Pozdravljeni!
Sem študentka v Ljubljani in imam trenutno problem z mojimi odločitvami v življenju.
Malo moje zgodbe. Že od malih nog sem si želela postati zobozdravnica, ampak mi je potem na maturi 1 točka zmanjkala do vpisa na želeno fakulteto. Ob tistem trenutku sem se počutila popolnoma poraženo in podomače kot luzer, saj sem celo življenje prej delala za to in mi ni uspelo. Želja je bila neizpolnjena in po svetovanju, so mi vsi predlagali naj se raje vpišem na drugo fakulteto (tu mislim, da sem storila napako, ker sem poslušala druge). Pri tej odločitvi sem preveč poslušala čustva kot pa pamet. Drugo fakulteto dobro opravljam, ampak vedno znova dobim občutek kot da sem storila napako, da nisem ponovno poskusila pisati mature. Vedno znova me oblivajo občutki tegobe, neuspeha in mišljenja, da zaradi te napake je po eni strani konec mojih želj in veselja. Še posebej zadnje čase težko opravljam svoje dolžnosti, saj ne vidim močnega cilja pred sabo. Prav tako me ovira, da me ljudje (eni bližnji, drugi neznanci) ves čas opomijajo na dejstvo, da nisem prišla na fakulteto in mi skoz dvigajo občutke, da nisem dovolj sposobna.
Vprašanje je kako naj vem vsaj približno ali sem res storila napako in če sem kako si naj odpustim. Kako premagati občutke tesnobe in mišlenja, da je bila to res huda napaka.
Za pomoč se zahvaljujem.
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala, da si svoje vprašanje in stisko delila tukaj. Veliko omenjaš občutke nesposobnosti in poraženosti. Kljub temu, da verjetno zdaj tega ne vidiš tako, naj samo omenim, da se mi zdi velik uspeh vpisati in tako kot omenjaš - dobro opravljati študij, ki ni bil tvoja prva izbira. Naj se še samo nekoliko zadrživa tukaj. Omenjaš, da drugo fakulteto, ki jo obiskuješ opravljaš dobro; zanima pa me, ali te ta smer tudi veseli? Omenjaš sicer, da zadnje čase pred seboj ne vidiš močnega cilja pa vendar me vseeno zanima, kako se počutiš glede te smeri? Ali te pritegne oz. zanima?
Omenjaš tudi, da kdaj v komunikaciji z drugimi dobiš občutke poraza, neuspeha. Ali meniš, da bi lahko to na kak način, ki bi bil zate sprejemljiv, tudi skomunicirala? Morda drugi zadeve dojemajo drugače in bi bilo dobro, da jim sporočiš, kako se zares počutiš ter kaj bi si v komunikaciji z njimi želela. Samorazkrivanje res ni vedno najlažje ali najbolj prijetno, lahko pa pozitivno vpliva na naše odnose; lahko jih naredi bolj pristne in jih tudi okrepi. Seveda to vedno ni nujno, ampak morda pa bi bilo vseeno smiselno poskusiti. Kaj meniš?
Odločitve vezane na našo poklicno izbiro so zagotovo težke in nam lahko, zaradi negotovosti in vprašanj, na katere zares vedno nimamo odgovora, povzročajo občutke tesnobe. Kot tudi omenjaš sama je morda še toliko težje, če imamo željo po določeni usmeritvi že dolgo časa, saj si tako nekako posredno tudi ustvarjamo predstave in ideje o našem poteku življenja.
Če imaš občutek, da je odločitev za trenuten študij napaka, ali bi bila pripravljena morda ponovno poskusiti z višanjem ali pa ponovnim vpisom tja, kamor si res želiš oz. opisuješ kot svojo veliko željo? Možnosti je zares ogromno, kljub temu, da še zdaj slika morda ni izkristalizirana.
Naj še dodam, da absolutno ni nič slabega ali šibkega v tem, da ko se z določeno odločitvijo ne počutimo vredu, ponovno raziščemo svoje možnosti in ponovno poskusimo. To je kvečjemu lahko znak neke osebne moči in vztrajnosti, ki jo zagotovo potrebujemo pri tem, da lahko sledimo svojim željam.
Moj odgovor bi tako bil, da je vsekakor dobro sprejeti, da na potek preteklosti ne moreš vplivati, lahko pa vplivaš na svojo prihodnost in prihodnje odločitve. Vsekakor pri tem pomagajo pogovori in razmisleki kaj se skriva v ozadju naših občutkov – to kar ravnokar počneva.
Srčno upam, da ti je moj odgovor kako koristil.
Vesela bom, če se javiš s svojimi razmisleki.
Anja Mikl, mag. psihologije
• _i
_izbrisan uporabnik_
Če dovoliš bi ti svetoval, da še enkrat pišeš maturo in pridobiš kakšno točko več. In se potem vpišeš na fakulteto, ki si jo želiš. Izgubiti tako nimaš kaj.
Mogoče pa bi se letos lahko vpisala, glede na točke, ki jih imaš? Boš preverila? Sicer pa ti je svetovalka smiselno povedala to kar sem napisal. Boš sporočila svojo odločitev?
• lo
lotbas
Najlepša hvala za odgovora.
Iskreno sta mi zelo pomagala. Glede višanja mature ne morem, saj sem trenutno že 3.letnik in moram maturo ponovno pisati v celoti (vem, malo nerodno, saj prej teh informacij nisem vedela).
Prvi odgovor
- najlepša hvala za vso obrazložitev ter pomoč. Pri študijih je problem bila izbira, saj prvo izbiro sem si od malih nog želela, vendar druga me je tudi začela veseliti kasneje. Težko bi se odločila samo za enega, saj me oboje močno pritegne in imam rada. Kar se tiče obrazložitve občutkov- morda imam to iz otroštva (takrat nisem imela najboljših odnosov s sovrstniki), ampak ožji družini in prijateljem popolnoma zaupam, drugim pa svojih čustev raje ne kažem, saj imam vedno občutek kot da bo me kdo izdal (saj ne vem kaj točno bi izdali, saj ni kakšna skrivnost), mogoče je to tudi nekakšen strah pred tem, da bi me obsojali.
Drugi odgovor
- najlepša hvala za pomoč in nasvet.
Kaj sem storila je, da sem šla na prakso, kjer opravljajo poklic in sem ugotovila, da kakor koli nenavadno se sliši, bom poskusila ponovno pisati maturo in se zaporedno vpisati na študij. Ter upam da tokrat uspe!
Hvala obema za trud in pomoč! :)
• Uredništvo
Anja Mikl
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
lepo te je brati in vedeti, da ti je odgovor prišel prav! :)
Kar se tiče prepisa in možnosti, žal, sama nimam dovolj informacij, ampak obstajajo naslovi, ki so s temi informacijami res dobro opremljeni. Svetovala bi ti, da poiščeš kakšen karierni center, ki je v tvojem kraju ter jih poprosiš za informacije za tvojo konkretno situacijo. Naslove kariernih središč lahko najdeš tukaj, bolj na koncu strani.
Hvala, da si tudi delila svoje občutke glede zaupanja. Veseli me, da imaš svoj krog ljudi, ki jim zaupaš ter te podpirajo. Kar se tiče drugih ljudi, je v tem primeru previdnost razumljiva, vendar vseeno lahko morda, v meji svojih zmožnosti, poskusiš in morda tako tudi spleteš kak dober prijateljski odnos.
Želim ti vse dobro na tvoji poti. Vesela bom, če se še kaj javiš in poveš kaj se ti v življenju dogaja, pa naj bo to dobro ali slabo. Mi smo tukaj vedno na voljo, da te podpremo.
Prijazno te pozdravljam,
Anja Mikl, mag. psihologije