Sem punca stara 20 let. Imam fanta s katerim sem skupaj malo več kot 2 leti. Okoli 11 mesecev živiva skupaj. Trenutno še vedno pri moji mami. Oba delava. Zgodila se mi je nepričakovana nosečnost. Ne vem ali naj otroka obdržim ali ne. Vem da bo vsak rekel "Sama se odloči" ampak je to ena izmed najtežjih odločitev tudi pri nekaterih odraslih kaj šele pri meni. Sicer si v prihodnosti želim otrok ampak sem to vseeno načrtovala kakšnih 5 let kasneje. Menim da bi bila pripravljena in sposobna poskrbeti za otroka vendar pa s tem pride velika odgovornost in veliko tveganje kako bodo šle kaj stvari naprej v življenju. Verjetno bi se mi bilo lažje odločiti če bi mi bili moji bližnji bolj v oporo pri tem, kar se zavedam da nebodo. No mami že mogoče ampak ostali pa močno dvomim. Prosim za kakršno koli mnenje in kako bi kdo ravnal v takšni situaciji ker je zame zelo stresna.
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
kot sama praviš, odločitev je predvsem tvoja.
Vprašanja sami sebi ali si že pripravljena postati mama, ali je sedaj pravi čas, ali boš zmogla, so tukaj in sedaj na pravem mestu. Vidim, da si samo sebe že kar temeljito izprašala. Seveda gre za tvoje življenje, a vpletena sta oba, tudi tvoj partner. Kako pa on razmišlja? Praviš, da si želiš postati mati v prihodnosti in te je ta nosečnost našla nepripravljeno. Pomembno se je vedno zavedati svojih želja, potreb in tudi znati postavljati prioritete v svojem življenju. Prav tako je pomembno biti pripravljena na materinstvo, saj kot sama praviš in se tega zavedaš, gre za veliko odgovornost in korenito življenjsko spremembo. Lahko ti zatrdim, da tudi ženske, ki zanosijo načrtovano, pogosto dvomijo vase, v svoje zmožnosti in se sprašujejo, če bodo zmogle odigrati svojo materinsko vlogo.
Postati in biti mama je vloga za celo življenje. Ko jo enkrat sprejmeš, poti nazaj ni več. Materinstvo torej prinaša nov, drugačen način življenja, polno novih izzivov, učenja, veliko radosti, a tudi skrbi in odgovornosti. Tudi zaradi tega je pomembno, da si to vlogo pripravljena brezkompromisno sprejeti, se soočati z radostmi in skrbmi, ki jih prinaša. Seveda pa gre pri vsem tem tudi za pomembno potovanje v svoj notranji svet, raziskovanje svoje osebnosti, svojih občutkov, čustev. Občutek imam, da si zelo odgovorna oseba, ki zaupa v svoje sposobnosti, ki zmore izpeljati nekaj, za kar se odloči, da dobro poznaš svoje zmožnosti. Morda bi ti dobro del tudi iskren pogovor s tvojo mamo, s katero imaš očitno dober odnos.
Želim ti vse dobro. Verjemi, da bo vsaka odločitev, ki jo izbereš, prava.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka