Jaz ne morem vec zivet. Vse je grozno in nic v zivljenju nima smisla. Niti polnoletna se nisem in se ne morem vstat iz pojstle da grem na wc. Kaj bom delala pri 40 ko mas dejansko neko odgovornost v zivljenju. In zakaj hocete vsi to preprecit. Moje zivljenje je ki ga zivim samo jaz in se lahko sama odlocim ce ga bom izkoristla ali ne in mi na zivce mi gre da  hocejo vsi to preprecit. Ni to tak osnovna cloveska pravica da ce clovek noce zivet se lahko ubije
• Ho
Hope
Pozdravljena,  tukaj nisi za to, da bi se ubila,  temveč, da bi živela. Žal mi je za tvoje težke izkušnje,  a tukaj na Zemlji smo zato, da vstanemo,  ko pademo...da se naucimo, kako premagat vse te težave, o katerih ti hovoriš in tako postanemo bolj samozavestni.
Tudi jaz sem sel cez tezko obdobje svojega zivljenja. Sem vztraja on se sproti ucil vsake lekcije...sedaj vem,  da je vreno vsakega truda. Tudi tebi zelim,  da najdes moc in motivacijo, ker je vresno in lepo ziveti, ko razresis tezave ki te sedaj pritiskajo k tlom.
Lepo te pozdravljam in ti zelim vse dobro.
• Ar
Arči
Zanimivo razmišljanje, draga Ne. Meni sicer nekoliko tuje, verjetno ti bodo najbolje svetovali strokovnjaki s tega foruma. Moje področje je pač pravo in na stvari gledam skozi ta očala.
Bi pa ti svetoval, preden nadaljuješ v stilu, ki si ga omenila, da si izbereš neko delo, ki ga boš počela v prostem času in ti bo v veselje. Neskončne so možnosti. In pričela boš razmišljati malo drugače.
Te zanima šport, tudi adrenalinski, glasba, slikanje, petje, zbiranje starin. Reševanje ugank, učenje tujih jezikov. Imel sem psa, igranje z njim te bo takoj spravilo v dobro voljo. Ne moreš si misliti kakšen prijatelj je lahko pes, ali muca. Rada plešeš, prični trenirati ples, nabavi instrument in prični igrati na njega. Obstaja vrnarjenje ali ročna dela. Rada potuješ, za mali denar se da videti kar precej sveta. In še bi lahko našteval.
Bom pa ti priznal kaj jaz počnem. Bavim se s fotografijo. Ljubiteljsko. Fotografiranje odpravlja napetost. Odpravim se v naravo in potem fotografiram kaj pač pride pred objektiv. Veliko slik potem doma tako izbrišem, nekaj pa jih ostane.
Drži kar si napisala. Tvoje življenje je tvoje življenje in je takšno kot ga živiš kot sama hočeš. Drži kot pribito. Preden pa narediš kakšno, recimo temu nepremišljeno poztezo, malo razmisli o zgoraj napisanem. Pa oglasi se še kaj. Veš naučil sem se, da se vse življenje učimo drug od drugega. Vsak potrebuje nekoga, vsaj za majhen nasvet. Ali ga bomo poslušali ali ne pa se potem vsak sam odloči.
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svoje občutke.
Res je, tega ti noben ne more preprečiti, a vsak, ki ve, kako se počutiš, ti želi pomagati. Mnogi so že sami šli čez težke preizkušnje in vedo, da je življenje lažje, ko premagaš svoje izzive, drugi ti želijo pomagati zato, ker jim je težko ob zavedanju, da se nekdo tako počuti. V končni fazi smo tukaj zato, da si pomagamo, gledamo drug na drugega, smo si v oporo in suport. Strokovnjaki smo tu zato, ker verjamemo, da lahko mladostnikom v času stiske stojimo ob strani, ker upamo, da bomo preprečili samomore, saj želimo videti, da mladi dobijo upanje in motivacijo, da je možno težave tudi premagati. In se zelo zavedamo, da ne moremo biti tam s tabo in ti narekovati, kaj naredi s svojim življenjem, lahko pa smo tu zate, če/ko potrebuješ nekoga, da se z njim pogovoriš, da se zjočeš, da se potožiš, da poveš, da ti je vse skupaj res pretežko. In potem poskušamo najti načine, kako se s tem soočiti, h komu te napotiti, kaj narediti, da rešimo življenje. Vsak od nas je namreč zelo pomemben, čeprav se v najbolj črnih trenutkih tega ne zaveda. Zato pa smo drugi ljudje tu, da osebo opomnimo na pomembno dejstvo: vsak od nas šteje.
Rekla si, da si mladoletna in da se ne moreš vstati iz postelje. Rekla bi, da te je nekaj zelo prizadelo, da si žalostna in da se v tem počutiš samo. Doživela si neko travmo, nekaj, česar ne moreš rešiti sama. V tem primeru bi te toplo spodbudila, da uporabiš vire pomoči, ki ti jih bom spodaj naštela. Obravnava in oseben stik s strokovnjakom ti lahko veliko da, predvsem pa lahko najdeš nekoga, ki te bo poslušal, razumel in ti pomagal predelati, kar te teži.
Predlagam ti naslednje opcije:
Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov - obstajajo na večih (13) lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, lahko jih pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/
Svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, so brezplačne, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani katera ti je najbližje: za mladostnike tvoje starosti so na voljo v Ljubljani, Celju in na obali www.posvet.org
Telefonsko svetovanje – lahko pokličeš na TOM telefon v primeru stiske oz. samomorilnih misli, čustev (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7.  uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan)
Srčno ti priporočam, da se poskusiš s kom pogovoriti, bodisi preko telefona ali da navežeš osebni stik. In kot so ti že drugi priporočali, zapolni si dneve s stvarmi, ki jih imaš najraje. Resda trenutno ne čutiš motivacije za karkoli, vseeno pa te spodbujam, da poskusiš vsak dan kaj malega narediti zase, nekaj, kar ti bo vsaj za par minut povzročilo olajšanje. Pomembno je tudi, da si z ljudmi, ki jih imaš rada in da jim rečeš, da bi rada, da te večkrat pokličejo, ti pišejo (če si tega seveda želiš). Ko klepetamo s prijatelji, dajemo stisko ven iz sebe, saj govorimo o njej, ta pa ima potem malce manj moči, da nas uničuje od znotraj. Poskusi dati vse ven, z jokanjem, govorjenjem, pisanjem, karkoli, kar ti lajša te občutke, vmes pa počni stvari, ki jih rada počneš.
Želim ti vse dobro, si dobrodošla, da se nam še javiš in poveš, kako se počutiš.
Pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije