Jaz imam problem ze veliko let, se iz otrostva, da nikomur ne verjamem nic, kar mi recejo. Pac, morda je pri nekaterih upraviceno, pri drugih pa ne. Zanima me zakaj je tako in ali se da kako resit (brez kakih terapevtov po moznosti)?
Ne verjamem niti starsem, sestri, babici, prijateljem, partnerju. Gre za razlicne stvari npr ce recejo kaj o meni (ne verjanem), ce recejo kje so bili ali kaj so poceli (ne verjamem), itd...
In ker ne verjamem, se vsakic pocutim slabo, ker me razjedajo dvomi.
• Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da imaš težave verjeti drugim. To velja tako za ljudi, ki jih ne poznaš tako zelo dobro, kot tudi za tvoje bližnje.
To, da ne verjameš drugim, je lahko eden izmed znakov težav z zaupanjem. Težko zaupaš drugim, da govorijo resnico. Rekla bi, da je v ozadju torej neka bazična težava z zaupanjem do drugih ljudi. Včasih ljudje res težje verjamemo tistim, ki jih ne poznamo tako dobro, saj nismo prepričani, če se na njih lahko zanesemo, če vedno govorijo resnico, če bodo izpolnili obljube, skratka, če jim lahko zaupamo. Redkeje pa se pojavijo dvomi o resničnosti povedanega pri ljudeh, ki so nam blizu. Njim navadno zaupamo, saj so naši bližnji, imamo jih radi, eden drugega podpiramo. Glede na to da praviš, da imaš težavo verjeti tudi svojim bližnjim, ti svetujem, da se s to težavo aktivno spoprimeš. Prvi korak si že naredila s tem, da si zapisala svoje razmišljanje na našo spletno svetovalnico. Vsekakor ti bo soočenje s to težavo pomagalo tudi v prihodnosti. Težave z zaupanjem namreč lahko predstavljajo oviro tudi kasneje v življenju, npr. pri sodelovanju s sodelavci v službi, vzgoji svojih otrok itd.
Razlogov, da imajo posamezniki težave z zaupanjem, je več. Zelo pogosto so tovrstne težave odraz naših preteklih izkušenj. Možno je, da si že večkrat doživela to, da se ti je nekdo zlagal. Posledično si se 'naučila', da ljudem težko verjameš. Neiskrenost drugih ljudi do tebe v preteklosti je lahko možen razlog za tovrstne težave. O pomembnosti izgradnje zaupanja v druge ljudi v obdobju otroštva so govorili  tudi znani psihologi, npr. Erik Erikson. Čeprav praviš, da si pomoči terapevta ne želiš, se mi zdi, da bi bila to dobra ideja. Psihoterapevt ti lahko pomaga pri odkrivanju razlogov za to težavo in ti predstavi  različne tehnike za preoblikovanje tovrstnih vzorcev.
Vsekakor pa lahko poskusiš tudi drugače. Na spletu je v obliki strokovnih člankov zapisanega kar veliko o težavah z zaupanjem, sploh v angleščini. Obstaja tudi nekaj knjig o zaupanju. Morda si za začetek lahko prebereš kakšno, da dobiš boljši vpogled v svoje razmišljanje. Mogoče ti bo všeč Beyond Boundaries: Learning to Trust Again in Relationships. Na spletni strani Psychology Today si prav tako lahko prebereš več o zaupanju. Poskusi tako, da v iskalno bazo vpišeš besedo trust.
Dobro se mi zdi, da si o svoji težavi kaj prebereš, saj boš tako dobila boljši vpogled v celotno situacijo. Vse dobro ti želim, seveda pa mi lahko tudi še kaj napišeš!
Lea Kopač, mag. psihologije