Pozdravljeni,
imam problem. Zadnje čase sem veliko bolna in nimam motivacije za učenje. Približno 2-3 leta nazaj sem se spopadala z razmišljanjem o samomoru. Mentalno sem bila zelo nestabilna vendar sem se vseeno nekako pobrala in šla naprej. Moji starši za to ne vedo. Od kar obiskujem gimnazijo se je moje mentalno stanje, počutje in razpoloženje spremenilo na slabše. Z ocenami se zelo obremenjujem kar me spravlja pod velik stres. Zadnje čase sem veliko bolana in menim, da to prav zaradi tega, saj v preteklosti skoraj da nisem bila bolana. Enostavno nimam več volje do učenja in šole, saj vem da se bom mentalno čisto uničila. Ko sem se vpisala v gimnazijo sem imela sanje, da bi postala arhitektka, a zdaj so te sanje izginile. Nevem na kateri faks se naj vpišem kar še mojo motivacijo poslabša. Nočem več hoditi v srednjo šolo, želim nekaj več. Rada bi naredila tečaj za nohte saj me to veseli in si jih delam že par let. Rada bi odprla svoj salon in začela s kakšnim podcastom. Vem, da če bom hodila še naprej v srednjo šolo, da bom s tem samo nesrečna in bom zapravila leta svojega življenja. Nevem kaj naredim. Nevem kako naj to povem svojim staršem. Prosim Vas pa pomoč.
Hvala!
Ka
Kaj pa druga opcija
Ce imas moznost kaj pa kaksna druga smer erudio mogoce? Nevem sicer vseeno se mores ucit
trenutno sem tudi jaz nesigurna ker me smer katero studiram ne veseli.. Pa skozi zdravstvene tezave sem imela. Vztrajaj saj vem da je tezko pa vitamine jemlji.Probaj tudi bolj zdravo prehrano. Zapomni si da nikoli nisi sama in obstajajo tudi drustva za stiske SOS telefon.
https://www.zadusevnozdravje.si/
Ce karkoli rabis lahko tudi meni pises in zapomni si tukaj si z razlogom verjemi da te Jezus lahko pozdravi ce je tudi meni pomagal.
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Hvala, ker si delila svojo zgodbo in hvala tudi tebi Ka za odgovor.
To, kar doživljaš, je resnično težko, a že to, da si svoje misli zapisala in poiskala pomoč, pomeni, da si močna. Greva kar po vrsti. Tvoje počutje je pomembno, zato je zelo pomembno, da poiščeš dodatno podporo. Sploh zato, ker si že v preteklosti imela težke misli in zdaj čutiš, da gre spet na slabše. Razmisli o tem, da bi se pogovorila s strokovnjakom – svetovalnim delavcem na šoli, psihologom ali terapevtom (na primer https://posvet.org/). To, da poiščeš pomoč, ni znak šibkosti, ampak poguma.
Gimnazija je lahko izjemno zahtevna, še posebej če si perfekcionistka in se močno obremenjuješ z ocenami. Telesne bolezni so lahko povezane s stresom – telo ti morda sporoča, da si preobremenjena. Pomembno je, da si vzameš čas zase in razmisliš, ali obstaja način, kako si lahko olajšaš breme (npr. prilagoditev urnika, sprememba pristopa k učenju, pogovor z učitelji).
Razumljivo je, da se trenutno počutiš ujeta. Vendar opusti misel, da bi bila srednja šola izguba časa. Ne pomeni, da moraš slediti poti, ki se ti zdaj ne zdi prava – vendar tudi opustitev šole brez načrta lahko prinese nove izzive. Če te veselijo nohti in bi rada imela svoj salon, je to čisto dosegljiva pot! Vendar premisli, ali bi bilo smiselno vzporedno dokončati srednjo šolo – vsaj v prilagojeni obliki (npr. prepis na lažjo šolo, osebni izobraževalni načrt glede na tvoje težave). To ti lahko da več možnosti v prihodnosti. Tudi za odprtje salona (nosilec s.p.) potrebuješ določeno izobrazbo.
Glede pogovora s starši pa - če se bojiš, kako bodo reagirali, si pripravi, kaj jim želiš povedati. Poudari, da ni šola sama po sebi težava, ampak da se psihično in fizično ne počutiš dobro. Če je lažje, lahko najprej poiščeš podporo pri kakšnem učitelju, šolskem svetovalcu ali drugem odraslem, ki mu zaupaš.
Kaj zdaj?
Pogovori se z nekom, ki te lahko podpre (šolski svetovalec, psiholog, učitelj, prijatelj). Premisli, ali bi ti pomagal prepis na drugo šolo ali prilagoditev programa. Če res čutiš, da moraš šolanje prekiniti, raziskuj alternativne poti – preveri možnosti izobraževanja za odrasle. Najpomembnejše: poskrbi zase. Če se ponovno pojavljajo temne misli, takoj poišči pomoč.
Tvoja sreča in zdravje sta najpomembnejša. Ne bo vedno lahko, a obstaja pot naprej – takšna, ki bo prava zate.
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike