Pozdravljeni!
Imam težave z nervoznostjo in nepoterpežljivostjo. Zaradi tega, se me prijateljiice izogibajo in resnično mi je težko npr. v šoli, ko čakam sošolko, da si vzame športno opremo iz omarice preprosto nimam poterpežljivosti in kar grem in postanem živčna pa sploh ne vem zakaj. Velikokrat npr. pred pregledom v zdravstvenem domu sem čisto brez skrbi, ko se peljem tja, ko pa se vsedem v čakalnico pa postanem živčna, trest se začnem, pozabim polovico stvari, ki bi jih mogla povedati in postane mi slabo. Preprosto padem v stres in ne morem več iz njega. Nisem odvisna od ničesar ali zasvojena z čim, če bi bil to razlog. Pa tudi poterpežljiva nisem npr. ko čakam v vrsti za kosilo v šoli bi najraje stopila iz nje in se od jeze vrgla skozi okno pa sploh ne vem zakaj.
Lep pozdrav in upam, da mi boste lahko pomagali.
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Poskusi v takih trenutkih, ko si nepotrpežljiva, ujeti svoje misli - kaj takrat razmišljaš, bi to šlo? Ker boš preko teh misli mogoče lažje prišla do odgovora zakaj te čakanje sošolke tako nervira. Najbrž ti res ni fino, da se te prijateljice zaradi tega izogibajo. In če te to moti, boš bolj motivirana, da svoje vedenje spremeniš. Da se.
Drugi primer, ki ga opisuješ - čakanje v zdravstvenem domu. Naj te pomirim, da mnogo ljudi v čakalnici občuti nek nepojasnjen strah, tesnobo. Ob tesnobnem doživljanju pa ljudje na splošno slabše miselno funkcioniramo, zato se zgodi, da pozabimo kakšno stvar. Bolj kot smo pod stresom na splošno, bolj burno se naše telo lahko odzove, lahko tudi prek slabosti, kot je v tvojem primeru. Pomembno je, da se zmoremo pomiriti, da najdemo pri sebi neko pomirjajočo, realno misel, ki odraža realno situacijo, v kateri se znajdemo.
Kaj pri čakanju v vrsti te tako vznemiri in ujezi? Si že po naravi vedno v gibanju in imaš rada, da se stvari zgodijo hitro?
Pri čakanju, ki nam ni po godu, lahko naše misli zaposlimo z drugimi stvarmi, preusmerimo pozornost iz čakanja, kar običajno zmanjša nervozo. O čem bi lahko razmišljala takrat?
Imaš kakšne tebi ljube aktivnosti v prostem času, ki te sprostijo? Pomebno je, da najdemo stvari, ki jih z veseljem delamo in nas nekako pomirijo. Tako tudi ob bolj stresnih situacijah manj burno tako miselno kot fizično reagiramo.
Lepo vabljena, da se še javiš. Upam, da sem ti podala kakšne tebi uporabne iztočnice za razmišljanje.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije