Sploh nevem kje naj začenem zacel seje leta 2021 ko mi je umru pes bla sm zlo zalostna ampak smo potem dobilnouga in je blo okej in leta 2022 sem se zacela "brigati" kako zgledam bila sem stara 13 skos se se pocutila debelo grdo nisem jedla bila sem nesrecna in sem se zacela rezati. moje prvo samoposkodovanje se mi se danes pozna na roki. in potem je zacelo kar vse padati moja najbolsa prijateljica se je preselila v drugo drzavo, morala sem nehati trenirati sport zarad sole, imela sem veliko slabih ocen v soli, se kr sem se pocutila debelo in se naprej rezala, doma smo se izkljucno kregali zarad mojih ocen itd. pa je prislo leto 2023 9 razred tik pred srednjo solo se vec stresa : dej potrud se, za tocke se ti gre, lena si, sam ker se ne trudis, nikamor nebos sprejeta..to so bile besede mojih starsev pa se udraili so me velikrat.umes sem se rezala jokala skos ocene sem imela zelo slabe skoraj neki popravcev. in potem aprila sem rekla ze pa dost rezanje ni odlocitev in sem se nehala blo mije teuk na zacetku se zdej mi je (nisem se rezala ze 7 mescou to je za mene napredek). potem je bilo poletje in kar naenkrat sredna sola. september vse vredu okotber tak tak november katastrofa z ocenami imela sem samo dve negativni ostalo je blo vec kot dve. ampak ker se nisem vpisala na gimnazijo so moji starsi razocarani nad mano ker nimam petk pa stirk ker imam sam trojke dvojke enke. in zdej se skos kregamo ker mam slabe ocene ker moji starsi hocejo da mam sam 4 pa 5 ker ta sola ki jo obiskujem ni gimnazija. sploh nimam vec volje do nicesar ne do sporta ne do druzine ne do prijateljev do nicesar vec. moja druzina se skos dere na mene starsi mi govorijo da se sam zarad mene kregajo. sestra se skos dere na mene mi uzema telefon in se vse ostalo pa se tepejo me. neramislam vec o rezanju ampak u samomoru vse bi bilo lazje ce bi se ubila nebi se vec starsi kregal use bi blo lazje lepse in vse. res nenjadem vec odgovora na use to (usi pravijo da se stvari zgodijo z razlogom sam ka so razlogi za to kar se mi dogaja) niamm vec volje nic vec nevem kaj naj naredim sem pa ze razmisala kako bi se ubila. prosim pomagite.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Drago dekle,
Vedi, da sem s tabo in da te slišim. Čeprav na daljavo in posredno, sem tu, in srčno upam, da ti lahko pomagam osvetliti situacijo še z drugega zornega kota – kota, kjer pa rešitev vsekakor obstaja. Ne samo ena. Ker vedno obstajajo!
Pred nekaj leti si doživela težko izgubo. Za nekaj časa te je nov kuža potolažil, a v resnici je žalost ostala. Težko ti je bilo in ker nisi zmogla drugače, si neprijetne občutke obrnila proti sebi. Dalje opisuješ, kako so se ti potem negativne izkušnje samo še nabirale. Poskušala si po svojih najboljših močeh obvladovati samopoškodovalno vedenje (stradanje, rezanje) in to ti je zelo dobro uspelo. Ampak ves stres v šoli, nerazumevanje in slaba podpora, ki ju občutiš doma, celo nasilje, pa še izguba prijateljice … Res se ti je nagrmadilo in zato zlahka razumem, da se počutiš, kot se. Razmišljanje o samomoru se lahko zdi kot rešilna bilka, ki bi odnesla vse slabo.
Pa vendar to ni! Nikoli. Prava rešilna bilka v tem hipu je, da se čim prej obrneš na eno od odraslih oseb, ki ji zaupaš in za katero veš, da bo s tabo ravnala odgovorno. Še danes, če je le mogoče. Če si v šoli, ne odlašaj z obiskom svetovalne delavke. Lahko greš tudi v zdravstveni dom do svoje zdravnice oz. zdravnika. Opiši svojo stisko. S tem in samo s tem se reševanje začne! In ko je prvi korak narejen, je vsak nadaljnji vsaj malček lažji, dokler enkrat (velikokrat že zelo kmalu) ne ugotoviš, da so se stvari začele postavljati na svoje mesto.
Še celo življenje imaš pred seboj in čeprav je to obrabljena fraza, je še kako resnična! Večino najboljših prijateljic, s katerimi sem povezana še danes, sem spoznala po 15. letu. Pritisk naprezanja za dobrimi ocenami je danes samo še daljni spomin. Nikoli nisem bila najboljša v ničemer, česar sem se lotila, bilo je tudi veliko neuspehov in ponovnih začetkov, pa sem danes vseeno zadovoljna s tem, kar sem postala in kar delam. In poznam še veliiiko ljudi s podobno izkušnjo. Zakaj misliš, da bi bila ti izjema? Za to, da v življenju uspeš, sploh niso tako pomembne najboljše ocene, ampak to, da se imaš rada, da skozi odraščanje postopno prevzameš odgovornost zase in da se začneš odločati zase tudi, če oz. ko tvojih izbir drugi ne odobravajo najbolj. Nihče nima pravice izvajati nad tabo nasilja, niti starši!
Sprašujem se, kdo je ta borka v tebi, ki te je zaščitila pred nadaljnjim samopoškodovanjem? Uspelo ji je! Bi ji lahko spet dala glas, da se zavzame zate tudi v trenutni situaciji? Prisluhni ji! Prepričana sem, da se želi boriti za tvojo pravico tako do povprečnih ocen kot drugih izbir, ki te pomirjajo, ki so zate ok, ki te podpirajo pri tem, kar si zase želiš sama.
Ta glas, ki hoče umreti, pa je v resnici glas po življenju, po rešitvi, po pomoči, po tem, da se stvari uredijo. Zato sem vesela, da si nam pisala. Še enkrat, poišči neposredno pomoč še danes. Reci si: zaslužim si to, pravico imam, želim to zase.
Kako se ti sliši vse to?
Objem.
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja