Živjo.Sem ema in stara sem 14 let.Hodim v 9 razred osnovne sole.Vsak dan hodim v solo z slabostjo saj me je strah mojih sosolcev.Velikokrat se zgodi da ne lahko kateri od sosolcev udari.Takrat nic ne odreagiram samo grem stran.Po drugi strani me sosolci zanicujejo saj pravijo da nimam ''stila".Vsi sosolci nosijo firemska oblacila.Meni pa ta oblacila niso pač usec.In kod tretje sosolci me zanicujejo saj sem malo bolj porascena in da izgledam kot opica ali kaj drugega.In me hocejo prepricati da naj grem v kratke rokave da bi me zanicovali.Zato vas prosim da mi odgovorite kaj naj storim
Lp
ru
rumio
škoda, da imaš take sošolce sej ko boš končala to celo šolo boš bila itak na drugi šoli in boš imela mir s tem.
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Kar doživljaš je fizično in psihično medvrstniško nasilje. To, da te sošolci udarijo, je fizično nasilje. Ko te ponižujejo, zaničujejo, se vtikajo v tvoj stil oblačenja, te kličejo z grdimi vzdevki, pa izvajajo psihično nasilje. Ti dve vrsti nasilja nista noben hec in ne smemo ju označiti za nek nepomembni »konflikt«. Ti si v primerjavi s sošolci sama. Ker so v skupini, so močnejši, kot ti. To pomeni, da imaš malo možnosti, da bi se branila in se zavarovala. Prav tako gredo ta dejanja samo v eno smer – oni se do tebe obnašajo nasilno, ti pa do njih ne. Zato govorimo o nasilju. V primeru konflikta je moč enakomerno razporejena, iz konflikta se lahko umaknemo, v njem smo udeleženi v enakovredni meri, konflikt pa nas na dolgi rok ne rani. To ti pišem zaradi tega, ker želim, da razumeš kako zelo napačno je vedenje tvojih sošolcev, da zanj nisi kriva ti in da te mora nekdo pred tem vedenjem zaščititi, tvoje sošolce pa naučiti spoštljivega odnosa do soljudi.
Menim, da je zelo pomembno, da o vedenju svojih sošolcev obvestiš odraslo osebo, ki ji zaupaš. V mislih imam starše, razredničarko ali pa morda šolsko svetovalno službo. Lahko pa se obrneš tudi na kakšnega drugega učitelja oz. učiteljico, pri kateri se dobro počutiš. Bi to zmogla narediti? Pred nasilnim vedenjem se namreč ne boš mogla zavarovati sama. Krivdo in odgovornost za takšno vedenje nosijo samo tvoji sošolci. Ti nisi ničesar kriva. Je pa pomembno, da se jim postavi mejo, da s takšnim odnosom ne morejo nadaljevati. To ni v tvoji moči in niti ni to tvoja naloga. To morajo narediti odrasli. Moraš pa o dogajanju v razredu z nekom spregovoriti. Bo šlo?
Če ti lahko še kako pomagam, si dobrodošla, da se ponovno oglasiš.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije