Pozdravljeni bom kratka
stara sem 16,5 let ne zmorem vec moje mentalno zdravje je ze od mojega 11 leta grozno veckrat sem ze poskusil narediti samomor da bi se odlocila za zivljenje bi si rajsi omislila izpis iz srednje sole lani sem komaj zakljucila 1. letnik to idejo sem nato junija predstavila starsema ki sta znorela glede tega tega ne upam predstaviti niti psihologinji ker nevem kaj bo rekla in me je strah da me sploh nebo vzela resno.
skratka
kako naj starse prepricam o izpisu iz srednje sole
nisem lena samo ne zmorem tega. delala bi a obstaja kaksno delo v mariboru in okolici za cez celo leto dokler ne dopolnim 18 let in kje s elahko potem nekje redno zaposlim (cistilka ravno nebi bila)
vsi pravijo da sem lena pa nisem. noben me ne razume. najrajsi bi se samo ubila. ukvarjam se tudi z glasbo bomo vidli kak bo ko izdam pesem ce mi bo slo v glasbi se lahko mogoce tudi iz tega kaj zasluzim (to je tesko in dolga pot tako da ne stejem da bi od tega zaenkrat lahko prezivela s psom)
lp prosim za cimprejsnji odgovor
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Opisuješ svoje doživljanje, iz katerega se odraža velika stiska in želja pobegniti pred njo. To je razumljivo - ko nam je hudo, sploh, če to traja leta in leta, si želimo od tega oditi. Hudo stisko doživljaš že dolgo časa, predolgo in verjamem, da si od tega utrujena.
Če te prav 'berem', imaš pomoč psihologinje. Imaš poleg tega še koga, ki mu lahko zaupaš? Super je, da si se obrnila na nas in poleg pisanja ti na naši strani omogočamo tudi chat v živo, če bi si tega želela. Pomembno je, da se pogovarjaš o svojem doživljanju z ljudmi, ki te bodo sposobni slišati, videti, te podpreti ... Če te prav razumem, se ti v tem trenutku zdi rešitev v opustitvi šolanja? Zdaj, če pogledava zelo razumsko, morda to ni tako dobra ideja, iz enega preprostega razloga: ker si mladoletna in kot takšna se ne moreš zaposliti. Razmišljam v drugi smeri, ki bi se verjetno zdela bolj sprejemljiva tudi tvojim staršem, a mi dovoli, da neke stvari ugibam. Glede na tvojo starost ugibam, da si prvi letnik ponavljala in si ga v drugo izdelala. Je mogoče program preveč zahteven ali pa te ne zanima? Če je kaj od tega, potem bi bila menjava programa vsekakor smiselna. Bilo bi ti lažje, saj bi bila bolj motivirana in tvoji občutki ujetosti, utesnjenosti, bi bili morda manjši. Pri tem ti lahko pomaga šolska svetovalna služba, poskusi se obrniti nanjo. Praviš, da ti očitajo lenobo, a te samo ne razumejo.
Če prav razumem, hodiš k psihologinji? Čutiš, da si pri njej razumljena in si z njo pripravljena deliti vse, ampak res vse svoje misli? To je zelo pomembno, saj odrasli težko razumemo celo zgodbo, če se v pogovoru 'držite nazaj'. Zato nikar ne razmišljaj preveč, kako bo psihologinja odreagirala - ne bo huda nate, ne bo te grajala, ampak bo skupaj s tabo razmišljala o možnih rešitvah situacije.
Vesela bom, če se boš še oglasila, morda malo bolj pojasnila svojo situacijo. Ali se dogovorila za chat pogovor z našim svetovalcem. Vsekakor ti želim, da najdeš uho, ki te bo uspelo razumeti in podpreti in ti pomagati obrniti stvari na bolje. Mi smo tukaj zate.
Prijazen pozdrav,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja