Zivjo, nekaj casa nazaj sem ze prosila za pomoc pri slikah in fantu, odgovorili ste mi da naj prosim za pomoc in to sem naredila. Za pomoc sem vrpasala kar nekaj (3) ljudi moskega splola saj po mojem mnenju to oni najbolj vedo, niso mi pomagali in zato sem izgubila skoraj vse razen seveda prijateljic ki mi recimo da stojijo ob strani. No zdaj to z slikami ni problem ampak takrat je bil velik zato sem se samoposkodovala (rezanje). To so po nesreci videle 3 najboljse prijateljice in so rekle da iscem samo pozornost in da to sploh ni tak problem in mi ne zelijo pomagati. Mislim da sem s to napako izgubila use pa se rane zelo pecejo in skrbi me da nebi starsi ugotovili ker v soli mi gre slabo (imam trojke kar je za moje starse pokop). Nikomur nemorem zaupat zdi se mi da sem vse izgubila pa se ko me kdo pohvali sem sramezljiva in recem hvala in prijateljicam to ni usec sploh ce me pohvali fant. Zdi se mi da se use podira usi mojo zivljenjsi nacrti da use zgubljam da si ne zelim vec zivljenja
Upam da mi boste znali pomagati.
Hvala Kristina
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Kristina pozdravljena,
najprej hvala za tvoj iskren zapis, ki si ga delila na svetovalnici.
Pišeš, da imaš občutek, da ne moreš nikomur zaupati svojih stisk, da si izgubila veliko pomembnih oseb, da se ti podirajo načrti in da si ne želiš življenja. Glede na tvoj zapis si predstavljam, da se počutiš obupano, žalostno in nemočno. Verjamem, da imaš občutek osamljenosti v vsem svojem doživljanju in da si resnično želiš, da bi ti nekdo prisluhnil in te skušal razumeti. Naj izpostavim, da sem vesela, da si zbrala toliko poguma za ta zapis in te v upanju da se še slišiva, pozivam, da se odzoveš na vprašanja, ki ti jih bom zastavila.
Žal mi je, da imaš občutek kot da si izgubila vse in si sama v vsem dogajanju, ki ga opisuješ. S tem namenom te tudi spodbujam, da si skušaš čimprej poiskati strokovno pomoč - torej osebo, ki ti bo prisluhnila, te skušala razumeti in ti pomagati pri iskanju strategij za spoprijemanje s stisko, ki jo opisuješ. Je v tvoji okolici kdo, ki bi ti lahko pomagal pri iskanju pomoči? Se lahko morda obrneš na šolsko svetovalno službo?
Omenila si tudi, da si ne želiš več življenja. Mi lahko prosim poveš kaj več o tem? Ali trenutno razmišljaš o samomoru? Imaš glede tega pripravljen kakšen načrt? Je kdo, na kogar bi se lahko v stiski vseeno obrnila? Prosim te, če še ponovno oglasiš ali pa pišeš na enaslov uredništva (tosemjaz@nijz.si), kjer ti bomo lahko bolj konkretno pomagali pri iskanju ustrezne pomoči. Verjamem, da ti je hudo, hkrati pa verjamem, da si želiš poiskati konstruktivne načine, kako se  spoprijeti s stisko - ker si vredna življenja.
Spodaj ti prilagam tudi vire pomoči, kamor se lahko obrneš, če bi bila stiska prevelika in bi razmišljala o samomoru: Urgentna psihiatrična ambulanta v Ljubljani ali Mariboru, telefon v sitki (npr. TOM telefon - vsak dan od 12. do 20. ure na 116 111; zaupna telefona Samarijan in Sopotnik - 24 ur na dan na 116 123).
