Torej. Kmalu bom imela 20 let in imam ze veliko let tezave s prenajedanjem.. Stvari grejo sedaj res predalec, saj cel dan spim od slabosti. Pa tudi v dveh tednih sem pridobila 7kg. Mogoce 8.
Pri 18ih sem hodila h psihologu. Nekje eno leto sem hodila in dosegla nisem popolnoma nic. Nobenega napredka. Potem sem ji prijazno povedala, da je skoda da se hodim, ker se nisem premaknila nikamor v nobeni stvari.
Mogoce bi morala poskusit se pri kom drugem, a si ne morem privoscit. Nimam prevoza, doma me itak ne bi vozili, ker nimamo dobrih odnosov. Tako, da mi preostane samo se, da sama poskusam. Kaj naj naredim?
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Glede na opisane težave bi ti res predlagala,da si ponovno poiščeš psihološko pomoč. Če te tvoje težave ovirajo pri vsakodnevnem normalnem funkcioniranju ti toplo svetujem psihološko pomoč, saj boš tako hitreje in lažje "splavala" iz tega kroga, ki hitro potegne vase. Zato je pomembno začeti čimprej, da se težave ne poglabljajo.
Ne vem iz katerega kraja/mesta prihajaš, a sedaj je zelo dobra mreža Centrov za duševno zdravje v zdravstvenih domovih po celotni Sloveniji. Bi ti bilo izvedljivo, da obiskuješ najbližji zdravstveni dom oziroma poizveš če imajo zaposlene psihologe? Obiski so omogočeni preko zdravstvenega zavarovanja, torej so brezplačni. Napotnico za kliničnega psihologa pa ti izda tvoja osebna zdravnica/zddravnik. To bi bila najverjetneje najlažja pot. Na koga, razen ožjih družinskih članov, bi se še lahko obrnila, v smislu podpore, sploh čustvene? Imaš kakšno dobro prijateljico/prijatelja ali pa mogoče partnerja?
Kaj lahko v vmesnem času storiš sama. Poskušaj najti/odkriti (če ga še nisi) vir težav, torej kaj te pripelje do prenajedanja, kaj je sprožilec. V naslednjem koraku pa poskuši čim bolj preusmeriti pozornost, takrat ko pomisliš na hrano, poskusi misli zaposliti z nečim drugim, npr. pojdi ven, začni se ukvarjati s kakšno tebi ljubo aktivnostjo, skratka počni nekaj kar te bo zaposlilo. Super bi bilo seveda tudi, da odstraniš iz svojega doma nezdravo hrano (če je ta problem), verjamem pa, da če živiš z družino to ni tako enostavno. Si se o teh svojih težavah že pogovarjala z domačimi? Dobro bi bilo namreč, da izvedo za tvoje stiske.
Upam, da so ti moji nasveti kaj v pomoč. Drugače pa si lepo vabljena, da se še javiš.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije