Pozdravljeni!
Kot lahko vidite že iz naslova, imam občutek, da ne živim svojega življenja. Saj sem z njim včasih zadovoljna, a potem pridejo trenutki, ko imam občutek, da ga ne živim tako, kot bi ga hotela.
Imam prijateljice (ki so hkrati tudi moje sošolke) in skupaj se dobivamo, smejemo, družimo, sicer se jim še nisem popolnoma odprla, a glede na to, da zdaj vstopam v drugi letnik, menim, da bo za to še čas. Torej super, odlično, ampak kljub temu nekaj pogrešam. Imam starejšo sestro in eno leto mlajšega brata, oba sta prijetna družba - z njima sem res lahko to, kar sem. Vendar mi spet nekaj manjka.
Torej manjka mi družba, ki bi bila pripravljena delati nore stvari, ki bi si jih zapomnili za celo življenje. Družba, ki bi sredi noči z mano sedela na betonu in jedla hamburger. Družba, ki bi se z mano odpeljala v park, tam imela piknik in vmes predvajala glasbo (žal nihče - ne prijateljice ne sorojenca - ne posluša take glasbe kot jaz). V mojih mislih bi bili popolna, odštekana druščina, ki se ne bi menila za mnenja drugih, ampak bi v življenju uživala na polno.
Verjetno je sebično od mene, da si želim nekaj drugega pa čeprav imam vse na dlani. Razumem, da nekateri morda sploh nimajo dobrih prijateljev, da so edinci in si želijo brata ali sestro, a se pri takem razmišljanju zopet ujamem v past, da tudi sama nimam življenja, ki bi si ga želela. Se mi pa dozdeva, da problem ni v mojem bratu oz. sestri ali v mojih prijateljicah, ampak pravzaprav v meni. Želim, da bi bila drugačna jaz, ne ljudje okoli mene. Imam nizko samopodobo, zato si ne bi upala predvajati glasbe na pikniku v parku ali sredi noči jesti na tleh, ne bi si upala sesti na stopnice ali se 'čudno' obnašati v javnosti - preveč me skrbijo mnenja drugih. Zato sem si najbrž ustvarila neko popolno druščino, s katero bi lahko bila kul, ker je vse lažje v skupini - manj nerodno ti je.
Kako naj torej zaživim svoje življenje z ljudmi, ki so že v njem, in si preneham želeti drugačnega?
Lep dan.
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za iskren zapis tvojih občutkov. V vsakodnevnem življenju se nenehno srečujemo z vzponi in padci, ki življenje pravzaprav razgibajo in bogatijo. Ljudje smo socialna in čuteča bitja, zato se v nas venomer sprožajo številna občutja, tako pozitivna kot negativna. Navajaš, da imaš prijateljice, s katerimi se družiš in se ob njih dobro počutiš, a najverjetneje do njih (še) nisi popolnoma zaupljiva, s čimer ni nič narobe. Imaš tudi starejšo sestra in mlajšega brata, ki sta prijetna družba, pa vendarle imaš občutek, da ti nenehno nekaj manjka. Iz zapisanega sklepam, da imaš za svoja leta precej zrelo razmišljanje o odnosih in življenju nasploh. Omenjaš t.i. odštekano druščino, s katero bi lahko na polno uživala življenje. Zdi se, da ti mnenje drugih res ogromno pomeni oz. da se v tvoji glavi konstantno odvija misel »Kaj bodo pa drugi rekli?!«, kar nakazuje na tvojo nesigurnost in s tem tudi nizko samopodobo in samospoštovanje. Nisi sebična, saj zelo jasno razmišljaš in prav je, da svoje občutke deliš z nekom ter poiščeš načine za soočenje s tvojim izzivom. Vsaka težava je priložnost za osebnostno rast in s tem delaš na sebi. Všeč mi je stavek, ki si ga zapisala: »Želim, da bi bila drugačna jaz, ne ljudje okoli mene.«, saj to pove, da imaš oblikovano vizijo in s tem, ko se spreminjamo sami, kot posamezniki, spreminjamo tudi svet in dogajanje okoli sebe.
Menim, da bi bilo zelo dobro in predvsem koristno zate, da bi pričela z delom na sebi, na lastni samopodobi, izboljšanju samozavesti in samospoštovanja. To je sicer dolgotrajen proces, ki ga ljudje (tudi odrasli) usvajamo in negujemo tekom celega življenja. Od lastne samopodobe je odvisno tudi, kako nas dojemajo vsi okoli nas, zato je pomembno, da vsak dan gradimo svojo samopodobo v pozitivni smeri. Prvi korak je to, da začneš verjeti vase in se zavedati, da si vredna ljubezni, uspeha, podpore, razumevanja in spoštovanja. Sproti si zastavljaj dosegljive cilje, doma, v šoli, pri dejavnostih, ki jih imaš rada (športno, glasbeno, kulturno področje). Bodi pozorna na svoje občutke; če zmoreš, bi bilo dobro, da bi si svoja občutja nekaj časa zapisovala v svoj dnevnik. Trening hvaležnosti (tudi za tiste najbolj drobne stvari) je neprecenljiv in z gotovostjo prinaša pozitivne spremembe. Prepoznavanje in razumevanje lastnih čustev ti lahko pomagata pri soočanju z negativnimi občutji.
Pomni: misli imajo neverjetno moč in predstavljajo polovico cilja. Ko boš imela sama sebe bolj rada, bo to opazno tudi navzven in prepričana sem, da bodo kasneje občutja, ki jih trenutno doživljaš, manj intenzivna ali pa bodo celo izginila. Bodi srečna takšna, kot si, ne takšna, kot misliš, da bi morala biti.
Dajem ti 7-dnevni izziv za krepitev lastnih pozitivnih lastnosti:
1. Pripravi si pisalo in lističe (lahko so različnih barv in oblik)
2. Vsak večer si vzemi minuto časa in na listek zapiši nekaj pozitivnega o sebi (eno stvar, ki ti je pri tebi všeč – npr. »prijazna sem«/ »rada pomagam soljudem« / »danes sem se nasmehnila tujcu, ki sem ga srečala na cesti« / »všeč so mi moje oči«). Pomisli na vse osebnostne lastnosti, fizične značilnosti in dobra dejanja.
3. Listke lepi na vidna mesta (na vrata ali stene sobe, na pisalno mizo, v kopalnici na ogledalo, v kuhinji na hladilnik…)
4. Kadarkoli se v tebi prebudi negativno čustvo, si v spomin prikliči pozitivne besede, ki si jih zapisala na listke.
Želim ti veliko ljubezni do sebe in poguma na tvoji življenjski poti. Verjemi vase, spoštuj se in rada se imej. Če boš želela še kakšen nadaljnji nasvet ali pogovor, pa kar napiši, bom z veseljem odgovorila.
Objem,
P.s.: Prav zanima me kakšno zvrst glasbe poslušaš in kakšen hamburger imaš najraje. Oglasi se še kaj. :)
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij
Ma
Maelstrom
Hej, jaz bi tudi imel neko tako noro druščino, da bi lahko počeli nekaj res nepozabnega in norega. /podatki izbrisani v uredništvu zaradi varovanja osebnih podatkov/
ka
kako
Hvala vam za odgovor!
Večkrat sem že poskušala izboljšati svojo samopodobo, ampak to je bil večinoma samo enodneven poskus, po katerem sem nato obupala, ker ni prinesel nobenih takojšnjih rezultatov. Najbrž se nisem nikoli želela izpostavljati jaz sama - iti iz svoje cone udobja in nekaj storiti - želela sem, da bi namesto mene to storil nekdo drug, recimo 'popolni' prijatelji. Ampak v zadnjem času sem o samopodobi razmišljala pogosteje in prišla do sklepa, da moram tokrat res nekaj ukreniti, zato vam še enkrat hvala za odličen odgovor - z izzivom pa bom začela že danes zvečer!
Torej lep pozdrav, želim vam vse dobro.
P.S.: Najraje pojem tisti 'klasični' hamburger, najboljši glasbeni zvrsti pa sta po mojem mnenju metal in rock. :)