V upanju na odgovor te lepo pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije
• kr
kris_inica
najprej hvala za vas cas in odgovor. ja imam najboljšo prijateljico in večkrat sem se ji zaupala ampak vedno ko sem omenila rezanje samomor ali kaj takega je rekla da samo iscem pozornost da si ne upam narediti samomora... zdi se mi kot da sem v življenju sama čeprav se zavedam da imam osebe ki mi zaupajo ampak imam pa tudi veliko oseb ki me razocarajo tolikokrat da jim ne zaupam več. jaz sem pa zelo težko zaupna oseba in že vam sem se zelo težko zaupala. mislim da poleg vas sem sama v tej zadevi, nihče mi ne želi pomagat še tisti pravi prijatelji ne. pomagam si da razmišljam kar se da pozitivno ampak se vedno vse izkaže nasprotno. o samomoru sem veliko razmišljala ampak nimam še nobenega načrta ali kaj podobnega ampak vedno bolj me vleče k smrti k samomoru sam se mi zdi da potem nebo več nobenih skrbi in problemov. en večer sem imela tak čudn izpad, kar usi in use so mi šli na živce tak čudn občutek kot da sem padla že v tako luknjo da ne morem več ven. in te izpadi se mi dogajajo bolj pogosto takrat pomislim kaj če bi se samo ubila pa bi imela mir jaz in drugi nobenih težav več nobenih problemov nobenega nezadovoljstva s sabo in potem pomislim da si to dejansko želim.
upam da mi boste znali pomagati.
Kristina
• Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Kristina pozdravljena,
hvala, da si se odzvala na moje sporočilo.
Pišeš, da si se že večkrat zaupala prijateljici glede tvoje stiske. Žal mi je, da se je prijateljica na to odzvala z nerazumevanjem. Verjamem, da so te njene besede prizadele in da zaradi tega še težje deliš svojo stisko z drugimi. Žal mi je tudi, da imaš občutek, kot da si sama ter da si imela toliko negativnih izkušenj. Na drugi strani pa sem zelo vesela, da si zbrala toliko poguma in moči, da si mi zaupala svojo stisko.
Čeprav imaš občutek, da ti prijateljica ne verjame in meni, da se samopoškoduješ z namenom iskanja pozornosti, naj izpostavim da njena prepričanja najverjetneje izhajajo iz nerazumevanja tvoje stiske. Ne glede na njeno nerazumevanje pa verjamem, da si se ob tem počutila zavrnjeno in osamljeno. Zato te spodbujam, da si čim prej najdeš strokovno pomoč - torej (kliničnega) psihologa. Verjamem, da bo ta skušal razumeti tvoje doživljanje in stisko ter ti pomagati pri spoprijemanju s to stisko na načine, ki ne bodo škodovali tvojemu zdravju. Pomoč psihologa lahko najdeš v okviru Centra za duševno zdravje otrok in mladostnikov v tvoji okolici ali pa v bližnjem Zdravstvenem domu. V kolikor bi v povezavi s tem potrebovala še kakšno podporo, ti z veseljem odgovorim.
Izpostavila si, da se težko zaupaš. Veseli me, da si se lahko zaupala na svetovalnici, hkrati pa se zavedam, da si za to potrebovala veliko moči. Ker si vredna življenja in ker verjamem, da je pred teboj še veliko priložnosti, te resnično spodbujam, da bi si poiskala strokovno pomoč psihologa.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije
• kr
kris_inica
dober večer, ubistvu se mi čedalje bolj dozdeva da nisem vredna tega kar imam, da če dobim še eno slabo oceno me bo stepla dokonca, da nisem vredna svojega življenja. Mami mi skos doma govori da sem gnoj, da nikoli nebom nič v življenju, da bi bilo bolje da se sploh nebi rodila, da nisem vredna življenja, da je bilo bolje brez mene ... nekako se strinjam z njo nekako pa ne ker želim te stvari popravit, pa tudi druge, pa je use še slabše, trudim se kokr imam moči, kolikor zmorem pa še kar ni dovolj. nihče ni zadovolen z mano usi ma nakoncu razočarajo, zdi se mi da je mpje življenje ena sama laž, da sem navzven zlobna malomarna deklina, ko jo en fant samo ogovori misli da je že nekaj nevem kaj da sem tečna zoprna da me ničesar ni strah da mi je vseeno za vse... navznotraj pa me je neskončno strah kaj se bo zgodilo z mano, strah me je da sem v drugih očer razvajena smrklja da je usem useeno zame.... jaz si želim samo eno osebo k ji bom nekaj pomenila, vendar se mi zdi da te osebe nebom našla. se opravičujem za teženje in tečnarjenje ampak res nevem kaj naj naredim. Prosim za pomoč
lp. Kristina
• Pu
Punca
živjo Kristina :)
Če želiš nekoga, da se mu  izpoveš in te bo ob tem poslušal in ti tudi kaj svetoval, lahko pišeš tudi meni... Imam več prijateljic, ki so doživljale takšne in drugačne stiske in lahko verjameš, da znam poslušati in te bom vedno podpirala in stala ob tebi. Čeprav ko to bereš se verjetno sliši čudno, zakaj bi ti kar ena " rendom" oseba pomagala ampak mi je zelo pomembno kako se počutijo ljudje na svetu in bi jim rada pomagala kolikor se le da.
/ osebni podatki izbrisani v uredništvu /
• Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Kristina,
pišeš, da se ti vedno bolj dozdeva, da nisi vredna življenja. Žal mi je, da imaš tak občutek in da so ti drugi, pomembni ljudje v tvojem življenju dali toliko negativnih povratnih informacij. Ni prav, da se mama odziva na načine kot si zapisala in prepričana sem, da imaš mnogo pozitivnih lastnosti, ki te delajo enkratno in neponovljivo. Verjamem pa, da se ob vsem tem počutiš žalostno, obupano in nemočno.
Pišeš, da se trudiš v skladu s tem kolikor zmoreš, vendar še vedno ni dovolj. Verjamem, da iščeš načine, da bi ti lahko bilo bolje in to si pokazala tudi s tem, ko si tako iskreno delila svojo stisko. Upam, da na to gledaš kot na dokaz tvoje moči, ki jo nosiš v sebi in ti omogoča, da se spoprijemaš s stisko na najboljši način, kot to trenutno zmoreš. Ker pa se mi zdi izjemno pomembno, da v tem nisi sama, te še enkrat spodbujam da si čimprej najdeš pomoč kliničnega psihologa. Verjamem, da bi bila strokovna pomoč zelo pomemben in potreben korak pri spoprijemanju s stisko, ki jo opisuješ.
Razumljivo in povsem normalno je, da si želiš naklonjenosti s strani druge osebe. Razumljivo je, da se počutiš zavrnjeno in nemočno, ker te naklonjenosti nisi dobila v tolikšni meri, kot bi si to želela. Razumljivo je, da si v skrbeh. In vsekakor ne težiš oz. tečnariš kot si zapisala. Sama na tvoje zapise gledam kot na klic po pomoči in kot sem že omenila, kot na dokaz moči, ki je v tebi. Hkrati pa je to tudi dokaz tvoje želje po tem, da bi se s stisko spoprijela. Tukaj so ti lahko v največjo pomoč strokovnjaki s področja duševnega zdravja (npr. klinični psiholog, pedopsihiater), ki te bodo podpirali pri iskanju strategij za spoprijemanje s stiskami, ki jih opisuješ. Kot sem omenila že nazadnje, jih lahko najdeš v Centrih za duševno zdravje otrok in mladostnikov ali pa v bližnji bolnišnici in zdravstvenem domu.
Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije
• Kr
Kris_inica
Vav ful hvala nism pricakovala ampak vav ful sm vesela da so taki ljudje ob meni in ce zelis ti lahko dam telefonsko stevilko in jaz ti bom neskoncno hvalezna.
Res res res hvalaa:))))))
Kristina
• Da
Danajči
Živjo, močno upam da se bo vse uredilo, tvoj zapis me je močno ganil, pa sem oseba, ki ne joka zlahkoto, želela sem izpostaviti to, da se ne oziraj na druge, verjamem da nobena žaljivka o tebi ni resnična, tudi meni je bilo letos zelo težko, tudi zaradi tega ker sem v šoli večinoma sama in tiho ker nimam prijateljev. Nekaj punc je tudi govorilo za mojim hrbtom in mi je bilo takoj lažje ko sem se nehala ozirati ma to, ker vem da z mano ni nič narobe, one imajo težave s svojim lastnim življenjem. Upam da ti bo moj zapis vsaj malo pomagal in NAVIJAM ZATE, DA SE BO VSE RAZREŠILO ❤️????????????
• Kr
Kris_inica
Živjo hvala vsem ki mi pomagate pti stisti. Končno vem da nisem sama ampak bi dala use da bi bila ob meni oseba s tako predanostjo s takim lepim in srcnim ter prijaznim ❤️. Ugotovila sem da nisem edina s takimi problemi in ugotovila tudi da sem lahko srečna na življenje kakeršnega imam s tem mislim da nisem žrtev nasilja da imam hrano vodo in ugodne življenske potrebe, vendar klub temu mi je težko da se spoprijemam s tezavami kot so samoposkodovanje šola in take zadeve. Hvala ker ste mi dale talo mnenje da nisem sama, hvala da mi želite dobro, hvala da mi nudite pomoč kakeršne nisem pričakovala. Iz srca hvala❤️❤️❤️.
Poljubčki Kristina
• kr
kris_inica
zivjo, spet se vracam s svojimi problemi. mami mi cedalje bolj govori kako sem nesposobna kako mi gre slabo v soli govori mi da sem pi... in se veliko drugih stvari. s temi tezavami sem se zacela posledicno spet rezati in ceprav se zelo trudim da bi mi bilo lazje mi to ne uspeva. kako popraviti sebe na bolje? kako naj se spremenim pozitivno? kako naj postanem boljsa spremenjena jaz? kako postati druga, boljša oseba ki zaupa vase si gradi zivljenje in je naravna a popolna? kako?
upam da mi boste znali pomagati
kristina
• ia
iaaj
ti se ne rabiš spreminjat, sploh pa ne zarad tvoje mami. Nikol ne boš dovolj dobra za njo, ker očitno vedno išče načine, da te prizadane, zato se ne sekiraj, probej odmislit te grde stvari, k ti jih govori, ker niso resnične. Pomeni, da tvoja mami pač ni zmožna biti dobra mami, vrjetno ma neke svoje travme in jih prelaga nate in nisi kriva ti, ampak ona! Ni zmožna delati drugače, če sama ni imela podpore v otroštvu, kar seveda ni opravičilo, ampak mogoče samo, da pogledaš iz tega kota, da te morda ima rada a ti nezna povedati/pokazati. Vsekakor je njeno vedenje nesprejemljivo. Upam da se bos lahko kmalu distancirala od nje in zaživela življenje kot si ga zaslužiš<333
• Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Kristina pozdravljena,
izpostavila si, da si v stiski zaradi maminega odzivanja, kar je prispevalo k temu, da si se ponovno samopoškodovala. Žal mi je, da imaš občutek, da ti mama ne nudi opore, občutka varnosti in sprejetosti. Ni prav, da se mama odziva na načine kot si zapisala, zato je pomembno da se zavaruješ in poskrbiš, da boš prejela ustrezno podporo.
V povezavi s tem se ti seveda pojavljajo številna vprašanja, ki so vezana na to, kaj bi lahko spremenila, da bi ti bilo lažje. Kot sem zapisala že zgoraj, ti je lahko pri tem v pomoč strokovnjak s področja duševnega zdravja (npr. klinični psiholog, pedopsihiater). Slednji te bo brezpogojno sprejemal, te skušal razumeti in ti pomagal pri iskanju drugih načinov spoprijemanja s stisko.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije
• Kr
Kri_stina
Ubstvu ni problem mami problem sem jaz. V soli sem kar popularna in me veliko fantov hoce oz sem jim vsec. Imam bff ki pa ni tako priljubljena oz gre usem na zivce se pa druzi z zelo fajn fantom ki je prijazen luskan pozoren...
Mislim da sem malo ljubusumna. Pa vem da zadnje case fante zelo razganja in razmisljajo samo o zenskah z veliko ritjo in seksy postavo. Zdi se mi da imam jaz kar ok postavo vendar bi pa vseeno rada spremenila par stvari. Kako se spremeniti? Kako spremeniti da bom se malo bolj pritegnila pozornost fantov?
Upam da mi boste znali pomagati.
Kristina
• Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Kristina pozdravljena,
pišeš, da si v šoli med vrstniki priljubljena. Omenila si tudi, da si ljubosumna na prijateljico, ki se druži s fantom, ki ti je všeč. Verjamem, da bi si tudi ti želela njegove pozornosti in da si v dvomih kako to pridobiti.
Sprašuješ, kako se spremeniti, da bi pridobila pozornost drugih. Verjamem, da imaš mnogo pozitivnih lastnosti, na katere si lahko ponosna. Pomembno je, da se le-teh zavedaš in da se zavedaš, da si prav zaradi spleta vseh lastnosti (tudi negativnih) enkratna in neponovljiva. Edinstvena na svoj način. Hkrati pa je pomembno, da razmisliš kaj bi lahko spremenila, da bi se ti v svojem telesu počutila bolje. Glede na stiske, ki si jih opisovala zgoraj, bi ti svetovala, da pri tem ne pozabiš na svoje duševno zdravje.
V primeru dodatnih vprašanj te vabim, da se obrneš na chat svetovanje v okviru naše svetovalnice. Prilagam ti povezavo, kjer lahko vidiš, kdaj bo za svetovanje na voljo psiholog: https://www.tosemjaz.net/pogovori-se/.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije
• kr
kri_stina
zivjo prej sem ze govorila o tezavah z slikami. mislila sem da je ze vse pozabljeno ampak danes pride do mene uciteljica etike in me vprasa ce imam kasne tezave in sem rekla da ne in potem ona da to z slikami vpliva na vpis v sredne sole. zanima me ali je to res. sama si vse to ne predstavljam da je tako hudo kot je bilo ker ce pomislis sirse se vsak dan kasna influenserka slika v kopalkah pa ima se vedno sluzbo. seveda se pa tudi zavedam storjene napake in it te sem se veliko naucila. uciteljici sem napisala ce mi je pripravljena pomagati in ce se lahko z njo iskreno pogovorim o trenutni situaciji. rekla ji bom ce lahko vse ostane med nama da ne pove starsem ker nismo ravno v dobrem odnosu.
kaj menite? je to dobra ideja? bo mojo zeljo o starsih sprejela? ali mi bo nudila pomoc? imam toliko vprasanj ampak ji zelim povedati in zaupati vse moje tezave. vendar se bojim da bo to prislo do starsev. nekako cutim da je to oseba ki ji lahko zaupam vendar me je vseeno strah. zdi se mi zelo razumevajoca in vljudna oseba.
upam da mi boste odgovorili na vprasanja in dali se kaksen nasvet
lp kristina
• Kr
Kri_stina
Zivjo spet so novi problemi z prijateljicami. Vceraj je bila veselica in sem sla vn s fantom ne pa s puncami. Iskale so me 4 ure in zdaj sem jaz usega kriva ker se jim nisem javila poleg tega pa mislijo da sem kurba in da jaz mislim da sem najlepsa. Poklicala sem prijatelja da jim malo zagrozi seveda pa ne misli resno samo tako da se malo ustrasijo in me sprejmejo nazaj v druzbo. Ubistvu mi grejo cedalje bolj na zivce ker skos govorijo da sem kurba da mislim da sem najlepsa pa jaz vem da nisem. Kako naj jim dopovem da so prave krave da niso nic da jih noben ne mara. Ali pa naj jim se kdo malo zagrozi da bodo koncno utihnile s svojimi komentarji. Prosila sem starse da se pogovorijo z njo in se bodo kakor hitro bo slo. Probala sem tudi fuge in mi niso dobre one so me ta kar izkljucile iz druzbe.
Imate kaksen nasvet glede takih stvari pr katerih se jaz z njimi nebom pogovarjala lepo oz na lep nacin.
Hvala za odgovor
Kristina
• Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Kristina pozdravljena,
glede na tvoja zapisa verjamem, da te obremenjuje veliko stvari, zaradi katerih si v stiski. Ker si izpostavila možnost pogovora z učiteljico, ti svetujem in te zelo spodbujam, da se obrneš nanjo z vprašanji. Veseli me, da si v svojem okolju uspela najti nekoga, ki bi se mu bila pripravljena zaupati.
V primeru dodatnih vprašanj pa se lahko obrneš na chat svetovanje v okviru naše svetovlnice. Svetovalnica bo naslednjič aktivna v torek, 28. 05. 2024, od 20.00 do 21.00.
Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije