Pozdravljeni!
Zelo sem obremenjena z šolo in vsem. Ne počutim se več, kot človek ne znam več živet biti vesela in imeti voljo do življenja. Jočem v eno in bruham že približno 6.mesecov se borim z negativo in depresijo...vsak dan mi je slabo in nisem naspala sploh nemorem več spat...imela sem že probleme z samomorom...nevem kaj naj???? najraje se sploh ne bi rodila, ker mi je težko vsi imajo uspehe, prijatelje In dobre jaz pa ne, ampak se trudim. Včasih dobim tudi panični napad in mi je slabo. Moja mami je uspešna in bila je vedno odličnjakinja. Povedala sem ji za mojo stisko in ji je bilo vseeno. In kaj naj zdaj? Starši bi morali podpirati a ne?
• Ad
Adrianchy
Vsi se kdaj tako počutimo, ampak pomembno je da sami poskušamo zmanjšati take občutke in misli. Starši bi te seveda morali poslušati in ti poskušati pomagati.
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Ptica brez kril!
Iz tvojega zapisa lahko razberem, da se nahajaš v precejšnji stiski. Praviš, da ne znaš več biti vesela, nimaš volje do življenja, pogosto ti je slabo, bruhaš, imaš težave s spanjem, si žalostna, včasih imaš panične napade, omenjaš pa tudi samomor. Žal mi je, da se tako počutiš in da si želiš, da te sploh ne bi bilo. To so res težke misli in težki občutki. Si kdaj poskusila svoje težave zaupati še komu poleg mame? Zdi se mi, da bi bilo dobro, da bi poiskala strokovno pomoč, saj bi ti strokovnjak lahko najbolje pomagal pri tem, da se tvoje počutje postopoma malo po malo izboljša. Seveda pa je pri tem najpomembneje, da si ti tega želiš, saj je napredek proces, ki zahteva trud, vlaganje energije in zajema vzpone ter padce. Nekaj virov pomoči lahko najdeš tukaj.
Zapisala si, da si težave zaupala svoji mami, vendar je bilo njej vseeno. Zares mi je žal, da si naletela na tak odziv. Na žalost je včasih tako, da ko se ljudje v stiski končno opogumijo stisko nekomu zaupati, pri prvi osebi ne dobijo pomoči, ki bi jo potrebovali. Ampak to ne pomeni, da ker ti prva oseba ni znala pomagati oziroma se ni zmenila za tvoje težave, da ti ne bo znal pomagati nihče. Načeloma bi te starši res morali podpirati, ampak včasih se žal tudi zgodi, da te ne in pri tem vsekakor nisi edina. Več mladostnikov se srečuje s takšnimi situacijami. Najpomembneje je, da ne obupaš in stisko zaupaš še komu – drugemu sorodniku, prijateljici, učiteljici, svetovalni delavki ali kakšnemu psihologu, psihiatru.
Praviš, da imajo čisto vsi uspehe, dobre prijatelje samo ti ne. Še mama je bila vedno uspešna in odličnjakinja. Kaj pa če ti jaz povem, da to zagotovo ne drži? Ljudje smo zelo dobri v tem, da navzven kažemo neko sliko sebe, se hvalimo z uspehi, poudarjamo dobre, lepe stvari in podobno. Ampak zakaj? Zato, ker je lažje govoriti o uspehih kot o svojih težavah. Nihče z veseljem ne razlaga o tem, da ne more spati, da dobiva panične napade in da ne more nehati jokati. Zato draga ptica brez kril tudi, če vidiš ljudi, ki se zabavajo, ki so veseli, ki imajo prijatelje, to ne pomeni, da poznaš njihovo celotno situacijo ali doživljanje. Vsi se srečujemo s stiskami in težavami tudi če o njih ne govorimo. Tvoje mame sicer ne poznam, ampak mislim, da lahko trdim s precej veliko gotovostjo, da tudi če je res bila odličnjakinja, da se je zagotovo v življenju srečevala tudi s težavami in da ni bila srečna in uspešna vsak dan svojega življenja. Prav tako lahko s precej veliko gotovostjo povem, da zagotovo vse njene ocene v osnovni in srednji šoli niso bile odlične. Vsaka oseba ima vzpone ter padce.
Upam, da sem te vsaj malo razbremenila. Vsekakor pa bi te spodbudila še k iskanju strokovne pomoči, ki ti bo lahko pomagala še bolj poglobljeno.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije
• Pt
Ptica brez kril
Pozdravljeni!
