Pozdravljeni,
obiskujem 3. letnik (3 letnega programa) srednje šole. Vpisala sem se tja ker me je na začetku veselilo poleg tega v osnovni šoli nisem imela prav blestečih ocen (vecinoma 3 in 2) in se mi je zdelo da bo to najlažje. Ko sem začela hoditi na srednjo so se mi ocene zelo popravile (na 4 in 5), vendar ko se mi je začela praksa so nastali problemi. Vsako leto sem jo imela na drugem delovišču in ugotovila sem, da mi to delo ni všeč in sem zelo nesrečna vendar so mi vsi govorili naj se potrudim toliko da naredim to do konca saj lahko grem potem na +2 program. Zato sem kar nadaljevala. Naj povem tudi da praksa ki jo imamo enkrat tedensko v šoli ni nič saj imamo čudnega profesorja ki ne zna ravno razlagati in te pol časa ignorira ko ga kličeš za pomoč ker nas je tudi okrog 14 naenkrat v delavnici. Sedaj iščem nek način kaj bi naredila s sabo, ker res ne želim več opravljati tega dela pa čeprav sem že 3 letnik. Vem da bom morala vračati štipendijo, kar bo trenutno težje saj delam izpit za avto in bi ga rada plačala. Sicer imam trenutno tudi delo v trgovini ki mi je drugače zelo super a ni pa tako da bi ga hotela opravljati celo življenje.Sem tudi malo izgubljena saj nevem kaj me veseli (morda kaksno delo v pisarni kaj takega) In zato me v bistvu zanima, če se mi splača sedaj ko sem v 3. letniku prepisati na drugo šolo ali je bolje da prihranim denar in jo grem delat po izpitih? Ali pa če mi predlagate morda kaj drugega.
Upam, da ni preveč raztreseno napisano in se boste znašli.
Že v naprej se zahvaljujem za odgovor.
• Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Kar težke dileme imaš, si predstavljam, da si zmedena in v stiski. Glede na to, da si že v 3. letniku, je morda najbolje, da ostaneš na tej šoli in končaš 3-letni program, da boš imela zaključeno stopnjo izobrazbe. Po tem ti ni potrebno nadaljevati +2 na istem programu ampak lahko izbereš drug program. Za to bo potrebno narediti nekaj diferencialnih izpitov, ki pa bi jih prav tako morala narediti, če bi sedaj menjala program.
Si se že obrnila na svetovalno službo v šoli, ki jo obiskuješ? Svetovalna delavka ti bo znala odgovoriti, kaj potrebuješ za prepis na drug program in se boš potem še lažje odločila.
Ti pa polagam na srce, da ti nekega poklica ni potrebno početi vse življenje, čeprav imaš narejeno šolo za določen poklic. Danes je nekaj povsem normalnega, da tekom življenja opravljamo več različnih poklicev. Tudi slovenski šolski sistem je naravnan tako, da omogoča prehajanje in napredovanje na različne načine.
Če imaš še kako vprašanje, sem ti na voljo.
Lepo te pozdravljam.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja