zdravo,
trenutno zelo resno razmišljam o tem, da bi končala svoje življenje, ne vidim več smisla in ga ne želim več videti. čutim, da je konec zelo blizu. ne zmorem več.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena, obupana,
prebrali smo tvoje sporočilo in ga takoj posredovali svetovalki - psihologinji, ki bo nanj kmalu odgovorila.
Medtem, ko čakaš na odgovor, ti sporočamo še druge možnosti virov pomoči.
Ni treba, da si v stiski sama.
Uredništvo #Tosemjaz
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovano dekle,
žal mi je, da ti je tako težko, da razmišljaš o smrti. Omenjaš samomor, ki je zelo resno dejanje. Kako pogosto razmišljaš o smrti oz. o tem, da te ne bi več bilo? Je to vsak mesec/teden/ tu in tam/ vsak dan? Kako dolgo že trajajo te misli? Kaj je tisto kar te v tem trenutku najbolj bremeni?
Si morda svoje misli že zaupala kakšnemu strokovnemu delavcu (osebni zdravnik, psiholog, šolska svetovalna služba, psihoterapevt, skratka nekdo, ki mu lahko zaupaš)? V tvojem primeru se mi zdi nujno potrebna strokovna pomoč. Vedi, da samomor ni, ne more in ne sme biti rešitev, saj so vsi izzivi, težave, ki si jim priča, začasni in rešljivi. Morda boš že danes dobila odgovor na situacijo, ki se dogaja v tebi in se boš bolje počutila. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Odloči se za življenje. Poišči tiste drobne stvari v sebi in okrog sebe, zaradi katerih si lahko že ta trenutek hvaležna. Prosi za pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu saj si ju zaslužiš, točno takšna, kot si.
V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v hudi stiski:
•    TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
•    Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Toplo priporočam tudi ogled te spletne strani: https://zivziv.si/razmisljam-o-samomoru/
Si edinstvena in neponovljiva, nihče in nič na tem svetu ni vredno, da bi končala svoje življenje! Nikoli nisi sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja.
Objem in vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij
• ob
obupana
zdravo. hvala za odgovor.
misli so vse bolj moteče, o tem razmišljam vsak dan, vsako sekundo. trenutno me najbolj bremeni, to da sem živa in verjamem, da bo kmalu konec (saj nikamor ne grem brez mojih dveh škatel tablet "just in case" in brez mojih rezil).
imam pomoč, imam psihologa, psihiatra in redna zdravila, ampak čisto nič ne pomaga, in sem prepričana, da bom to dejanje izvedla kmalu saj v življenju prav zares ne vidim več smisla, ne vidim več poti in menim, da bi bilo najbolje, da se to dejanje že izvrši in me odreši trpljenja na tem krutem svetu.
• Uredništvo
Tina Rezar
Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoj odziv. Žal mi je, da se tako počutiš. V tem trenutku te preplavljajo občutki, ki so zelo močni in verjamem, da ti je zelo hudo. Svetujem ti, da se nemudoma odpraviš do prve osebe, ki ji zaupaš - so to starši, morda kakšna prijateljica, soseda, stari starši? Ko iskreno spregovoriš o občutkih, se običajno umirijo in lahko odkriješ tudi druge poti. Popolnoma nič na tem svetu ni vredno, da bi končala svoje življenja, za vse obstaja rešitev.
Z osebo, ki ji zaupaš, se nujno odpravita do pristojne urgentne psihiatrične bolnišnice. Če v bližini nimaš nikogar, lahko pokličeš tudi TOM telefon (116 111) ali zaupni telefon Samarijan in Sopotnik (116 123), kjer se boš pogovorila s strokovnjakom.
Pomisli na pozitivno stran življenja, kaj je tisto, kar je v tebi nazadnje spodbudilo veselje, radost? Katera je tvoja najljubša dejavnost, ustvarjanje, šport? Odloči se za življenje. Ni mi vseeno zate in rada bi, da bi bila varna. Lepo prosim, da se takoj odpraviš po pomoč. Kdo je tista oseba, ki ji najbolj zaupaš? Pojdi do nje ali jo pokliči in spregovori o svojih občutkih in skupaj lahko izoblikujeta varnostni načrt, ki bo preprečil tvoje trenutne temne misli, ki so minljive, verjemi mi.
V pričakovanju tvojega odgovora te toplo pozdravljam in objemam,
• Uredništvo
Tina Rezar
Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
v času prazničnih dni sem veliko mislila nate. Hvaležna bi bila, če bi uspela z menoj deliti kako se trenutno počutiš. S kom in kako si preživela prejšnji konec tedna? Kdo je tista oseba, ki ji najbolj zaupaš? Kaj najraje počneš?
Vesela bi bila vsakršnega povratnega sporočila, saj mi je mar zate.
Prijazen pozdrav,
• ob
obupana
zdravo.
prejšnji teden in praznike sem preživela na zaprtem oddelku psihiatrične bolnišnice. menim, da ni pomagalo niti malo, saj o tem še vedno razmišljam, premišljujem, imam načrt. v naslednjih nekaj dneh bi naj bila tudi hospitalizirana na odprtem oddelku. vem, da tega vsega do hospitalizacije ne bom zdržala, saj so občutki premočni in me vsak dan bolj prevzemajo. vsak dan si to bolj želim. želim si le še konec, saj tega ne želim več preživljati.
• Uredništvo
Tina Rezar
Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoj odziv. Veliko sem razmišljala o tebi in tvoji situaciji, saj me je skrbelo zate. Poiskala si pomoč - to je prvi korak k spremembi tvojega počutja in stanja, v katerem se trenutno nahajaš. Kdo je bila tista oseba, ki te je spremljala do psihiatrične bolnišnice? Kje bivaš trenutno, ko čakaš na hospitalizacijo na odprtem oddelku? Verjamem, da so občutki zelo močni, a imej v mislih, da so tudi minljivi. Vsak posameznik se lahko tekom svojega življenja znajde v situaciji, ko je stiska zelo huda. Takrat je ključno, da imamo na voljo dovolj ustrezne pomoči. Stisko je mogoče rešiti in želim te opolnomočiti, da zdržiš do hospitalizacije, saj se bo stiska ob pomoči zagotovo umirila.
Prosim deli z mano kako preživljaš te dni, ko čakaš na hospitalizacijo - si že poskusila s kakšno tehniko sproščanja (meditacija, vizualizacija...)? Vsakič, ko te primejo črne misli, jih poskusi odgnati, tako, da se z nekom pogovoriš ali jih vsaj zapišeš. Ti občutki so tako rekoč oceanski - občutek brezmejnosti in enosti, a se ga da s pomočjo tehnik, pogovorov in morebiti tudi zdravil (psihiater oceni, če so le ta potrebna) razbliniti.
Svoje počutje lahko mirno zapišeš tudi na tem portalu in ti bom odgovorila v najkrajšem možnem času. V mislih sem s teboj.
Objem,
• mn
mnen
zdravo.
zdravo, kako to da so te v tem času poslali domov in ne direktno na odprt oddelek? Lahko prašam v kateri bolnici si to bila? V ljubljani? Ker mene so isto in ne razumem, ne vem razloga pač, da sem mogla doma čakat in ne na zaprtem oddelku... sem bla pa v lj v polju.. Upam da boš čimprej bolš:)
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena, obupana,
tudi v uredništvu veliko mislimo nate.
Prejela si že odgovor svetovalke na svoj zapis.
Pišeš, da se soočaš z nevzdržnimi občutki, ki se krepijo tudi po hospitalizaciji, zato ti predlagamo, da se sama ali s starši obrneš na bolnišnico, da se ti bo čim prej organizirala hospitalizacija na odprtem oddelku.
Morda lahko v vmesnem času, ko čakaš na hospitalizacijo, podporo v živo poiščeš tudi v katerem od Centrov za duševno zdravje mladostnikov ali celo v svetovalnicah Centra za psihološko svetovanje Posvet
Prijazen pozdrav iz uredništva.
• ob
obupana
zdravo.
hvala za odgovor. vem, da naj bi bili ti občutki minljivi, a trenutno prav zares ne izgleda tako. stiska traja predolgo, in imam tudi terapijo zdravil (antidepresiv, antipsihotik, pomirjevala), in vsak dan jih uzamem več. prav ne morem zdržat več teh občutkov, govorila sem z svojo psihologinjo, danes in sem se ji jokala celo uro, ker enostavno ne zmorem več in ne vem kako bom zdržala do hospitalizacije (pomojem ne bom).
do psihiatrije me je spremljala mami, saj smo klicali mojega psihiatra in sem dobila navodila, da moramo pod nujno na zaprti oddelek v ljubljano. do hospitalizacije ne odprtem oddelku sem doma, v šoli pa imam prilagojen pouk (kar pa spet ni v redu, ker me sošolci preveč "napadajo" zaradi tega, in zdi se mi, kot da sem neka izjema, drugačna- pa tudi profesorjem ni prav, in se počutim grozno)
trenutno se v meni nabira preveč občutkov, ki jih sama ne morem zdržati. od jeze, obupa, žalosti. le vprašanje časa je, kaj me bo še vrglo z tira in se bom zlomila in kaj resnega storila. ne morem funkcionirati v nobenem odnosu, zaradi tako močnih občutkov, saj use odrivam od sebe. in potem me to še bolj iritira. kaj počnem do hospitalizacije? poskušam se zamotiti, ker ko imam preveč časa naredim ne pametne stvari. trenutno pletem zapestnice, doma, kot tudi v šoli, med poukom, saj ne morem sedeti pri miru in samo poslušati, ker me preveč prevzamejo misli. prav tako, pa mi pletenje zapestnic tudi nekako pomaga, kot da bi medtem, ko to počnem, pobegnila kam. torej, v tem času, pletem zapestnice in poslušam glasbo, zelo težko spim, jem, se skoncentriram in učim, težko sledim razlagi in težko vzpostavljam stik z ljudmi (zaradi mojih izbruhov čustev).
sicer tudi pišem poezijo o svojih čustev, a ko sama to preberem, se zdim sama sebi čudna in ne pomaga preveč.
res ne vem, kaj lahko še storim, saj je vsak dan slabše in slabše in ne bom zmogla več.
hvala za usak odgovor in čas, ki si ga za to vzamete.
• ob
obupana
zdravo.
hej, bla sem na eioapu, zaprti oddelek za mladostnike...poslali so me domov saj bi potem predolgo čakala na zaprtem, za prosto mesto na odprtem oddelku, in so me pač po tem poslali domov. sicer se mi to ne zdi ravno pametna ideja, a kaj naj zdaj naredim...hvala, upam, da si tudi ti okej :)
• Uredništvo
Tina Rezar
Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala, da si se ponovno oglasila in zapisala malo več o svojih občutjih. Pri jemanju terapije, kot so antidepresivi in antipsihotiki, se je potrebno zavedati, da učinek zdravil ne nastopi takoj, vendar traja od 3 do 6 tednov, da je vidna sprememba na telesu oz. umu. Pri pomirjevalih in uspavalih je drugače, saj je učinek viden takoj oz. zelo hitro. Zelo pomembno je, da terapijo jemlješ v skladu z navodili psihiatra in da se jih res striktno držiš.
Navajaš, da si se včeraj pogovarjala s tvojo psihologinjo, kjer si veliko jokala. V kolikor čutiš, da moraš napetost sprostiti z jokom, to preprosto stori, saj  se na ta način delno razbremeniš teže, ki jo nosiš v sebi. Vsa živa bitja občutimo žalost, tudi živali. Večina sesalcev izraža žalost, razočaranje ali jezo na svoj način. Človek pa je edino bitje, ki je naučeno, da bi moral svoja čustva brzdati ali jih potlačiti, vendar to ni dobro. Jok je nekaj, kar bi si morali večkrat privoščiti, če se želimo iskreno izražati. Tlačenje čustev (tudi zaviranje joka) lahko nadalje povzroči psihološke in fizične težave, zaradi blokad na čustveni strani, ki se lahko nato prenesejo tudi na fizično raven. Imej v mislih, da je jok zdravilen in bi moral biti tako naraven, kot je naš smeh, če tako v tistem trenutku čutimo. Če v telesu čutiš napetost, je to običajno zaradi potlačenih čustev, ki se nabirajo v tebi. Da bi jih opustila, ni dovolj, da to storiš le z mislimi, ampak je treba to storiti tudi fizično – s solzami, ki želijo na plano. Z jokom lahko tudi ugotoviš kaj se skriva za tvojimi emocijami in na telo blagodejno, očiščevalno deluje.
Praviš, da imaš prilagojen pouk – mi lahko poveš kaj več o tem, kako to izgleda? Lahko mi preprosto opišeš en tvoj običajen šolski dan. Verjamem, da se ob tem počutiš nelagodno. Ali tvoji sošolci in profesorji poznajo tvojo trenutno situacijo?
Pletenje zapestnic se mi zdi odlična ustvarjalna ideja za sproščanje in kot opažaš tudi sama – ti zelo pomaga, da se zamotiš in tako rekoč v mislih pobegneš v drug, boljši svet. Prav tako je zelo priporočljivo poslušanje glasbe, saj ima dokazan terapevtski učinek, ob katerem se sprošča hormon oksitocin (hormon sreče, ljubezni), ki s svojim delovanjem znižuje strah, krvni pritisk in raven stresnega hormona kortizola. Katera pesem se ti trenutno (pogosteje) vrti v glavi?
Ooo, poezija o čustvih, čudovito! Z največjim veseljem bi prebrala kakšno tvojo poezijo, bi jo bila pripravljena deliti z mano? Sama sem namreč jezikoslovka in tudi pišem zgodbe, pesnitve, zato me to področje zelo zanima.
Ste na zadnjem pregledu oz. posvetu s psihiatrom govorili kaj o časovnem okviru? Približno koliko časa bo še trajalo, da se tvoja hospitalizacija na odprtem oddelku realizira?
Resnično sem hvaležna za vsak tvoj odziv, zato mi kar piši. Vedi, da si zelo pomembna in edinstvena, zato vztrajaj in tudi pri tebi se bo kmalu pokazala luč na koncu tunela.
Iz srca ti želim vse dobro,
• ob
obupana
zdravo.
trenutno sem na odprtem oddelku, saj sem po tem ko sem prišla iz zaprtega oddelka, bila ponovno sprejeta na zaprti oddelek, zaradi ogroženosti. sedaj sem približno dva tedna že na odprtem oddelku. jemljem prilagojeno terapijo.
ja, problem je, da jaz nikoli ne kažem čustev pred drugimi, tako da je zdaj res hudo, da počnem tudi to. prav ne morem se zadržati.
moj prilagojen pouk izgleda tako, da pridem v šolo 1 uro kasneje (to je ob 7.50) in sem v šoli le 5 do 6 ur (vsak dan imamo pouk od 7.00 do 14.05), tako oddidem prej iz šole, ponavadi okoli 12.25. profesorji in sošolci vedo za nekatere moje težave (panični napadi, ko padem skupaj in me morejo pelati na urgenco), vendar so nekateri še vedno zelo nerazumni (tako profesorji, kot tudi sošolci) in imajo neprimerne komentarje.
trenutno se mi po glavi najbolj vrtita pesmi od Adele, Love in the dark in Set fire to the rain.
pišem ogromno pesmi, o čustvih in občutjih, vendar so kar dolge in krute...ne vem, če bi se vam dalo brati...
kot sem že omenila, sem zdaj že skoraj 2 tedna v bolnišnici in nimam občutka kot da mi kaj pomaga, saj imam občutek, da ljudje veliko preveč pričakujejo od mene (osebje, kot tudi družina) in da jaz tega ne zmorem.
hvala za vsak odgovor. res cenim
• ob
obupana
zdravo.
ponovno se obračam na vas. prejšnji teden sem bila dokončno odpuščena iz odprtega oddelka. rekli so, da že imam vso pomoč in da mi ne morejo več pomagati. kljub temu, da sva z mamo prosili za čimprejšnji termin pri psihiatru, sem ga dobila šele čez dva mesca, pri psihologinji pa imam termin čez cca. 3 tedne. jaz ne vem, kako bom v tem času zdržala, saj so me v bolnišnici še bolj psihično uničili, z svojim odnosom in nekaterimi komentarji. ob odpustu je vse enako, še vedno sem pri samopoškodovanju (ki je hujše, kot je bilo pred bolnico- močnejša rezila), še vedno zlorabljam odvajala (v namen hujšanja), s hrano še vedno ni nič boljše, kilogrami grejo samo še dol...in kljub temu, da so tako sončni dnevi, sem ves čas zaprta v sobi in se smilim sama sebi. že pred bolnico sem se želela ubit, a zdaj je ta želja še močnejša. ne vem, kaj bom sama s seboj, resnično mi ne more nihče več pomagati v tej stiski, ker je iz dneva v dan, iz minute v minuto hujše...in sem tik pred tem, da se zresnem in dejansko naredim nekaj resnega, da bodo ljudje videli, kako zares v stiski sem bila...
lep pozdrav
• Ta
Tadej
Predvidevam, da si preveč v glavi. Po tvojem umu se pletejo slabe misli in ne veš kako se jih rešiti. Ne skrbi z malo vaje boš spet našla smisel v življenju. Priporočam ti, da začnem odvračati fokus od misli. Vedno ko boš opazila te grde misli, daj fokus na to kar počneš. Recimo če pomivaš posodo, ne študiraj kako je življenje slabo itd, ampak samo občuti temparaturo vode, vonj mila, zvoke okolice itd. S tem preusmeriš fokus iz glave v sedanjost in ko si popolnoma v sedanjosti misli ni več. To bo zahtevalo vajo. Ampak z vajo boš vsak dan srečnejša.
