Pozdravljeni, imam 19 let in zadnje case se mi zdi vse okoli mene narobe. Postala sem zelo zamerljiva, zavistna, oddaljila sem se od vseh, vsi mi grejo na zivce.
Vedno sem bila pridna tako v soli kot doma, pomagam, sem prijazna, ne hodim ven (ja, ne hodim ven, niti v srednji soli nisem), ne kadim in ne pijem. Se imam za kar uredu osebo tako na splosno. Me pa jezi, ko vidim kaj se dogaja v moji druzini in se res pocutim slabo. Tako zelo, da ne znam opisat kako.
Imam bratrance in sestricne (2 in 2). So starejsi od mene od 3 do 7 let. Imajo ze vsi otroke, so poroceni, hodijo v sluzbo, kupujejo avte, zidajo hise. In njim starsi vse placujejo, od avta do gradnje hise, ne cel znesek, pac pa del. No, enemu so pa podarili kar tako avto za 30.000e. Meni gre to noro na zivce, kajti jim privoscim, to ni tezava, ampak moji starsi meni nocejo nic pomagat (dat), pa sploh nimam sluzbe za razliko od bratrancev in sestricen ko imajo po 2000 naprej placo. Meni moji nocejo dati niti za poloznico za telefon ali za hrano in tako pogosto jem samo najslabso hrano ki je zaradi sladkorne sploh ne bi smela, ampak je edino kar si lahko privoscim, kar dobim od rd imam potem za celo leto in komaj mi znese. Sluzbe nimam, no delam faks in poskusila sem delat ampak mi ni slo oboje, zato sem sluzbo morala pustit. Zivim pa doma.
No meni se ne zdi lepo in posteno, da nekdo ki dela, in ima skupaj s partnerjem po 3000 in vec skupne neto place dobi se od starsev ogromne zneske in pomoci in daril, medtem ko pa jaz ne morem niti malo bolj zdravo jest, mi nihce ne pomaga. Meni to ni posteno. Moji starsi imajo tudi dovolj denarja, ni tezava da ne bi imeli, pac pa si kupujejo drage stvari sebi, hodijo na potovanja... Meni nic. Ko ne prosim za nic drugega kot hrano pa za mobitel poloznico, ki je 15e mesecno. Se pravi skupni znesek bi bil recimo 150e. Vec po mojem ne. Mogoce manj.
Se mi ne zdi posteno in zamerim, da nekdo ki ima vse in ki lahko oz bi moral ziveti normalno dobi se dodatno vse, nekdo ki pa res nima ne dobi niti malo podpore. Dejansko sem postala depresivna zaradi tega, popuscam na faksu ker ponoci ne spim, ne morem se koncentrirat, izogibam se vsej zlahti, ker mi grejo na zivce, sploh po izjavah kako tezko prezivijo mesec in kako ubogi so.
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Na žalost je svet odraslih včasih krut in manj prijazen. Svetujem ti, da se čim manj obremenjuješ z ostalimi sorodniki, saj ljudje na to, koliko denarja bo imel kdo na razpolago nimamo. Razumem pa te, da ti je težko, da si sama prikrajšana za marsikaj. Super da študiraš, da boš pridobila izobrazbo in si boš nekoč sama služila denar. Do takrat in dokler še živiš doma, pa ti svetujem, da se odkrito pogovoriš s staršema. Si jima zaupala svoje stiske? Kaj odgovorita, ko ju prosiš za pomoč? Pogovorite se in povej koliko bi potrebovala, zlasti za hrano. Nisi napisala, če sta starša vedela, da si poizkusila delati a se ti ni izšlo poleg študija. Morda starša razmišljata drugače in bo pogovor pomagal.
Vse dobro!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja