Bom na kratko opisala stanje mojih staršev. 2 leti se že skos neki kregata pa ne tok mal kakor se vsak par, ne ona se začneta kr naenkrat pa to za ure in ure, ponoči. Moja sestra študira v ljubljani, moj brat isto in sem sama doma z staršema. Moj oče je varal na mojo mamo ampak še vedno se ne ločita čeprav je boljš da se ker js nemorem več tega prenašati. Nimam nikjer da bi šla kjer nebi poslušala njuno kreganje. Js poskušam da ostali vidijo da je nekaj narobe ker sama nemorem povedati. V osnovni šoli sem že svetovalni delavki povedala pa ni naredila nič in zdaj ne zaupam nobeni odrasli osebi. Zdaj je to tako daleč prišlo da si namerno kožo dol skrempim iz roke, sam da bi nekdo opazil. Zdaj tega nemorm nehat delat. Prosim sam naj se konča js nemorm več. Js sploh nevem kdo sem več in nevem kaj naj naredim. Nemorm več tega prenašat.
Kaj naj naredim...?
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Začutila sem tvojo stisko in te popolnoma razumem. Iz opisanega je čutiti v kakšni stiski si se znašla – sama doma z njunimi prepiri, brez varnega prostora, brez odraslega, ki bi mu lahko zaupala, brez podpore. To je ogromno breme zate. Si se o tem že pogovorila z bratom in sestro? Morda o tem najprej spregovoriš z njima in boste skupaj nagovorili starša. Verjetno niti ne pomislita, v kakšno stisko te s tem spravljata. Velikokrat iskren pogovor in to, da jima boste povedali, zlasti pa to kako se počutiš ti, pomaga.
Vedi pa, da to, kar se dogaja med tvojima staršema ni tvoja krivda.
In tudi to, da si se začela samopoškodovati ni zato, ker bi “ iskala pozornost”, ampak zato, ker si v stiski. Tvoja stiska je resnična. Napisala si, da si enkrat že spregovorila o tem, ko si se prvič zaupala odrasli osebi. Tudi če te svetovalna delavka v osnovni šoli takrat ni vzela resno, to ni pomenilo, da tvoja stiska ni bila pomembna. Vedi pa, da obstajajo odrasli, ki te bodo slišali. Res obstajajo. Zato, če s sorojencema ne boste uspešni, ne obupaj. Poišči pomoč. Obrni se na sorodnika, ki mu zaupaš, zdravnico, .... Verjemi, da ti bodo pomagali. Vse dobro in kar pogumno.
Glede samopoškodovanja
To, da praviš “zdaj tega ne morem nehat delat”, je znak, da si presegla točko, ko bi morala s tem ostati sama. In to je okej.
Ne bom ti rekla “samo nehaj” – to ne deluje. Kar pa lahko naredimo, je:
- da nekdo odrasel izven družine to izve in ukrepa,
- da dobiš varen prostor, kjer te ne bo nihče silil, da “držiš skupaj”.
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja