Živjo, sm Nina
Zanima me zakaj se še zdej spominjam na bivše fante in vse spomine za nazaj.
Ne razumem zakaj se spominjam zdej na vse to.
LP.
Nina
Ni
Nina2010
Prosim odgovorite ker me res zanima in mi res ni jasno zakaj se zdaj to spominjam
Uredništvo
Pozdravljena,
vprašanje je že bilo poslano svetovalki, ki bo odgovorila v najkrajšem možnem času.
Lep pozdrav iz uredništva!
Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da se spominjaš preteklih odnosov, kar si lahko predstavljam, da je neprijetno in morda tudi čustveno naporno. Ker ne poznam ozadja in ne vem, za kakšne spomine gre, ti podajam bolj splošen odgovor.
To, da se spominjaš svoje preteklosti in preteklih odnosov, je povsem normalno. Vse to je del tebe in te je oblikovalo v to, kar si danes. Od odnosov in ljudi, s katerimi si bila v zvezi, si se lahko veliko naučila, spoznala stvari o sebi, o drugih ter o vajinem odnosu in odnosih na splošno. Ne glede na to, koliko časa si preživela z njimi, je bila lahko to dragocena izkušnja, s katerimi si se lahko nekaj naučila ali spoznala kaj novega - morda te je kdo spoznal s kakšnim filmom, glasbo, podaril kakšno stvari, ki jo še vedno hraniš, predstavil nov kraj ali nove ljudi. Zaradi tega in še več se lahko kdaj pa kdaj spomnimo na osebe, s katerimi smo bili včasih v stiku - kar je normalno in je znak, da nam je v preteklosti to nekaj pomenilo.
Razmisliš lahko, kako to, da se spomini obujajo prav zdaj. Morda si v preteklem času naletela na veliko prej navedenih ‘sledi’ iz preteklosti, kar je lahko vzbudilo spomine na pretekle odnose, ali pa se trenutno v tvojem življenju dogaja nekaj na področju medosebnih odnosov. Poleg tega razišči, kako se počutiš ob teh spominih - ali občutiš žalost, pomirjenost, hvaležnost, nostalgijo ali kaj drugega.
V kolikor te spominjanje na pretekle dogodke ovira ali spravlja v stisko, poskusi poiskati pomoč. Obrneš se lahko na svoje prijatelje ali prijateljice in se z njimi pogovoriš. Prav tako se lahko obrneš na odrasle osebe, ki jim zaupaš, ali na druge vire pomoči:
strokovnjaka v okviru chat svetovalnice programa To sem jaz (razpored pogovorov je objavljen na https://www.tosemjaz.net/pogovori-se/), Centre za duševno zdravje (https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/), Svetovalne centre za otroke, mladostnike in starše, telefonske linije pomoči: TOM telefon (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure), Klic v duševni stiski (01 520 99 00, med 19. in 7. uro zjutraj), zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan).
Ne pozabi, da je tudi spominjanje na preteklost proces, ki nam pomaga bolje razumeti sebe. V kolikor bi si želela še kakšen napotek, se lahko seveda obrneš name.
Toplo te pozdravljam,
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)