Pozdravljeni,
trenutno sem dijakinja 2. letnika precej težke gimnazije. Nanjo sem se prepisala letos in sicer iz poklicne šole, kjer sem z odličnim uspehom končala 1. letnik.
Vzrok za moj prepis na gimnazijo je bilo to, da me na poklicni šoli niso učili tako dobrih osnov (matematike, slovenščine), kot bi jo verjetno potrebovala za študiranje na faksu.
Gimnazija pa mi je vedno manj všeč, saj me predmeti kot so geografija popolnoma nič ne zanimajo, sploh pa me smer prejšne poklicne šole še vedno zanima.
Potrebujem pomoč, saj nevem kaj naj storim, ne želim pa predolgo odlašati, saj vsak dan izgubljam motivacijo.
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Pišeš o svoji odločitvi za preusmeritev iz poklicne šole na gimnazijo, kjer si uspešna, pogrešaš pa strokovne predmete in ne vidiš smisla v določenih temeljnih predmetih, ki jih na gimnaziji imaš. Razmišljam takole. V gimnazijskem programu dijak osvaja široko paleto znanj, ki mu omogočajo, da nadaljuje študij v izbrani smeri - za vsa področja ima, načeloma, dovolj osnovnega znanja. To pa posledično pomeni tudi, da kot gimnazijec poslušaš predmete, ki te ne zanimajo zelo oz. zanje nisi posebej nadarjen. Ta del je potrebno na gimnaziji vzeti v zakup. Svojim dijakom v takih primerih svetujem, naj pogledajo širšo sliko: gimnazija jim bo dala ogromno znanja, razgledanost, širino in možnost, da poleg tega, da ugotovijo, kaj jih zanima (v smislu nadaljnjega študija), ugotovijo tudi, kaj jih ne zanima. V tvojem primeru, na primer, geografija :). Pa še eno stvar je vredno pri tem imeti v mislih: tri leta res poslušaš vse možne predmete, potem pa si v četrtem letniku izbereš tisto, kar te res zanima, to je, izbirne predmete na maturi, in imaš poleg temeljnih predmetov (matematike, slovenščine, angleščine) poudarek le še na tem.
Zate je bil velik in pogumen korak, da si se preusmerila na gimnazijo. Če pogledaš od zgoraj, se boš verjetno strinjala, da je učenje za manj zanimive predmete majhna cena za to, da si na programu, ki ti je bližje in ti omogoča študij na katerem koli študiju. Željo po strokovnih predmetih pa lahko zadovoljiš z vključitvijo v kakšne obšolske aktivnosti, morda krožke na šoli, če so ti na voljo.
Še ena misel: če boš tekom leta ugotovila, da je bila odločitev za gimnazijo vendarle prehitra in neustrezna zate (ker ti bo prezahtevno, ti ne bo vredno toliko prostega časa vlagati v učenje ali kaj tretjega), si ne boj tega priznati - ko sprejemamo odločitve v življenju, se imamo pravico tudi motiti. Pomembno je, da si to priznamo in se iz tega nekaj naučimo.
Želim ti uspešno delo na novi šoli, če boš hotela izmenjati še kakšno misel, pa si dobrodošla.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja