Zivjo, rada bi vas vprasala za en nasvet. Gre zato da imam eno kolegico iz mojega treninga ki me vsakic po sms sprasuje ce pridm na trening al ne. In veckrat ko napisem da ne morem zacne pol sprasevati zakaj ne mores pridet, pa tko naprej.. Enkrat je tt bilo da mi je napisala oz. Vprasala ce se sploh mislim trenirati kar me je to vprasanje zelo potrlo. Cudno pa mi je da samo mene sprasuje in nobeno punco vec. Mam pa se eno kolegico ki tudi vcasih manjka na treningih pa jo ta kolegica ne sprasuje. Ko pa pridem na trening in se zelim z njo pogovarjati me pa ignorira ali pa pove kratko in jedrnato bi se temu reklo.
Rada bi vas pa prosila za nasvet kako ji naj povem da naj neha pisati oz. Sprasevati da ce pridem na trening.
Hvala za vnaprej
• Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Svetujem ti, da se z njo v živo pogovoriš. Tako bo pogovor najlažje potekal. Lahko jo vprašaš, zakaj jo večkrat zanima, ali prideš na trening. Poveš ji lahko, da ti to ni prijetno, v kolikor te to res moti. Omeniš lahko tudi to, da se ti zdi, da se do tebe na treningu obnaša nenavadno.
Razlogov, da te omenjena punca večkrat vpraša, ali prideš na trening, je lahko več (lahko, da se veseli tvoje družbe, morda se bolje počuti, ko te na treningu ni…). Pogovor začni s to mislijo in poskušaj razjasniti, kaj je v ozadju. Ne pozabi, da strpnost in iskrenost v pogovoru pripeljeta najdlje ????
Lepo se imej!
Lea Kopač, mag. psihologije
• sr
sramezliva
Rabim pomoc nujnooooo
Pac problem je v tem da js sem lani koncala z glasbeno solo ker mi ni blo vec vsec igrat instrumenta( hodla sem 6let).  Ampak na orkester  pa se hodim. Pac problem je do nocem niti na orkester vec hodit, ker mi spolh ni fajn sploh nevem zakaj bi hodla. Pac js doma zvadim ampak pol ko pridem taj se ful zmedem pa vsi tam ful slabo igrajo in igramo same neke cudne pesmi. Pa pac ucitel je malo nesramen do mene in milim da me ima na piki ker ne hodim vec v glasbeno razen na orkester. Pa z eno ko hodima skup na orkester jo vcasih tut vidim na treningih pa mi velikrat rece da se ji zdi da mene ucitel skos neka izpostavla pa samo neni neka govori pa rekla je tut zakaj se js sploh hodim na orkester in pac to je res js nocem vec hodit vedno ko se zvecer na to spovnim da bom mogla na orkester mi je to taka muka da nemorem zaspat ampak me starsa silita da se hodim pa tut v glasbeno drugac na instrument nisem rada hodla in sem se velikrat jokala da nocem vec hodit pa sta vedno starsa rekla da naj se malo potrpim da koncam nižjo glasbeno. Mi lahko kdo pomaga ker js res nocem vec hodit nevem kak naj to starsema povem pa se v ponedeljek mamo in ze prejsnic jisem sla ker smo bli na morju in zaj tut nisem nic vadla zi dva tedna in res nocem it. Razmislala sem zi da bi kr zbezala nekam takrat ko mamo orkester ker mi je to taka muka da res nemorem vec kr na jok mi gre. Prosimmmm pomagajteee
• Uredništvo
Lea Kopač
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Veseli me, da si svojo stisko in občutja zapisala na našo spletno svetovalnico. Praviš, da si na orkester ne želiš več hoditi. Starša te sicer spodbujata, da z orkestrom nadaljuješ, vendar tebi je to muka. Nisi zadovoljna niti z učiteljem, občutek imaš, da te ima na piki. Zdi se, da ti obiskovanje orkestra povzroča neprijetna občutja.
Svetujem ti, da se vprašaš, zakaj si ne želiš več nadaljevati z igranjem v orkestru. Verjetno si v šestih letih obiskovanja glasbene šole dobro osvojila nekatera znanja in včasih je škoda, da tovrstne hobije opustimo. Seveda pa obiskovanje hobija nima nobenega smisla, če sami zanj nimamo interesa in nas hobi ne veseli več. Vseeno te spodbujam, da razmisliš, zakaj ne želiš nadaljevati. Želim namreč si, da svoje odločitve ne bi obžalovala. Pred pomembnimi odločitvami je vedno potreben dober premislek.
Vsekakor pa se strinjam, da z orkestrom zaključiš, v kolikor te igranje instrumenta ne veseli več. Marsikatero glasbilo še vedno lahko igraš doma, za svoj lasten užitek. Glasbene talente lahko  udejstvuješ tudi na kakšen drugačen način, kot je orkester. Verjetno so eden izmed glavnih razlogov, da orkester še vedno obiskuješ, tvoji starši. Verjamem, da ti ni prijetno, da te silijo. Sprašuješ, kako jim povedati, da ne želiš več hoditi. Svetujem ti, da se z njima iskreno pogovoriš. Povej jima, da te igranje v orkestru ne veseli več. Pri tem bodi čim bolj konkretna. Povej, kaj je tisto, kar ti ni všeč. Je to morda orkestrska zasedba in ljudje, ki igrajo s tabo? Je to zaradi tega, ker ti igranje instrumenta ni več v veselje? Morda ti ne ustreza učitelj? Je to zato, ker igrate pesmi, ki ti niso všeč? Ravno zato sem ti v začetku svojega sporočila svetovala premislek o razlogih za svoja občutja, da boš lahko staršem konkretno predstavila situacijo. V kolikor bosta starša želela, da nadaljuješ s kakšnim drugim hobijem, bi lahko razmislila, kaj bi te zares veselilo. Imaš morda kakšne druge interese, ki bi jih želela udejstvovati namesto orkestra?
Svetujem ti, da se s staršema pogovoriš čimprej. Povej jima, da si v stiski. V kolikor ne bosta popustila, ju morda lahko prosiš, da preskočiš orkester samo ta teden. Tako lahko izkoristite ta čas, da se skupaj v miru pogovorite in sprejmete najboljšo odločitev.
Želim ti vse dobro. Če ti še s čim lahko pomagam, pa mi napiši.
Lea Kopač, mag. psihologije