Nevem kaj naj storim nekdo je dobil moje nude, in naj ni jih poslal več kot 1000 ljudem na celem svetu res nevem kaj naj storim
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Zelo mi je žal, da se ti je to zgodilo. Predvidevam, da ti je zelo težko. Bistveno je, da v njej ne ostaneš sama, temveč čim prej poiščeš podporo. Toplo ti priporočam, da najdeš odraslo osebo, ki ji lahko zaupaš, in ji poveš, kaj se je zgodilo. Z njo bosta lahko tudi ukrepali naprej. Sicer ni povsem jasno, ali veš, kdo slike pošilja naprej, zagotovo pa jih je na začetku preposlal nekdo, ki si mu te fotografije poslala. Dobro razmisli, kdo bi lahko bil, saj je to pomembno pri nadaljnjem ukrepanju.
V situaciji, kot si se ti, se znajde veliko mladih, zato na srečo obstaja tudi veliko načinov za pogovor in pridobivanje pomoči. Tako lahko kontaktiraš tudi telefon za otroke in mladostnike TOM (116 111) ali SOS telefon (SOS telefon: 080 11 55).
Opozoril bi, da je oseba (ali več oseb), ki je delila posnetke, storila zelo resno kaznivo dejanje po 176. členu Kazenskega zakonika. Prav je, da to dejanje preišče Policija, ki ima veliko izkušenj in je edina, ki lahko ukrepa in izvede zaščitne ukrepe. Zato je prav, da staršem oziroma skrbnikom čimprej poveš, kaj se je zgodilo, in da se skupaj obrnete na Policijo - na najbližji policijski postaji ali s klicem na številko policije 113. Prijavo policiji lahko oddaš tudi sama, vendar bodo zaradi tvoje mladoletnosti o njej obveščeni tudi starši.
Verjamemo, da se prijava Policiji ali pogovor s starši lahko sliši neprijetno. Če si v dilemi, lahko najprej kontaktiraš društvo SOS telefon, kjer poleg pogovora na brezplačni telefonski številki nudijo tudi osebno obravnavo in pomoč v postopku prijave Policiji (SOS telefon: 080 11 55).
Če te skrbi morebitna objava fotografij, bi opozorili, da lahko v ta primer preventivno uporabiš storitev, namenjeno omejevanju deljenja posnetkov intimne narave - Take It Down (povezava tukaj). Številne platforme digitalne odtise uporabijo za avtomatično zaznavanje posnetkov na svojih strežnikih in jih odstranijo, če so že objavljeni. Poleg tega si lahko na Google Alerts nastaviš avtomatski opomnik za ime in priimek, da bi bila obveščena v primeru objave. Vendar preden se tega lotiš, bi svetoval, da narediš prijavo na Policijo in potem delaš v skladu z njihovimi navodili.
Marko, Safe.si