Dober dan. Imam eno grozno težavo in ne vem kako si naj pomagam sploh nimam več ideje. Zadnja dva tedna sem nekako zelo "nervozna" zato, ker gremo v četrtek na potovanje z šolo in to v meni vzbuja skrbi in probleme. No ta nervoza se kaže tako, da npr. sedim v šoli pri mizi na kosilu ali malici in imamo več miz in sem obrnjena proti strani, kjer so mize prazne, kjer ni v tistem trenutku dosti učencev in ko vidim te bele mize dobim v prostoru nek čuden občutek. Začne se mi malo vrteti, kot neka omotica in postane mi slabo, gre mi na bruhanje, ker je prostor na pol prazen v tistem in je belo pred mano (bele mize). Res je neprijetno. Tudi v zadnjici dobim nek trd občutek, ko sedim in ne vem zakaj. Pred nekaj dnevi sem sedela na tribunah in spet na drugi strani tribun je bilo prazno, nasproti nikogar ni bilo gor, visoko sem sedela nekje 10 metrov malo manj in nisem mogla pogledati sploh dol, ker ko sem videla tista prazna ogromna tla mi je spet šlo na bruhanje, zvrtelo se mi je in imela sem občutek, da bom omeldlela. Kot neka anksioznost. Nisem se morala osredototiči na del dogajanja v telovadnici na tleh, ko sem ga opazovala od zgoraj z tribun, ker sem čutila tako nelagodje spet nek trd občutek v zadnjici po površini zadnjice, kjer sem sedela in sem bila samo obrnjena v stran in gledala v svoj stol in niti požirati nisem mogla zaradi nelagodja. Nimam drugače strahu pred višino no vsaj nisem ga imela.  Zadnje čase me tudi sili dosti na bruhanje utipati mi začne v grlu in čutim en cmok čisto preprosto rečeno in postanem potna. Ta anskioznost se mi dogaja zaradi potovanja v četrtek predvidevam, ker je to v drugi državi pa še vozili se bomo zelo dolgo. Kako naj ublažim te simptome, kaj sploh so?
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da se ti zadnje čase večkrat zgodi, da občutiš neprijetne občutke, postane ti slabo. Predvidevaš, da se to dogaja zaradi četrtkovega potovanja.
V svojem sporočilu omenjaš anksioznost oz. tesnobo. Gre za stanje, ki ga določajo znaki, kot so npr. pretirana zaskrbljenost, težave s koncentracijo, povišan srčni utrip, občutek stiskanja v prsih, potenje, slabost, težave s spanjem, tresavica. Poznamo različne oblike anksioznosti, vsekakor pa lahko rečeva, da si določene nenavadnosti pri sebi zaznala tudi ti. Čeprav spremembe, ki jih občutiš, povezuješ s potovanjem, ti svetujem, da se obrneš na osebnega zdravnika, v kolikor bi te simptome zaznavala še vnaprej.
Nisem prepričana, kaj točno te skrbi v zvezi s potovanjem, a svetujem ti, da si proaktivna. V kolikor imaš glede potovanja kakšna vprašanja ali dileme, se ne boj vprašati in poiskati ustrezne informacije. Če za pomoč lahko prosiš kakšnega sošolca ali sošolko ali pa morda odraslo osebo, ki gre z vami, to izkoristi, naj ti ne bo nerodno. V kolikor pa ponovno pride do neprijetnih občutkov, se lahko poskušaš pomiriti s tehnikami globokega dihanja ali kakšnimi drugimi sprostitvenimi tehnikami. Usmerjam te na našo spletno stran, kjer lahko ob zvočnem posnetku treniraš načine sproščanja.
Držim pesti, da bo potovanje lepa izkušnja!
Lea Prinčič, mag. psihologije