Pozdravljeni!
Jaz sem punca, ki nima čist popolnega nosa. Vedno, ko kamorkoli grem se bojim, da kdo videl moj nos in ress ne želim, da bi se iz mene norčevali... zato sem tudi že večkrat razmišljala o operaciji nosu, vendar še za to nisem pripravljena. Kaj naj naredim, da bom bolj samozavestna in se ne bom obremenjevala s tem kaj si mislijo drugi?
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Meniš, da nimaš popolnega nosu, in bojiš se, da bi se drugi zaradi tega norčevali iz tebe. Morda se je to že kdaj zgodilo ali pa je to le tvoj strah. V vsakem primeru se moraš zavedati, da norčevanje iz drugih zaradi njihovih domnevnih pomanjkljivosti kaže na nezrelost osebe in lastno negotovost. Ljudje, ki to počnejo, imajo sami nizko samozavest in to poskušajo zakriti z norčevanjem iz drugih. Dejstvo je, da imamo vsi ljudje pomanjkljivosti in vsak ima nekaj, kar mu pri sebi ni všeč. Popolnih ljudi ni in ni potrebno, da bi poskušali biti popolni. Toda čeprav nismo zadovoljni z vsemi svojimi lastnostmi, se vseeno lahko sprejemamo in se imamo radi.
Sprašuješ, kako lahko postaneš bolj samozavestna in se manj obremenjuješ z mnenjem drugih ljudi. Pri tem ti lahko pomaga, da se poskušaš osredotočati na stvari, ki so ti pri sebi všeč, ne le na svoje pomanjkljivosti. Lahko na primer napišeš seznam stvari, ki so ti pri sebi všeč. Pri tem se ne omejuj le na videz, temveč razmisli o svojih osebnostnih lastnostih, sposobnostih in spretnostih. Čeprav je v današnjem svetu zunanji videz zelo pomemben, je v resnici to le majhen delček vsega, kar predstavlja osebo. Res je, da videz pogosto igra določeno vlogo ob prvih stikih z ljudmi, toda za pristne odnose z drugimi je veliko bolj kot zunanjost pomembno to, kako se vedemo in kakšne so naše značajske lastnosti. Ljudje, ki jim je pomemben samo zunanji videz, so zelo omejeni in v resnici niso srečni, čeprav morda tako izgledajo na socialnih omrežjih. Kdor preživi veliko časa na socialnih omrežjih, pa se ves čas primerja z drugimi in se zato bolj obremenjuje z njihovim mnenjem. Zato ti svetujem, da poskušaš čim več svojega časa nameniti aktivnostim, ob katerih se počutiš prijetno in dobro v svoji koži ter ob katerih pozabiš na to, kaj si mislijo drugi. To so lahko različni hobiji, umetnost, ukvarjanje s športom itd. Pri dvigu samopodobe ti lahko pomaga lahko tudi, da vzpostaviš (bolj) zdrav način življenja, saj se boš v zdravem telesu bolje počutila.
Vedeti moraš tudi, da si trenutno v obdobju, ko se tvoje telo spreminja, s tem pa se spreminja tudi tvoj pogled nanj. V tem obdobju smo še bolj pozorni na svoje pomanjkljivosti in zdi se nam, da so nanje pozorni tudi vsi ostali. To pa največkrat sploh ni res - zelo verjetno tvojega nosu večina ljudi sploh ne opazi ali pa se jim ne zdi nič posebnega. Čisto možno pa je tudi, da se bo sčasoma tudi tvoj pogled nanj spremenil in ga ne boš več videla kot svojo pomanjkljivost. V kolikor se to ne bo spremenilo, pa imaš še veliko časa za razmislek o različnih možnostih.
Želim ti, da se imaš lepo in zaupaš vase!
Anja Rakovec, mag. psihologije