zrd mojih psihičnih bolezni sm ful lubusumna. ne prenesem da se kdo pogovarja z moji znanci ali mojimi fp (favorite person), tkrt se mi razpoloženje čist spremeni, postanm jezna, čutm en strah, pouna lubusumja... kaj nj nrdim no???
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Pišeš, da imaš težave z ljubosumjem in ne preneseš, da se kdo pogovarja s tvojimi bližnjimi - takrat čutiš jezo in strah, razpoloženje se ti povsem spremeni. Za začetek menim, da bi bilo dobro tvoja čustva v takšnih situacijah malo raziskati. Česa te je strah? Na koga si jezna - na bližnje, na ljudi, ki se pogovarjajo z njimi, nase?
Ljubosumje se pojavi, ko nekaj imamo in nas je strah, da bomo zaradi nekoga drugega to izgubili. Verjetno te je strah, da boš svoje bližnje izgubila, če se bodo ti pogovarjali in družili z drugimi ljudmi. Morda se bojiš, da bi te bližnji zamenjali oz. si našli druge prijatelje, ti pa bi ostala sama. Če razmišljaš na tak način, imaš verjetno precej nizko samopodobo in same sebe ne vidiš kot osebo, ki je za druge dragocena in si jo želijo obdržati v življenju. V splošnem velja, da osebe z nižjo samopodobo doživljajo več ljubosumja. En način, kako te občutke zmanjšati, je zato prav dvig samopodobe. Kako pa to doseči? Za začetek lahko poskušaš identificirati negativne misli, ki jih imaš o sebi, ter jih preoblikovati. Katere lastnosti so ti pri sebi všeč in katere ne? Razmisli, v čem si dobra, in bodi sočutna do sebe. Če najdeš le malo lastnosti, ki jih pri sebi ceniš, lahko prosiš svoje bližnje, naj ti jih pomagajo najti. Morda boš ugotovila, da te drugi cenijo bolj, kot si misliš, to pa lahko zmanjša tudi tvojo negotovost in nezaupanje vase. Na tej povezavi lahko najdeš 10 korakov do boljše samopodobe.
Potrebno se je zavedati, da smo vsi kdaj ljubosumni in s tem ni nič narobe. Nobene potrebe ni, da se zaradi teh občutkov obsojaš. Raje jih sprejmi in razišči, saj niso le negativni. Ljubosumje je lahko tudi koristno čustvo, saj nam lahko predstavlja vir motivacije, da izboljšamo sebe, svoje vedenje in odnose z drugimi. V tolažbo ti je lahko tudi dejstvo, da največ ljubosumja doživljamo prav v obdobju mladostništva, v katerem se verjetno trenutno nahajaš. Z odraščanjem in dozorevanjem se ti občutki pojavljajo vedno redkeje, saj oblikujemo tesne in varne odnose ljudmi, ki jim zaupamo, posledično pa imamo vedno manj razlogov za strah, da bi nas ti ljudje zapustili.
Svetujem ti še, da se ne boj zaupati teh občutkov svojim bližnjim, saj ti jih prav oni lahko pomagajo premagati. To ne pomeni, da se moraš na bližnje jeziti, kadar se pogovarjajo s kom drugim. Bolje je, da si z njimi iskrena in jim poveš, da ti veliko pomenijo in se zato včasih bojiš, da bi jih izgubila. Izkazuj jim ljubezen in poskusi čas z njimi kar najbolje izkoristiti. Kadar te nekaj zmoti, pa to izrazi in ne zadržuj vseh občutkov v sebi. Iskrena komunikacija je lahko zelo dobro orodje za zmanjševanje negativnih čustev, kakršno je ljubosumje. Bolje kot te bodo drugi razumeli in ti njih, bolj boste zadovoljni v odnosih in manj bo priložnosti za doživljanje ljubosumja.
Upam, da ti je odgovor koristil. Vse dobro ti želim,
Anja Rakovec, mag. psihologije