Živijo! Stara sem 13 let in marsikdo bi si mislil, da imam popolno življenje. Imam bogate starše, sem popularna, veljam za lepotičko, dobim vse kar si želim... A te stvari me ne delajo srečno. Grozno se počutim v svoji koži. Vedno, ko se pogledam v ogledalo vidim debelo pošast. Podbradek, podočnjaki, mastni lasje, ki me nikoli ne ubogajo in se skodrajo tudi če jih likam, debela lica, prevelike prsi, široki boki, ogromna celulitna zadnjica polna strij in zamaščene noge. Včasih sem tako ljubosumna na svoje sošolke, ki so tako lepe in vitke in si za razliko od mene upajo obleči kratke hlače.
Včasih ure in ure ležim na postelji in jokam. Vsake toliko časa pa pomislim, da bi samo pojedla goro tablet. Saj ne boli, kajne? Samo zaspiš.
Rada bi se pogovorila s kom, a imam občutek, da ne morem nikomur zaupat. Moja starša sta oba deloholika in vidim ju samo zjutraj in pozno zvečer. Delata pa tudi med vikendi. In še takrat, ko sta doma, sta tako utrujena, da ju nočem morit s svojimi problemi.
Imam tudi kup prijateljic, ampak imam ves čas občutek, da se družijo z mano samo zato, da bi bile tudi one popularne in bi jih fantje opazili. Dobro vem, da ko me ni, me opravljajo na polno.
Enkrat sem že bila pri socialni delavki v šoli. Ampak mi obisk pri njej ni veliko pomagal. Rekla mi je, da naj si najdem kakšen hobi in naj se s tem zamotim. Poskusila sem ogromno stvari. Šport sovražim, nadarjena pa nisem za nič. Vse kar lahko počnem je brskanje po instagramu in gledam slike punc, ki so lepše in bolj suhe od mene. In to me dela še bolj žalostno. Kaj naj naredim? Pomagajte prosim :(
• Uredništvo
Urška Mlinar,

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena!
Žal mi je, da se počutiš tako. Kot lahko razberem iz napisanega je tvoja samopodoba, predvsem telesna, nizka. Le-ta in premalo odprta komunikacija s tvojimi bližnjimi vplivata na tvoje počutje in razpoloženje. Sprašujem, če obstajajo še kakršnikoli drugi razlogi za tako neprijetne misli, ki si jih oblikovala o sebi?
Najprej bi želela napisati, da si najstnica v obdobju mladostništva. Primerjava z drugimi dekleti je za to obdobje značilna. Dogajajo se številne telesne spremembe na katere smo pozorni pri sebi in pri drugih. Socialna omrežja pri tem niso v nobeno pomoč, saj vsiljujejo »umetne ideale«. Težava nastane, ko na to postanemo preveč pozorni in ko sami zase začnemo ustvarjati negativno sliko. Ker si napisala, da se v svoji koži počutiš grozno, bi ti najprej svetovala, da »izstopiš« iz začaranega kroga pretirane primerjave. S tem, ko nenehno opazuješ druga dekleta (na instagramu), se v tebi sprožijo negativne misli. Te sprožijo neprijetna čustva (žalost, jezo), to pa vpliva na tvojo samopodobo in nedejavnost. Krog se ponovi in ponavlja, rezultat tega pa je še nižja samopodoba in še večja nedejavnost.
Krog poskusi prekiniti na način, da najdeš aktivnost, ki te vsaj malo veseli ali ti je všeč. Pomisli kaj je tisto v čemer res uživaš? Čeprav si to že slišala, je res. Prijetne aktivnosti, zlasti telesne, imajo veliko pozitivnih učinkov, tako na naše telo, kakor tudi na naše počutje, razpoloženje ter samopodobo. Najdi dejavnost, v kateri boš lahko preusmerila svoje misli, pa naj bo za začetek to le hoja, branje knjig/revij ali poslušanje glasbe. Temu v začetku nameni vsaj pol ure svojega časa na dan. Predlagam ti tudi, da omejiš čas, ki ga preživiš na socialnih omrežjih, mogoče razmisli še o tem, da jih za kratek čas izbrišeš in pozornost usmeriš le nase.
