Dober dan. Imam eno težavo, ki je zelo čudna. Vedno, ko imamo predmet glasbo v šoli, mi v učilnici za glasbo postane neprijetno še posebaj, ko je v bližini učitelj. Ti neprijetni občutki so takšni: ko imamo uro pri učitelju za glasbo mi postane slabo, sili me na bruhanje, utripa mi v grlu, zelo se začnem potiti, zelo pazim na svoje požiranje oz. izredno hitro požiram slino, občutek imam, da bom padla skupaj, nervozna sem, glas se mi trese, neka sila je v mojem telesu, špika me v želodcu itd. res mi je zelo neprijetno v njegovi učilnici in pri njemu nasploh, ker je strog in malo mišičast, ker hodi v fitnes itd. ko nas je npr. v njegovi učilnici nadomeščal/a kater drug/a učitelj/ica mi sploh ni bilo tako neprijetno samo pri njemu in v njegovi bližini mi je. Še posebaj me skrbi, ker gremo drugo leto z njim v Cankarjev dom in ne vem kako bom to preživela, če mi je že v bližini njega tako zelo neprijetno. Drugim sošolkam in sošolcem ni videti samo meni je. Preprosto se mi zdi, da ko imamo uro pri njemu postanem drug človek bolj resna, ko pa stopim iz njegovega razreda pa postanem čisto normalna.
KAJ SE DOGAJA Z MANO?
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, ker si z menoj delila svoje občutke in izkušnje. To, kar opisuješ, se sliši kot zelo močna anksioznost ali stres, povezan z učiteljem glasbe. Tvoji simptomi - občutek slabosti, hitro bitje srca, potenje, nervoza - so pogosti znaki anksioznosti.
Na prvem mestu je pomembno razumeti, da ni nič narobe s teboj. Vsak izmed nas ima različne stvari, ki lahko sprožijo našo anksioznost. Za nekatere so to socialne situacije, za druge določene osebe ali okolja. Tvoje telo in um reagirata na to, kar zaznavata kot stresno situacijo. Nekdo lahko podobne občutke doživlja ob obisku trgovine v stiku s prodajalko, nekdo drug pa npr. pri profesorju angleščine.
Anksioznost se lahko zdi zelo strašljiva, vendar obstajajo strategije in orodja, ki ti lahko pomagajo obvladovati te občutke. Ena izmed tehnik je dihalna vaja, ki ti lahko pomaga uravnovesiti občutek tesnobe. Običajno te vaja vodi skozi počasno in globoko dihanje, kar pomaga umiriti telo in um. Lahko pobrskaš po spletišču To sem jaz, kjer so na voljo različne tehnike za sprostitev.
Druga možnost je pogovor z odraslo osebo, ki ji zaupaš - to bi lahko bili tvoji starši, učitelj ali šolski svetovalni delavec. Morda se ti zdi, da tvoji sošolci ne doživljajo enakih občutkov, vendar anksioznost pogosto ni vidna od zunaj. Pomembno je vedeti, da nisi sama in da je iskanje pomoči pogumen korak.
Kar zadeva tvojo skrb glede obiska Cankarjevega doma, razumem, da je to lahko stresno, še posebej, če že sama misel na to sproži tvojo anksioznost. Tu bi bilo koristno, da načrtuješ nekaj strategij za obvladovanje stresa, preden se to zgodi. To bi lahko vključevalo dihalne vaje, tehnike sprostitve ali imeti ob sebi prijateljico, s katero bi se lahko pogovorila, če se počutiš preobremenjeno.
Na koncu bi te spodbudila, da če se tvoji občutki anksioznosti nadaljujejo ali postanejo hujši, poiščeš pomoč pri šolskem svetovalnem delavcu ali se zaupaš odrasli osebi, za katero veš, da bi ti lahko pomagala. Ti lahko ponudijo dodatne strategije in podporo za obvladovanje tvoje anksioznosti.
Pomembno je, da veš, da nisi sama in da obstaja pomoč. S pogovorom o tem, kar doživljaš, in iskanjem podpore si na pravi poti.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije