Imam težavo z nezmožnostjo kontroliranja joka. Ko se znajdem v stresni situaciji si ne morem kaj, da mi ne gre na jok. Stres v šoli, prepir s fantom, ko me starši za kaj kregajo... Pod količino snovi za šolo se preprosto zlomim in jokam. Fant je rekel, da se ne more "normalno" pogovarjat z mano, ker se vedno začnem jokati, če se kregava.
Ne vem, kaj naj naredim. Ko v glavi premlevam stvari se mi niti ne zdijo tako grozne. Vem, da je ok če mi v šoli kaj spodleti, ne čutim pritiska staršev ali kaj podobnega. Ampak ne vem... Ne znam zadržati te reakcije. Se da nekako dvigniti ta prag? Obstaja kakšna rešitev?
al
alina
Prehitro se navežem na besede in ne na dejanja prehitro se navežem na osebo ( fanta, prijateljice) in prehitro dam srce na pladen. Počasi je to začelo že tok bolet da ne zdržim več res sem imela rada fanta ki sem ga spoznala v tem letu in najin zadnji pogovor mi je rekel da me ima rad in potem nisem vec slišala za njega do zdaj. Postalo me je strah spoznavati nove ljudi ker se tako hitro navežem in nočem spet iti čez isto stvar kako to spremenim????
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
ko sem prebrala tvoje sporočilo, sem dobila občutek, da moraš biti pod veliko količino pritiska in stresa. Verjamem ti, da ti marsikaj v življenju trenutno težko pade.
Praviš, da ti gre hitro na jok in da na splošno veliko jokaš. Občutek imam, da si do sebe zaradi tega kritična. Da se na neke načine obtožuješ in se zavračaš ter iščeš možnosti, kako se »popraviti«. Sprašuješ, kako manj jokati. Ob misli, da bi se tebi (in tvojemu fantu) pridružila pri kritiziranju tvojega odziva na raznorazne težke situacije, imam neugoden občutek. Menim namreč, da je vsak pristen čustven odziv v redu in ga moramo pri sebi in pri drugih spoštovati in sprejeti. (Druga stvar je seveda, kako se odločimo ta čustva sporočiti. Na primer, ni v redu jeze izražati na način, ki drugim škoduje. Popolnoma okej pa je biti jezen in to tudi izraziti. Kot je popolnoma okej jokati, če se počutimo, da moramo jokati.) Verjamem ti, da so stresne situacije zate zares zelo stresne in nič se mi ne zdi narobe, če jokaš. Sprašujem se tudi, zakaj nam je kot družbi tako težko jokati pred drugimi in zakaj je to nekaj, kar bi se moralo početi na samem in ne preveč pogostokrat. Morda zato, ker s tem iskreno pokažemo, da nekaj ni okej, to pa je nekaterim ljudem težko sprejeti? Pomembno se mi zdi osvetliti še slednje: tudi, če bi ti našla način, da bi manj jokala, se sprašujem, ali bi se tudi boljše počutila, ali bi v resnici samo potlačila svojo stres in žalost, ju nikomur ne pokazala in s tem ostala zelo sama? Takšna rešitev se mi ne zdi zdrava zate in mislim, da lahko vodi v še več težav. Moje stališče je, da je bolj kot iskanje načinov, kako manj jokati, zate trenutno pomembno dvoje. Prvo je, da najdeš osebo, ki bo tvoj jok zdržala in ti omogočila varni prostor, da se izraziš tako, kot se dejansko počutiš. Drugo pa, da raziščeš (morda skupaj s to osebo), zakaj si pod tako hudim pritiskom in kako bi lahko ta pritisk mogoče malo zmanjšala. Kaj ti meniš o tej ideji? Če želiš, lahko tudi z mano raziskuješ, kaj se ti dogaja, da te spravlja v takšno stisko.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije