imam vprašanje. hodim v 1.letnik in imam zaenkrat slabe ocene, nisem prepricana ce je ta sola sploh zame. ali mi lahko svetujete kaj naj naredim?
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
To, da imaš slabe ocene, še ne pomeni nujno, da ta šola ni zate. Začetek 1. letnika je najtežji, saj pomeni velike spremembe tako v okolici (nova šola, novi sošolci, novi učitelji, nova pot to šole), kakor tudi v zahtevnosti v primerjavi z osnovno šolo. Nisi napisala, ali gre za gimnazijski, tehniški ali poklicni srednješolski program. Tehniški in poklicni program sta namreč že veliko bolj ožja oziroma usmerjena v neko stroko, pri čemer res že hitreje izveš, če ti izbrana smer poklica leži. V kolikor pa gre za gimnazijo, so programi po večini bolj splošni, razen če gre za strokovno gimnazijo.
Na tem mestu bi te torej spodbudila k razmisleku, da sama pri sebi razčleniš, zakaj meniš, da šola ni zate. Če je to samo zaradi slabih ocen, razišči, ali imaš še kapaciteto, da slednje izboljšaš, torej da si poiščeš dodatno razlago snovi (prosiš učitelja, greš na dodatni oziroma dopolnilni pouk, si poiščeš inštruktorja ali pa prosiš kakšno sošolko, da ti snov razloži na drugačen način). V kolikor pa gre za slabe ocene zaradi nemotiviranosti, ker si ugotovila, da program pač ni zate, imaš pa kadarkoli med letom možnost prepisa, v kolikor je seveda na potencialni želeni šoli prosto mesto v oddelku in če bi lahko nadoknadila zamujeno snov. V vsakem primeru ti svetujem, da se oglasiš v šolski svetovalni službi in poveš, kaj te teži ter skupaj najdete vzroke in pregledate, kakšne možnosti imaš.
Želim ti, da najdeš zase najboljšo možnost ter da dobro spelješ prvi letnik in seveda srednjo šolo.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike