Dober večer. Jaz čutim nekaj do dveh različnih punc, a ne vem a je to ljubezen, a kaj drugega. Sem zelo sramezljiv in neroden ko pride do punc in dobesedno v lajfu nism meu prjatlce oz. punce. Z njima ne govorim, ker res ne vem kako začeti sploh pogovor, kaj šele flirtati. Jz kr začnem spraševati neka vprašanja, če kej trenira pa take fore. Res nimam pojma in bi rabu pomoč pr tem. Po mojem je krivo to ker sem v otroštvu(tko do 12/13 leta) mislu da smo tko punce pa fanti razdeljeni pa neke take fore pa se skor nc nism druzu z njimi, bolj s fanti. Seveda sem bil takrat parkrat zaljubljen(pomojem), ampak to danes pa ni enak občutek kot takrat. Prosim za pomoč in lp
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
najlepša hvala za konkretno zastavljeno vprašanje.
Iz prebranega sem razbral, da iščeš nasvete kako pristopiti do deklet, za kateri sklepaš, da si vanju zaljubljen, prav tako pa opisuješ, da so občutki, ki jih doživljaš zate nekaj novega.
Tu bi te rad najprej pohvalil za tako sposobnost spremljanja svojih občutkov in doživljanj, ter razlikovanja občutij, ki se zbujajo v tebi. Spremljati naše doživljanje, še posebej v čustvenih situacijah, je lahko zelo zahtevno, nam pa pomaga bolje razumeti odnose in situacije okoli nas.
Čustvo ‘’zaljubljenosti’’ lahko najpogosteje prepoznamo po povečanem zanimanju in pozornosti za določeno osebo, povišani telesni aktivaciji, ko smo v bližini te osebe (povišan srčni utrip, lahko tudi malce mravljincev po rokah/nogah oziroma kot pogosto slišimo ‘’metuljčkih v trebuhu’’, pri čemer gre za prijetno ščemenje v predelu trebuha) in seveda množici čustev, ki spremljajo naše interakcije s to osebo. V kolikor se najdeš v zgornjem opisu bi lahko rekli, da gre za neko obliko privlačnosti do omenjenih deklet, navsezadnje lahko tudi zaljubljenosti.
V svojem vprašanju si odprl tudi tematiko nesigurnosti interakcije s temi dekleti. Tu bi ti svetoval, da najprej pri sebi pomisliš kaj bi zase rekel, da so tvoje dobre lastnosti in jih pri sebi tudi našteješ. V vprašanju si izpostavil, da si zelo sramežljiv in neroden, ko pride do punc, tu pa bi te spodbudil, da razmišljanje nadaljuješ še v pozitivni smeri, ter tako najdeš še nekaj svojih pozitivnih lastnosti. Dobra samopodoba nas lahko opolnomoči za interakcije z drugimi ljudmi, zanjo pa je potrebno poznati tako svoje negativne, kot tudi svoje pozitivne lastnosti. Za tem razmisli še o stvareh in temah, ki te zanimajo in veselijo, morda hobiji ali interesne dejavnosti. Prej naštete lastnosti ti bodo služile kot opora pri pogovoru, stvari in teme, do katerih pa boš prišel s svojim razmislekom pa so lahko neka začetna rdeča nit vajinih pogovorov. Navsezadnje je zaželeno, da imamo z ljudmi okoli nas podobne interese in zanimanja, saj lahko tako spodbujamo in podpiramo drug drugega. Prav zato se mi zdi vprašanje, kot si ga izpostavil sam, ko si napisal, da sprašuješ ali kaj trenirajo, nek dober začetek za uvod v pogovor, ki ga nadaljuješ na podlagi njenih odgovorov, ali pa razširiš svoje zanimanje še na kakšna druga področja na primer, kaj je počela za vikend, ali trenutno gleda kakšne serije, kako se je imela pri pouku, oziroma odpiraš teme o katerih sam veš veliko povedati in te zanimajo. Kasneje si omenil tudi flirtanje, pri čemer gre še vedno za normalen pogovor v katerega dodaš namige, da te dekle romantično zanima.
Zaljubljenost je prvi korak skoraj vsake zveze in marsikoga od nas ujame nepripravljene. Prav ko smo zaljubljeni, se nam besede okoli tiste osebe zatikajo še toliko bolj in smo nervozni. Če druga oseba te občutke vrne pa se lahko iz zaljubljenosti razvije ljubezen oziroma ljubljenost. Občutek ljubljenosti pa je tisti, ko se v odnosu z osebo počutimo brezpogojno sprejete in zaželene.
Želim ti veliko sreče in prijetnih trenutkov na tvoji poti ter upam, da uspešno zgradiš odnose, ki bodo trajali še mnogo let, pa naj bodo ti ali ljubezenski ali prijateljski.
Benjamin Bušelič, Bachelor of Science (republika Avstrija)