Če se dalje osredotočim na tvoj odnos s starši. Zelo mi je žal, da čutiš, da jima svoje stiske ne moreš zaupati. Vseeno bi ti svetovala, da se skušaš z njima odkrito pogovoriti. Kljub delu, ki ga imata, je njuna najpomembnejša vloga ta, da ti stojita ob strani in sta ti v oporo. Izrazi, da potrebuješ njuno pomoč. Naj te ne bo strah ali sram opisati kaj doživljaš – to je zelo pomembno, ti si zelo pomembna. Lahko, da zaradi prezaposlenosti ne opazita, vendar bi ti pomagala. Razmisli komu od bližnjih še lahko zaupaš.
Predvsem me skrbijo tvoje občasne misli na samomor (del, kjer pišeš o tabletah). V tem primeru bi ti svetovala razgovor v živo s psihologom. Imate na šoli poleg socialne delavke tudi psihologa? Pogovori se s starši o možnosti obiska. S psihologom bosta s pogovorom prišla do ustreznih spoznanj in dolgoročnih rešitev.
V trenutkih, ko ti je težko, lahko pokličeš tudi na brezplačen telefon za mladostnike, Tom telefon (http://www.e-tom.si/).
Lepo te pozdravljam in vabljena, da se nam še javiš.
Urška Mlinar, mag. psihologije
• Ža
Žalostna10000000000
Hej!
Js imam enako težavo...vsi se mi zdijo boljši, lepši, verjetno imajo lepše življenje...enkrat sem se res poskušala obestz vrvjo, ampak sem se rešla, ker me je bilo strah. Ves čas Sm depresivna, se dolgočasm in nimam nikogar s komer bi se llah po govorila. Več je trenutkov, ko se spominjam lepih dogodkov in mi gre na jok.
Hvala da sem ah nekomu povedla
• Uredništvo
Uredništvo
Lepo pozdravljena Žalostna10000000000,
tudi tebi hvala za deljenje svojih izkušenj. Tako kot je svetovalka odgovorila icantdothisanymore, ti sporočamo, da se lahko v težkih trenutkih obrneš na brezplačna, anonimna telefona. To sta TOM telefon na številki 116 111 (vsak dan med 12.00 in 20.00 uro) in SAMARIJAN 116 123 (24 ur na dan). V živo pa se lahko obrneš na katerega izmed strokovnjakov v šoli, kot je na primer psiholog ali šolska svetovalna delavka.
Seveda pa smo ti vedno na voljo tudi v spletni svetovalnici tosemjaz.net, kjer lahko vprašanje zastaviš našim strokovnjakom.
Lep pozdrav iz uredništva.
• tt
ttgtgtg
Vse se da rešiti mogoče malo več časa, a se vse da narediti ukvarjaj se s kakim športom, delaj tisto kar te veseli druži se saj smo vsi samo ljudje. kupi kaj samo zase pa čeprav kak zelo drag parfum naj bo samo to da izbereš nekaj kar imaš rada in izbereš nekaj zase. Meditiraj pomaga sprostiti in si predstavljaj kako želiš da bo vse prav, poslušaj kako veselo glasbo ki ti je všeč da ti dvigne samozavest mene je že glasba rešila temnih misli.
Delaj športaj za svoje telo imej cilj predstavljaj se kakšna želiš postati in imej to v mislih da ne bo potem več teh težav ker bodo za tabo.
Ljudje obupamo po prvem padcu kar ni vredu potrebno je vstati se premikati naprej, zemlja se še ni ustavila, in ničesar ne bo če se bo to zgodilo.
Prebudi svoj pogum, samozavest ker ti bo drugače žal ko boš odrasla da tega nisi storila zdaj, jaz verjamem da vsak lahko naredi vse samo volja je potrebna verjameš ti vase? če ne je zdaj čas