Hey!
Fant,13
Jaz sem zelo 'potrebn' , in jaz sem vprašal mojo punco če bi z mano seksala, ampak ona ni bila prepričana čeprav je rekla ja zelo jo je strah! Jaz sem star 13 ona pa 12! Kaj naj naredim,kakšno zaščito naj uborabim? Kako naj začnema saj sva še oba nedolžna
jw
jwslo
Počakaj, da "napad" mine, za spolnost sta oba premlada!
Matjaž
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Dragi Benjamin!
Na kratko sprašuješ, kaj naj narediš, kakšno zaščito bi uporabil in kako naj začneš, ker si zelo potreben in bi rad seksal s svojo punco. Star si 13 let, ona pa 12.
Pri kolikšni starosti je primerno pričeti s spolnimi odnosi? Pri mnogih mladostnikih se pojavlja ta dilema, pa si malce podrobneje oglejva najpomembnejše okoliščine v zvezi s tem (večnim) vprašanjem. Videl boš, da je mnogo okoliščin za takšno odločitev veliko pomembnejših, kot pa samo to, da si zelo potreben in bi rad seksal s svojo punco.
V dobi odraščanja in dozorevanja mladostnik med drugim postopoma oblikuje svoj odnos do naravnega in družbenega okolja, do življenja, sveta, izgrajujejo se mu kriteriji, vrednote, oblikuje postopoma odnos do drugih ljudi in tudi do samega sebe in to z vseh vidikov – telesnega, duševnega in duhovnega. Mladostnik postopoma oblikuje svoj jaz. Takšno oblikovanje in dozorevanje pa poteka tudi na področju odnosov do nasprotnega spola in do samega sebe, kamor sodi tudi področje spolnosti.
Spolna potreba je naravna potreba vsakega človeka in tako kot druge svoje potrebe želi človek zadovoljevati tudi spolne potrebe. Zadovoljujejo se pa spolne potrebe lahko na različne načine, omeniti moramo predvsem:
- samozadovoljevanje (masturbacija),
- petting (medsebojno ljubkovanje, božanje, »mečkanje«),
- spolni odnos.
Ti načini zadovoljevanja spolnih potreb predstavljajo tudi stopnje v spolnem dozorevanju. Marsikdaj pa mladi prehitevajo in se prehitro odločajo za spolne odnose. Največkrat to storijo iz radovednosti, da bi spoznali spolni odnos. Če pa za spolnost še niso pripravljeni, osebnostno zreli, lahko temu sledijo huda razočaranja, ki lahko imajo tudi daljnosežne negativne posledice v spolnem življenju.Prvi pogoj za pričetek spolnih odnosov je ljubezen med partnerjema, iz katere zraste želja po spolnem odnosu. Pripravljenost pa mora biti obojestranska. Mlad človek sam čuti, ali je že pripravljen na spolne odnose ali še ne. Če se še ne čuti pripravljenega, naj nikar ne prehiteva! Svojemu partnerju je potrebno vsekakor zaupati in se ob njem počutiti varnega. Do spolnih odnosov naj bi tudi ne prišlo pod prisilo, nagovarjanjem, celo pogojevanjem (npr.: »Dokaži, da me imaš rad/a!«).
Kdaj je mlad človek pripravljen na resnejšo čustveno zvezo? Vsaka zveza prinaša odgovornosti in vprašanje je, koliko smo nanje pripravljeni, koliko smo zreli za čustveno zvezo s partnerjem, za morebitne takšne ali drugačne posledice. Pri resni zvezi med fantom in dekletom gre za vzajemno ljubezen in odnos, ki zahteva odgovornost. Za takšno zvezo pa morata biti partnerja osebnostno, čustveno, socialno in še kako drugače zrela. Resna zveza predvideva tudi skupne, vzajemne načrte za prihodnost.
Mladostnik v zgodnejših najstniških letih zagotovo še ni pripravljen na odgovorno čustveno zvezo, v kateri se lahko prepusti zaljubljenosti oz. ljubezni, pri kateri gre za medsebojno zaupanje partnerjev, za dajanje in sprejemanje, za medsebojno dopolnjevanje v različnostih, za doživljanje varnosti v odnosu, pri vsem tem pa za prevzemanje svojega dela odgovornosti za kvaliteten medsebojni odnos. Potrebe, ki jih človek zadovoljuje skozi vzajemno ljubezen s partnerjem, se razvijajo postopoma, s tem se spreminjajo tudi pričakovanja.
Ljubezenski odnos je celovit odnos med dvema človekoma, ki zajema vse dele osebnosti in s tem seveda tudi spolnost. Partnerja, ki se ljubita, se medsebojno vedno bolj spoznavata, vedno bolj sta si blizu in pride čas, ko bo prišlo med njima do spolnih odnosov, ki pa bodo predstavljali čudovito dopolnitev njune ljubezni. V takšnem primeru spolni odnos ne bo zgolj telesni kontakt, gola tehnična združitev dveh teles brez nekih pravih globljih čustev, pač pa čustveni, ljubezenski stik dveh osebnosti.
Oba partnerja pa se morata zavedati tudi možnih posledic prehitrih in neodgovornih spolnih odnosov. Nujno se morata dogovoriti o uporabi katerega od kontracepcijskih sredstev, da ne bi prišlo do nezaželene nosečnosti ali do okužbe s spolno prenosljivimi boleznimi. Uporaba kondoma je priporočljiva in je ob pravilni uporabi tudi povsem zanesljiva.
Namenoma sem bil v svojem odgovoru bolj obširen in temeljit. Pravzaprav pa niti ne verjamem, da si vso to »nalaganje« pozorno in z razmislekom prebral vse do tega zadnjega odstavka, kar pa potrjuje dejstvo, da je za vaju še veliko veliko prezgodaj, da bi pričela s spolnimi odnosi. Zato naj na kratko zaključim: nobeden od vaju še zdaleč ni osebnostno (punca pa niti ne telesno) dovolj zrel za pričetek spolnih odnosov, edino prav je, da s tem počakata še kar nekaj let. Glede na tvojo potrebnost pa zagotovo že veš, da obstajajo tudi drugi za tvojo starost ustreznejši načini za olajšanje telesne napetosti.
Brane But, univ. dipl. psiholog