Več o tem pristopu do misli si lahko prebereš pod tematiko čuječnost.
Še nekaj primerov vaje odvračanja fokusa od slabih misli:
- ko hodiš opaziš korake, kako delujejo mišice itd
- skoraj vedno lahko poslušas kaj se dogaja okoli tebe. Ptički, avtomobili, veter... Primer z glasbo: če boš dala fokus na glasbo nemore bit slabih misli, če daš res popoln fokus na glasbo je lahko samo glasba nič drugega.
- ko si na računalniku ali na telefonu opazi kako tipkaš / srolaš in ne obsojaj ljudi (priporočam ti, da ne uporabljaš veliko telefona/računalnika)
- ko opaziš slabe misli si lahko rečeš "haha te smešne misli, saj so samo misli, ni to neki bav bav"
Skratka misli pridejo in grejo samo ne zaciklaj se v njih, ne jemlji jih preveč resno in preusmeri fokus iz glave v trenutek. Z vajo bo vsak dan boljše.
• Uredništvo
Tina Rezar
Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo. Najprej še moj odgovor na tvoje prejšnje sporočilo - z velikim veseljem bi prebrala tvoje pesmi, besedila o čustvih in občutjih, četudi so boleča in kruta. Zapisi občutij so zelo učinkovit način izražanja stiske in hkrati osvobajajoč, saj jih tako rekoč preliješ na papir, da se žalost/jeza oz. katerokoli čustvo, ki ga nosiš v sebi, vsaj malce omili.
Žal mi je, da se tvoje stanje po odpustu iz bolnišnice ni niti malo izboljšalo. Če prav razumem, imaš dogovorjen termin pri psihologinji čez 3 tedne, pri psihiatru pa čez 2 meseca? Navajaš celo poslabšanje, še bolj intenzivno samopoškodbeno vedenje in zlorabo odvajal. Glede na opis tvojega trenutnega stanja, menim, da je nujno potreben čimprejšnji obisk pri enem izmed strokovnjakov.
Če nam zaupaš od kod prihajaš, ti lahko tudi pomagamo s konkretnimi usmeritvami kam po pomoč.
Na splošno pa svetujemo, da pokličeš v svetovalnico Posvet, kjer nudijo brezplačno psihološko pomoč, brez napotnice in čakalnih vrst. Svetovalnice so v večih krajih po Sloveniji: http://www.posvet.org/kontakt
Obstajajo tudi plačljive oblike pomoči, vendar ne vem, če imate doma možnost, da ti omogočijo psihoterapijo?
V kolikor prihajaš iz Ljubljane, imajo tudi brezplačno terapijo/nudenje pogovora pri Društvu Projekt Človek, kjer omogočajo takojšnjo vključitev. Prosim pogovori se z mamo in najdita strokovnjaka, ki ti bo pomagal predelati trenutna huda občutja. Vedi, da si v tem nisi sama.
Prijazno te vabim, da kadarkoli pišeš na ta portal. Življenje je eno samo in ti si edinstvena. S skupnimi močmi lahko premagaš svojo stisko.
Močan objem,
• Lu
Luka S
Živjo, piše Luka.
Jaz bi sam dodal, da bi mogoče pomagala vera. (katera koli). Bom dal prtimer mene. Tudi jaz sem hotel narediti samomor v 9. razredu. Ampak moj gospod Bog me je obranil pred skušnjavo. In pomagl razmisliti kako rešim probleme. Oktovil sem ,da se to dogaja zaradi gledanje pornografije, ne zdrava hrana. Nič ne silim v vero. Najdi si pot do meru. Naj bo Bog s taboj. Če bi rabla mojo pomoč mi piši .
Lep pozdrav.                                   Luka
• PR
PRASANJA
Je vse boljse? Dolg casa nic nisi pisala.
hope ur doing well! xox
• ob
obupana
hvala za vprasanje.
ne bi rekla boljse...ampak, se zivim. to je nekaj in to je trenutno najvec kar premorem. vsako jutro je ze dovolj tezko, da se vstanem iz postelje. da prezivim cel dan, brez da bi si kaj naredila.