Hej. Stara sem 19 let, lani sem končala šolo, študirat nisem šla zaradi določenih razlogov. Zdaj pa bi mogla it delat pa ne želim. Enostavno se ne vidim v trgovini z ljudmi. Nasploh me dela z ljudmi ne veselijo, pa ne,da jih ne bi marala.. in res imam slabe živce. Takoj se razjezim in si res ne predstavljam. Imam pa en talent, vsi govorijo, da noro lepo rišem portrete. To me zares tako zelo veseli. Rada bi odprla s.p. in se ukvarjala s tem. Ampak ali je to sploh mogoče? Imam nekaj prihrankov, za nekje 3 mesece bi si lahko plačala prispevke, tudi, ce mi ne bi šlo. In, če po treh mesecih ne bi uspelo bi zaprla pa poiskala službo :( mislite,da lahko uspem? Ampak kako? Ne vem kako prit do promocije, da bi ljudje sploh videli to? :( Kje bi dobila stranke? To me skrbi. :( Pa ne,da sem lena. Res bi rada počela to kar me edino veseli :(
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Lili,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svoje doživljanje.
Pišeš, da si končala srednjo šolo in bi mogla pričeti z delom pa ne želiš. Delo z ljudmi v trgovini oz. delo z ljudmi na sploh te ne zanima. Si pa zelo želiš delati na področju ustvarjanja portretov. Verjamem, da je to zate neprijetno, ker si resnično želiš delati na področju, ki te veseli, po drugi strani pa se v povezavi s tem odpirajo številni dvomi. Predstavljam si, da ti ob vsem tem ni lahko in da si resnično želiš uspeti.
Sprašuješ, če mislim, da ti lahko uspe na tvoji samostojni poti. V povezavi s tem se ti odpirajo tudi druga vprašanja kot so: kako začeti, kje dobiti ljudi, ki bi si tvoje delo želeli itd. Jasnega odgovora na tvoje vprašanje ti žal ne morem ponuditi, saj je odgovor odvisen od številnih dejavnikov. Sem pa prepričana, da če bi o začetkih in tudi samem poteku samostojne podjetniške poti, vprašala koga, ki ima s tem izkušnje, da bi ti dejal da pot še zdaleč ni lahka. Seveda ima svoje prednosti, na drugi strani tudi omejitve, ki se jih je potrebno zavedati. Zagotovo pa je dobro imeti v mislih tudi to, da lahko traja nekaj časa, preden se ti delo obrestuje. Sama si omenila, da imaš nekaj prihrankov, ki bi ti omogočili plačevanje prispevkov v primerov, da tvoje delo še ne bi uspevalo. Ali je to dovolj pravzaprav ne vem povsem, zato bi bilo dobro, da se obrneš na nekoga, ki ima izkušnje iz prve roke. Pri tem moraš poleg prispevkov imeti v mislih tudi stroške za vse potrebne materiale, ki jih boš potrebovala za izdelavo portretov.
Napisala si, da bi poskusila s samostojnim podjetništvom in bi v primeru, da ti ne bi šlo zaprla in poiskala delo. Glede na to, da te tvoje ustvarjanje tako veseli in da si pri tem res dobra, bi se mi zdelo škoda tvojega talenta. Razmisli ali je to res edina možnost, ali pa morda obstajajo drugi načini, ki bi ti kljub vsemu omogočili, da se vsaj nekaj časa v dnevu ukvarjaš s tem kar te resnično veseli. Tukaj sem imela v mislih npr. to, da bi si poiskala delo, ki bi bilo zate vsaj v neki meri sprejemljivo, saj bi ti to delo predstavljalo neko finančno stabilnost in hkrati tudi boljše možnosti za razvijanje tvojega talenta. Ob tem delu pa bi lahko razvijala svojo idejo o ustvarjanju portretov in iskala odgovore na to, kako svoje ustvarjanje približati ljudem, je še kaj kar lahko ljudem ponudiš, kje vidiš možnosti za prodajo, kako bi lahko javnost obveščala o svojih delih itd. Služba, bi lahko bila seveda začasna in bi se čez nekaj časa, ko bi pridobila na prepoznavnosti, lahko odločila, da se posvetiš zgolj risanju portretov. To je seveda samo ena izmed možnih alternativ. Pomembno je, da ti sama razmisliš o tem, kaj se ti zdi sprejemljivo, kaj bi še zmogla, ob čem bi se počutila dobro.
V življenju je včasih tako, da moramo prebroditi trenutke, ki nam niso najbolj pisani na kožo, zato, da lahko pridemo do tiste točke, ki si jo resnično želimo. Verjamem, da boš tudi ti zase našla neko pot, ki te bo pripeljala do uspeha.
Želim ti veliko uspehov in vztrajnosti na tvoji poti,
Urška Pisar, mag. psihologije