vidita oba, na čem sta. Pa ne pozabiti, da noben ni na vročem stolu - imej pripravljena vprašanja, vendar bodi tudi ti pripravljen odgovoriti na kakšno oziroma deliti svoje počutje, občutke, čustva. To ni zmeraj najlažji pogovor, ker si malce izpostavljen, ampak samo preko odprte komunikacije boš tako ti, kot tudi druga oseba, dobil povratno informacijo o trenutnem stanju in kako lahko gresta naprej.
Rekel si, da si zveze zelo želiš… Včasih sami sebe ujamemo v past, ko si nečesa preveč želimo - spregledamo, da nekaj v situaciji ali v odnosu ni v redu, samo zato, ker si tako zelo želimo biti v odnosu. Verjemi, da je bolje, da sploh nisi v odnosu, kot pa da si v odnosu, kjer začneš izgubljati delčke sebe, ker se prilagajaš nekomu drugemu. Neskončno možnosti imaš in čas, da se lahko zavestno odločiš za pravo osebo, ob kateri se boš takoj počutil udobno in se bo v resnici vse občutilo prav, brez da bi rabil o tem razmišljati in brez, da bi se ob tem počutil, kot da s teboj karkoli ni okej.
Še enkrat globoko zadihaj in razmisli, če si pripravljen z menoj deliti še kakšne informacije, da ti lahko tudi malce bolj konkretno svetujem, če bi si tega želel.
Tukaj sem zate.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
Ne
Nesrečna v ljubezni
Živjo
Tudi jaz imam podoben primer. Zdi se mi, da sem nesrečna v ljubezni. Bilo je kar nekaj fantov, ampak se je izkazalo, da z njimi ne bo nič. Mladi smo, očitno še malo ne zreli za življenje v zvezi. Nekaj mojih prijateljic je že poročenih in se sprašujem kako je to mogoče, jaz pa fanta še najti ne morem. Ampak si govorim, da še ni prepozno. Upam, da ti je kaj pomagalo. Lp, Nesrečna v ljubezni
St
Studentka
Sem na istem, stara 25 let, obupala nad dejting appi. Spopadam se na tak način, da sem dala to vse malo na stran in se osredotočam nase, na svoje interese, zanimanja, ker se mi drugače zdi da bi se sprijaznila z manj kot si zasluzim, sam zato, da bi bila v zvezi. Si seveda se vedno zelim bit v zvezi. Fant ki sem ga nazadnje dejtala je bil na enakem, za vsako ceno je zelel bit v zvezi in je sel takoj, ko sva midva nardila pavzo, v zvezo z drugo punco, potem pa mi je pisal kako bi raje bil z mano - in sem dobila obcutek, da mu niti ne morem zaupat, da bi res bil z mano, zaradi mene, ne pa da si samo tok zeli bit v zvezi in je pac ugotovil, da sem vseeno boljsa izbira kot trenutna punca. Uglavnem, take it slow, nikamor se ne mudi. Boljse bit sam kokr v neki half-assed zvezah in ta cas gradit sebe in ostala prijateljstva :).
Ko
Korvo
Hvala vsem za dosedanje odgovore.
Rad bi si vzel nekaj časa in odgovoril na določene stvari. Zadnjih nekaj dni sem premleval vaše odgovore in so mi precej pomagali. Če ne drugega, sem se lahko zamotil z njimi, namesto da bi se izgubljal v občutku samote.
Lepo je bilo slišati, da nisem edini s takšnimi težavami. Pogosto sem se namreč, še posebej ob tem, ko je večina mojih sovrstnikov že bila v razmerjih – nekateri celo poročeni ali z otroki – počutil, kot da sem edini, ki ni sposoben najti partnerke.
Kar se tiče mojega ljubezenskega življenja: dolgo sem bil mnenja, da se bo vse zgodilo samo od sebe, ko bo pravi čas. Ko pa so se moji prijatelji začeli zaljubljati in si ustvarjati odnose, sem jaz bolj ali manj ostal sam. Seveda je razumljivo, da večino časa posvetiš partnerju, zato se nismo več družili tako kot prej.
Kasneje sem poskusil ljubezen najti bolj aktivno, tudi na silo. Poskusil sem v živo in preko aplikacij za zmenke, vendar brez večjega uspeha. Pogosto se je ustavilo že pri sporočilih, včasih pa že na prvem zmenku. Najdlje je trajalo približno dva meseca, preden sva ugotovila, da preprosto nisva kompatibilna. Najbolj me verjetno prizadene to, da skoraj nikoli nisem dobil konkretnega razloga, zakaj ni uspelo – največkrat je sledila tišina ali pa stavek: “Saj si super oseba, ampak nisi zame.”
Lahko le ugibam, kaj bi lahko bil razlog. Sam se vidim bolj kot “nerd” tip človeka – moji hobiji so bolj specifični in nekoliko “nišni”. Ljudje so pogosto presenečeni, ko jim jih omenim, ker pravijo, da ne delujem tako. Kar se tiče videza, pa tudi nimam najboljše samopodobe – že dlje časa imam težave s tem, kako dojemam svoj odsev.
Po teh izkušnjah sem, podobno kot je nekdo že omenil, zmenkarije postavil nekoliko na stran in se posvetil sebi. Kljub temu pa sem se še vedno pogosto počutil osamljenega. Veliko dni sem preživel sam, se zamotil s faksom ali hobiji, vendar me je sčasoma začelo motiti, da nimam nikogar, s katerim bi lahko delil svoje navdušenje.
Verjetno me dodatno obremenjuje tudi pritisk iz družine. Stari starši me pogosto sprašujejo, kdaj lahko pričakujejo pravnuke, starši in drugi sorodniki pa mi govorijo, da so pri mojih letih že imeli otroke in me sprašujejo, kaj še čakam. Takšni komentarji me pogosto prizadenejo, saj mi družina veliko pomeni. Večkrat sem jih že prosil, naj s tem prenehajo, vendar na to sčasoma pozabijo.
Še enkrat hvala vsem za odgovore, res mi pomagajo.Citiraj
Sa
SamskaPunca
Hoj
Ne vem ali lahko pripnem objavo, ampak če iščeš ljubezen ali družbo, se lahko prijaviš na dogodke za samske. Hodijo v hribe, imajo zmenke ali gredo na potovanja. Mogoče najdeš sorodno dušo: https://dogodkizasamske.si/
Poglej si????
Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Korvo, ponovno pozdravljen.
Veseli me, da si našel uteho v mojem odgovoru in odgovoru svojih sovrstnikov. Želim, da veš, da nikakor nisi sam v tem in nisi edini, ki pri svoji starosti nimaš partnerke. To nikakor ni odraz tega, da kakorkoli ne bi bil sposoben najti partnerke ali da ne bi bil vreden ljubezni, ker si je vreden.
Glede prijateljev bi ti svetovala, da se z njimi pogovoriš glede tvojih občutkov. Normalno je, da pogrešaš vaše odnose in je prav, da to z njimi deliš, saj boste tako lahko načrtovali več časa skupaj. Žal se zgodi, da skozi leta in s partnerjem in družino malce drugače prerazporedimo čas, kar pa nikakor ne sme pomeniti, da zanemarimo čas za prijateljstva. Seveda razumeš, da ti ne morejo posvetiti istega časa kot prej, si pa še vedno želiš biti aktivni del njihovega življenja in da so oni aktivni del tvojega življenja.
Glede družine pa bi ti svetovala enako - rekel si, da si jim že povedal, da ti je ob njihovih komentarjih neprijetno in razumem, da ti je; vsakemu bi bilo. Morda bo bolj učinkovalo, če se pogovoriš z vsakim posebej in jih prosiš, da več ne izpostavljajo svojih opazk o tem, da nimaš partnerke. Ni ti treba pojasnjevati, zakaj si samski… Nobenemu nisi dolžan pojasnila. Pa tudi bistvo in edini namen tvojega življenja ni to, da imaš partnerko, ampak da živiš polno in vznemirljivo življenje.
Rekel si, da si se s preteklimi partnerkami pogovarjal glede tega, zakaj se stvari niso iztekle, pa nisi dobil odgovora. Ne priporočam ti tega, da predvidevaš, kaj so bili razlogi, saj se boš tako samo začel vrteti v svoji glavi z razlogi, ki so zelo verjetno daleč od resnice. Če se ti morda to zgodi še kdaj v prihodnje, predlagam, da se s punco pogovoriš in jo prosiš za iskren odgovor in da bi si želel vedeti konkretno, kaj je šlo narobe, kaj se ni občutilo prav… Enako povratno informacijo pa lahko tudi ti daš njej.
Če pa si želiš spoznati nove ljudi, nove potencialne partnerke, pa si ne želiš odpirati aplikacij za zmenke, se v zadnjem času organizira veliko dogodkov za samske, kot so ti tudi že predlagali v odgovorih. Že samo v Ljubljani skoraj vsak teden različni organizatorji prirejajo veliko dogodkov - speed dating, tematske zabave za samske, pitch and pair (prijatelji predstavljajo svoje samske prijatelje publiki).
Če ti lahko odgovorim še na kakšno vprašanje ali skrb, ki jo imaš, sem tukaj zate.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
Ko
Korvo
Hvala za vse predloge in odgovore, res cenim, da ste si vzeli čas.
Dogodki za samske se mi sicer zdijo zanimiva ideja in mogoče bi se jih kdaj tudi udeležil, me pa trenutno nekoliko odvrača nekaj stvari. Večina dogodkov poteka v Ljubljani, sam pa študiram v Mariboru, zato mi je to kar logistični zalogaj. Poleg tega imam trenutno tudi precej natrpan urnik, nekaj zadržkov pa imam tudi glede same cene dogodkov.
Priznam pa tudi, da me verjetno malo skrbi, da bi šel tja z velikimi pričakovanji in ponovno ostal razočaran. Kljub temu sem hvaležen za predlog in bom mogoče v prihodnje vseeno zbral pogum ter poskusil kaj takšnega.
Bi pa želel vprašati še nekaj. Zanima me predvsem, kako se spopadati z občutkom zavrnitve, osamljenosti in predvsem s tišino po zmenkih ali pogovorih, ko nikoli zares ne dobiš odgovora, zakaj nekaj ni uspelo. Mislim, da me ravno to najbolj izčrpava, saj potem veliko razmišljam, kaj je bilo narobe z mano.
Zanima me tudi, ali imate kakšen predlog, kako danes spoznavati nove ljudi oziroma potencialne partnerke tudi izven aplikacij za zmenke ali teh organiziranih dogodkov za samske. Imam občutek, da je to danes precej težko, še posebej če si bolj miren oziroma introvertiran človek.
Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Živjo,
razumem, tvoji zadržki so popolnoma sprejemljivi. Kljub temu pa imej nekje v ozadju te predloge, če se pa kdaj odločiš, da bi se kakšnega dogodka udeležil; morda skupaj s kakšnim drugim znancem/prijateljem, ki je samski.
Sprašuješ, kako se spoprijeti z občutkom zavrnitve… Razumem, da ti je težko shajati s takšnimi občutki. Našim možganom res ne ustreza, ko ne prejmejo povratne informacije. V primerih, ko se nekaj konča brez pojasnila; možgani ne morejo do konca procesirati in narediti zaključka, nezaključene sekvence pa nas veliko bolj motijo, kot zaključene, čeprav morda negativno zaključene. Takšni nedokončani dogodki potem ostanejo dlje časa relevantni v naših mislih in se nenehno pojavljajo opomniki, da obstajajo “odprte postavke”. Tako da v tem nisi sam in je normalno, da te takšne stvari motijo. To se zgodi vsakomur in je še posebej moteče, ko gre za neke zadeve, ki so nam veliko pomenile. Sicer nimaš vedno vpliva, kako se bo zadeva izpletla, sploh pri odnosih, ko ni nujno, da boš od druge osebe dobil povratno informacijo. V primeru, da imaš možnost s punco govoriti, te zagotovo spodbujam, da jo vprašaš, kaj je “šlo narobe” in da si želiš odprtega pogovora; kakšni so njeni občutki ob vsem dogajanju, kako ti te situacije dojemaš, kaj so njene želje/pričakovanja in kaj tvoje in kaj je to, kar se ni izpolnilo…
V primeru pa, da nimaš možnosti imeti takšnega pogovora, pa moraš zadevo predelati, kar razumem, da je zadnja stvar, ki jo želiš slišati, vendar je res. Lahko se o tem potožiš prijatelju.. kolikokrat pač potrebuješ; lahko vsa svoja doživljanja napišeš na list papirja in se potem tega papirja na nek katarzičen način znebiš (za razrežeš, raztrgaš…). Pomembno je, da si v celoti pustiš čutiti vsa čustva. Potem pa si situacijo predrugači. Namesto, da še naprej razmišljaš: “Zakaj nisem bil dovolj dober?”, se vprašaj, kaj lahko od tega odneseš za prihodnost, kaj se lahko iz tega naučiš.
Zapomni si: nekoga, ki ti je namenjen, ne bo motila nobena malenkost na tebi in te bo sprejel v celoti ter se bo s teboj pripravljen pogovoriti, kaj se lahko spremeni, če gre kaj narobe.
Za konec pa si vprašal še, kakšne so še alternative za spoznati nekoga… Lahko se poslužiš evergreen načina, in to je ta, da te prijatelji predstavijo svojim drugim znancem/prijateljem in si tako širiš “dating pool” - omenjal si, da so tvoji prijatelji v zvezah - punce od prijateljev imajo zagotovo kakšne prijateljice, ki so samske - lahko se večkrat dogovorite za kakšno skupno druženje, kjer par povabi vse svoje prijatelje in vas med seboj predstavita.
Sporoči, če bi potreboval še kakšen predlog in lahko razmišljava skupaj naprej. Sem tukaj zate, če bi sicer rad delil še kakšno misel. :)
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)