Pozdravljeni.
Upam, da boste moe vprašane prejeli v čim krajšem času.
Že štiri leta skrbim za dva konja. Bila sta kot moja. Lastniki so mi zaupali. Zdaj pa so sklenili, da u bodo prodali. Včeraj sem zvedela, da so dali starejšo kobilo vspavati, zaradi napake na srcu. Ko mislim na to me stisne pri srcu. Počutim se, kot da ni več ene polovice moega srca. Drugi konj je ostal sam. Strada se in je čisto shiran, poleg tega stoji na džju ter divja sem ter tja in rezgeta na ves glas. Lastniki so se odločila, da ga bojo prodali. Skrbi me, da se bo stradal do smrti. Ko ga bojo prodali, ga ne bom mogla več videt in se mu lahko stane poslabša. Poleg tega imajo že kupca. Lastnikom je ratalo vseeno kako bo z njim. Pred tem, ko so našli kupca so ga ponudili nam, a sta starša zavrnila. Poznam ga najbočlje in vem, da se bo stradal. Novim lastnikom je ponavadi vseeno. Ali mi lahko prosim daste nasvet kako naj prepričam starše, da ga mi kupimo, vsa za toliko časa, da si opomore. Že zdaj, ko so dali kobilo uspavat, se mi tre srce in pri pouku težko sledim razlagi. ne morem več. če on gre nima smisla da živim. onadva sta bila vse. ne morem pustiti da odideta!! pomagajte! Vem pa, da boste stopili na stran od staršev in rekli, da imajo prav. Že zdaj imam kup težav zaradi psihe. POMAGAJTE!
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela, si obupana, saj zaradi spleta okoliščin ne boš več mogla videti konja, na katera si se zelo navezala. Praviš, da si za konja skrbela zadnje štiri leta in se nanju zelo navezala. Kobilo so zaradi bolezni dali uspavati, žrebca pa bodo prodali, čeprav je v zelo slabem stanju. Zelo te boli, da ju ne boš mogla več videti, prav tako te skrbi zdravstveno stanje žrebca. Želiš si, da bi ga starši kupili in se od njega ne bi rabila posloviti. Zaradi tega se težko osredotočaš na druge stvari in ne vidiš nekega smisla brez njiju v svojem življenju.
Razumljivo je, da se počutiš žalostno, jezno in obupano, saj si za konja skrbela, kot da bi bila tvoja. Kljub temu, da sta ti prirastla tako močno k srcu, pa na njuno usodo ne moreš vplivati, kar predstavlja toliko bolj hudo situacijo zate.
Predlagam, da se s starši iskreno pogovoriš o tem, kaj trenutno doživljaš. Poskusi jima dati razumeti, kako je situacija zate težka. Morda bo bolečina lažja že s tem, ko te bo kdo glede tega razumel.
Predvidevaš, da se bom postavila na stran staršev. Težko rečem, da imajo tvoji starši prav, saj situacije dobro ne poznam, prav tako jih nisi kaj dosti omenjala, da bi se sploh dalo razbrati, kakšno stališče zavzemajo.
Konj zahteva ogromno denarja, časa in truda. To, da ga boš pogrešala, enostavno ne more biti edini razlog za njegov nakup. Praviš, da bi samo ti lahko skrbela za konja, saj ga najbolje poznaš. To je morda res, vendar pa je oskrba konja najverjetneje še kaj več kot zgolj dobro usposobljen konjar. Razmisli, ali imate doma možnost skrbeti za takšno žival. Si lahko privoščite prostor, pripomočke za oskrbo in veterinarja, da bi zanj lahko dobro skrbeli?
Omenjaš, da kupci konj običajno zanje ne znajo dobro skrbeti. To je precej splošna trditev, ki zagotovo ne drži povsem – v nekaterih primerih je resnična, v nekaterih pa ne. Redkokdo bi kupil konja, ki je v slabem fizičnem stanju – morda vesta, kako ga oskrbeti, ali pa imata tudi druge konje, ki bi mu lahko delali družbo. Kako veš, da bosta sedanja lastnika za žrebca slabo skrbela? Si ju imela priložnost spoznati?
Sedaj se morda zdi, kot da te vsi želijo odtrgati od konja, s katerim sta spletla posebno vez. Poskusi na situacijo pogledati s konjeve plati – kaj je zanj najbolje? Kaj trenutno v resnici potrebuje? Ker imaš konja res rada verjamem, da boš znala razumeti, kaj je zanj najbolje, pa naj bo to pod tvojo oskrbo ali oskrbo nekoga drugega.
Upam, da ti moj odgovor vsaj malo pomaga.
Držim pesti zate,
Ana Lampret, mag. psihologije
Ne
Ne zmorem več
Ni vam treba odgovorit.
Od kona se bom mogoče že jutri poslovila oz. med vikendom. Bom že prebolela bolečino.