Že nekaj let se počutim zelo slabo. Upala sem, da bo s časom bolje, ampak se stanje ne izboljšuje. Veliko stresa in duševne bolečine poskušam lajšati s hrano, zaradi tega sem se v kratkem času precej zredila. Vse skupaj vpliva na mojo samozavest, učenje in vsakdanje življenje.
Razmišljam, da bi poiskala pomoč pri psihologu, ampak me je sram in me je tudi strah, da me ne bi razumeli. Sem muslimanka in nosim hidžab, v moji okolici pa to ni pogosto. Zato se bojim, da me psiholog ali psihiater ne bi znal sprejeti ali da bi se počutila drugačno kot drugi pacienti.
Res ne vem več, kaj naj naredim. V šoli sem odlična, čez dve leti bi rada šla na fakulteto, ampak ta “depresija” mi jemlje moč in voljo. Zanima me, kaj mi svetujete – kako naj se opogumim za obisk psihologa in kako naj se pripravim na to, da ne bom zavrnjena ali nerazumljena?
Hvala za vsak odgovor.
Ee
Eeyore
hej,
tudi jaz sem imela podobne težave in sem dolgo rabila da sem se odločila poiskati strokovno pomoč. Potem sem najprej začela hoditi na psihosocialno svetovanje - prav z motnjami hranjenja se na primer ukvarja https://www.svetovalni-svet.si/
Potem sem se odločila iti tudi na psihiatrično, kjer sem dobila antidepresive in zdaj mi gre bolje.
Povsem razumem strah in skrb pri iskanju strokovne pomoči, a naj te potolažim; strokovni delavci so načeloma zelo vključujoči in sprejemajoči. Če pa ti slučajno svetovalec/ka ne bi ustrezal/a, pa lahko vedno prosiš za zamenjavo.
Pazi nase :)
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej naj se ti zahvalim, da si se obrnila na našo Svetovalnico ter da si mi zaupala svoje občutke in doživljanja. Praviš, da že dlje časa doživljaš izrazito negativna čustva s katerimi ne veš, kako bi se ustrezno spoprijela. Omenjaš tudi, da v zadnjem času uteho najdeš v hrani, vendar pa ti to povzroča še dodatno stisko in negativno vpliva na tvojo samozavest. Želiš si poiskati strokovno pomoč, vendar te skrbi, da te psiholog zaradi tvoje verske pripadnosti ne bo razumel. Iz tvojega zapisa čutim, da si v veliki stiski in da ne veš, kako naprej, a naj ti povem, da je že to, da si se obrnila na našo Svetovalnico in uspela svoja doživljanja ubesediti, pomemben korak.
Popolnoma lahko razumem tvoj strah pred tem, da te psiholog ne bi razumel ali da bi te zaradi tvoje verske pripadnosti obravnaval drugače, sploh če si imela podobne negativne izkušnje že kdaj v preteklosti, vendar pa je pomembno, da se zavedaš, da se velika večina strokovnjakov na področju duševnega zdravja redno izobražuje ravno o tem, kako razumeti in podpreti ljudi iz raličnih kulturnih in socialnih okolij. Poleg tega je pomembno, da veš, da če bi se temu navkljub z izbranim psihologom kadarkoli počutila nelagodno, imaš vedno pravico psihologa menjati in izbrati drugega, ki bi ti morda bolj ustrezal. S tem ni nič narobe, pogosto se zgodi, da ljudem prvi izbran psiholog ne ustreza in povsem v redu je, če zaradi tega poiščeš pomoč pri drugem, saj je tudi iskanje ustreznega strokovnjaka pomemben del poti. Tvoja vera in tvoje vrednote so del tebe, sooblikujejo tvojo osebnost in tvoj pogled na svet. Dober strokovnjak bo to razumel in bo to razumevanje uporabil v namen, da te kar se da podpre na tvji poti do boljšega počutja.
Sprašuješ se tudi, kako se ustrezno pripaviti na prvo srečanje s strokovnjakom, in v resnici bo veliko že to, če boš pred prvim srečanjem zapisaa svoja občutja, stvari ali misli, ki ti povzročajo stisko in izhodiščne točke o katerih bi rada s strkovnjakom govorila v nadaljnjih srečanjih, vse nadajnje usmerive ti bo potem podal psiholog sam.
Na podlagi tvojega zapisa lahko razberem, da si navkljub vsej stiski, ki jo trenutno doživljaš, zelo pogumna in pripravljena slediti korakom, ki te bodo vodili do boljšega počutja. Verjamem, da ti lahko uspe in iskreno verjamem, da boš našla strokovnjaka, ki te bo znal ustrezno podpreti na tvoji poti. Vedno pa se lahko spet javiš tudi meni, z veseljem ti bom odgovorila.
Želim ti vse dobro,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)