Hvala svetovalki in Adrianchy za odgovor.
Sem že poskusila enkrat sem bila tudi pri socialni delavki, ker je moja učiteljica ugotovila za moje samopoškodovanje. Težko se mi je pogovarjat z ljudmi. Doma že komaj povem za počutje. Za vsako, ko povem mojim staršem so samo, da se slabo počutim mi rečejo, da naj grem ven ker sem samo v hiši ali pa pojem tablete. In to je to vsak dan se zbudim utrujena, zjutraj nekaj pojem in grem v šolo. Ob tem, da sem malo v stresu mi gre na bruhanje. Ko pridem domov prosim starše, če lahko zaspim vsaj za pol ure mi ne pustijo morem se učiti. Učim se do 22.00 zvečer. Poleg tega, da spati vsaj 2.uri po tistem, ko grem v posteljo ne morem.
Nekaj mesecev prej je bilo vse okej. Veljala sem za zabavno hčerko, ki je vedno vse nasmejala. Zdaj pa nič več moje življenje gre še samo na vdol, kot ladja ki se utaplaja v tihem morju. Pišem pa tudi knjigo oz.več knjig in se tako tolažim da dam negativne občutke ven. Ampak to je samo tam v realnosti pa sem kup nesreče, ki se bo slekoprej zakopal v zemljo.
• Uredništvo
Katarina Maučec
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Ptica brez kril!
Razumem, da se ti je težko pogovarjat z ljudmi še posebej o svojem doživljanju. Veliko ljudi se s tem sooča. Vseeno pa je to, da nekomu zaupaš, se o svojih občutkih pogovarjaš, potrebno, če želiš biti boljše. Včasih so kakšne stvari takšne, da jih sama ne moreš razrešiti in potrebuješ pogovor, ki ti lahko ponudi neko novo perspektivo. Kot rečeno že v prejšnjem odgovoru, je včasih potrebno zaupati več osebam, da potem končno najdeš eno, ki ti pomaga. Je pa hkrati pomembno, da ne obupaš nad določenim strokovnjakom, ko ti da neke nasvete in strategije za soočanje s težavami, ki morda ne delujejo prvič, ko jih poskusiš ali se ti zdi, da je lažje slediti svojim impulzom kot pa nasvetom. V primeru samopoškodovanja je lahko samopoškodovanje mnogo enostavneje kot na primer preusmerjanje pozornosti ali ukvarjanje z drugimi aktivnostmi (to sta strategiji, ki ti jih lahko svetuje strokovnjak).
Praviš, da si enkrat bila pri socialni delavki. Kako pa je bilo? Pomembno je, da veš tudi, da ti lahko drugi pomagajo v takšni meri kot jim ti zaupaš. Če si bila pri socialni delavki in si se izogibala pogovorom o svojih občutkih, o razlogih za rezanje in podobno, ker se ti je težko o tem pogovarjati, je razumljivo, da ti ni mogla pomagati. Če pa si se odkrito pogovorila in nisi dobila pomoči, ki si si jo želela, pa mi je žal za takšno izkušnjo. Ampak sem vseeno prepričana, da lahko najdeš pomoč drugje.
Žal mi je, da imaš težave s spanjem, da se počutiš pod takšnim stresom, da ti gre na bruhanje in da starši ne razumejo tvoje stiske. Praviš, da ti starši ne dovolijo iti spat za pol ure, ko se vrneš iz šole. Poskusi staršem razložiti, da to, da hočeš iti za pol ure spat, ko prideš domov, ni odraz lenobe, ampak se želiš le spočiti. Ko si spočita, se boš lažje učila in si boš snov bolje zapomnila.  Zapisala si tudi, da je bilo pred nekaj meseci vse okej. Se je takrat kaj zgodilo? Velikokrat je lahko poslabšanje razpoloženja, samopoškodovanje, težave s spanjem in podobno posledica nekega stresnega dogodka.
Je pa super, da pišeš knjige in da si našla en način za soočanje s svojimi občutki. Pisanje je lahko super način za sproščanje in način, da daš svoje občutke iz sebe ven, kar lahko prinese razbremenitev.
Vsekakor se mi zdi pomembno, da poskusiš poiskati strokovno pomoč, saj ti bodo redno obiskovanje strokovnjaka in redni pogovori lahko bolje pomagali. Žal ti v okviru te svetovalnice ne moremo v celoti pomagati pri razrešitvi težav s katerimi se soočaš.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije