Stara sem 13 let in sem u osmem razredu z usemoi v razredu se razumem zelo dobr ampak moj problem je da se nemorm nikakor zacet pogovarjat z nekom novim. NPR. Dekleta u nasem razredu se dobro razumejo z dekleti u devetem razredu, tudi jst se hocm razumet z Njimi a se nemorm zacet pogovarjat. In hodim v gš in prva stirs leta sem imela pouk v nasi soli, letos pa umamo skupni pouk(teorijo) v glasbeni soli in jas se nikakor nemorm s nikomer zacet pogovarjat ker me je strah da Jim nebom usec. Mojim prijateljem se Zdim kul a nikakor se nomorm zacet pogovarjat z nekom novim, in me je strah kr Samo se to Leto in naslednje nato pa grem u srednjo in nevem kako bo men tam ce se nebom z z ala nikomur predstavit. Prosim za kak nasvet in hvala
lp.
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Taja!
Naj se ti najprej zahvalim, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas. Pri sebi torej opažaš, da te je strah vzpostavljati nove stike z nepoznanimi ljudmi, saj ne veš kako se bodo odzvali. V razredu se s svojimi sošolkami sicer dobro razumeš, ta težava se torej pojavi, ko je potrebno pristopiti do neznane osebe. Praviš tudi, da te skrbi, kako bo naslednje leto, ko boš začela s šolanjem na srednji šoli in boš morala vzpostaviti nova poznanstva.
Glede na to, da se v razredu dobro razumeš s sošolkami, ne bi rekla da si nedružabna, premagati moraš le ta strah oz. nelagodje pred prvim korakom oz. stikom z novo osebo. Glede na to, da se srečujete na obšolski dejavnosti imate torej neka skupna zanimanja, tako da lahko preprosto začneš pogovor o tej tematiki (lahko vprašaš kaj glede snovi, nastopov itd.). Predlagam ti tudi, da najprej poskusiš vzpostaviti stik s tistim, ki se ti mogoče zdijo najbolj prijazni, odprti oz. te na kakšen drug način pritegnejo. Verjamem, da je lahko prvi korak težaven, vendar je žal včasih treba kakšno oviro premagati, da lahko potem pridemo do tega, kar si želimo. In kot že rečeno, glede na to, da se v svojem razredu dobro razumeš s sošolci, ne dvomim v tvojo družabnost in komunikacijske sposobnosti. Kar pogumno!
Želim ti vse dobro,
Nika Koder, mag. psihologije