Živjo,
jaz imam hude travme in težave.
Že od 6 razreda se režem, vmes sem nehala in spet začela. Razmišljala sem tudi o samomoru ( ne razmisljam vec). Rezala sem se zato ker:
1. Zaradi travme - izgubila sem bratca, star je bil 7 mesecev in mel težave s srcem. Celo tist večer preden je umrl so nas poklicali iz bolnice in rekli če lahko pridemo. Jaz in moja mami ter sestra smo prespale, oči je pa bil v službi. Okoli 23 ure sem bratca lahko držala. Okoli 23.17 je bratec v mojih rokah izgubil bitko z živjenje. Od tega je minilo 2 leti ampak ne morem brez njega. Zeloo mi pomeni jn zaradi tega sem se tudi rezala.
2. Na sredini 7 razreda sem bila nadlegovana s strani sošolca. Med poukom se me je dotikal, večkrat sem to povedala učiteljici pa me je gladko ignorirala. To se je dogajalo skoraj 1 mesec potem pa sem temu naredila konec in se zdrla na sošolca, povedala svetovalki in razredniku. Potem se je to za nekaj časa umirilo, nato pa sem enkrat šla iz šole in me je njegov prijatelj pretepel do krvi, na trebuhu sem imela udrtino, iz nosa mi je tekla kri ter prebila sem si koleno, saj me je porinil z vso silo v robnik od pločnika. To smo zdaj že zrihtali in se to ne dogaja več.
3. Rezala sem se zaradi prijateljice ki ima hude stiske in ima samomorilske misli. Pila je že veliko stvari ki niso dobre za telo. Zeloo me skrbi zanjo in tudi bila je na urgenci ker si je nekaj blizu žile prerezala. Ampak s to prijateljico sva se skregali zaradi njenega fanta ampak si zeloo želim bit spet prijateljica z njo ker mk res veliko pomeni.
Imam tudi zelo grdo mnenje o telesu, ne jem, včasih se mi je zelo vrtelo, zdaj pa se je telo že prilagodilo gemu da imam 2 obroka na dan ( zajtrk kosilo). Imela sem tudi neko pomoč ki ni pomagala čisto nič.
Zelo rada bi se spet rezala ker si ne morem z ničemer pomagat. Ampak moji starsi ne vejo da sem se rezala samo 1 krat so ugotovili. Tako da z njimi tudi ne nameravam imeti nobenih pogovorov ker vem da me ne bodo razumeli in ne bodo razumeli moje stiske.
Hvala za karšen koli odgovor in opravičujem se da sem vse na tako dolgo napisala.
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena draga deklica,
pohvaljena za pogum, da nam pišeš in za zaupanje. Čeprav si napisala veliko o tem, kar te teži, pa bi bilo dobro, če bi nam povedala še kaj o sebi. Kako preživljaš svoj čas, kaj te veseli, katere aktivnosti te izpolnjujejo in sproščajo? Ali kaj bereš, se ukvarjaš s športom? Imaš rada glasbo? Imaš kakšno domačo žival, za katero skrbiš? Kako preživljaš tele počitnice? Sta si s sestro blizu, si zaupata?
Verjamem, da se te je vse to, kar si doživela, močno dotaknilo. Prebolevanje smrti bližnje osebe, ki smo jo imeli radi, zahteva svoj čas in žalovanje samo poteka po fazah in lahko traja več let. Prav je, da se prepustimo čustvom in si dovolimo biti žalostni. Ob potiskanju in zanikanju čustev, se stopnjuje občutek napetosti, tudi nemoči in človeka sili k iskanju manj kvalitetnih vedenjskih izborov. Praviš, da si iskala pomoč, a te to ni zadovoljilo, poizkušala si tudi sama reševati svoje stiske na različne načine, med drugim si našla izhod za svojo žalost, napetosti, vrstniško nasilje, razočaranje v zvezi s prijateljico, v samopoškodovanju, rezanju torej. Rezanje doživljaš kot najboljši možni način za sproščanje svojih napetosti. Praviš, da je želja po rezanju še prisotna in močna. Verjemi, da obstaja veliko drugih, kvalitetnejših načinov za premagovanje stisk, za sproščanje napetosti, za dosego svojih ciljev. Npr. pogovor z zaupno osebo, aktivnosti pri katerih se dobro počutiš in te sproščajo. Morda bi te tudi starši razumeli, če bi z njimi spregovorila na odkrit način, tako kot si pisala nam. Morda bi se lahko pogovorila s šolsko svetovalno delavko, ki ti je že pomagala ali delila svoje stiske s svojo sestro. Lahko si za vsak dan sproti narediš načrt aktivnosti od ure do ure in se tega tudi držiš, brez odstopanja. V dnevnem planu naj bodo aktivnosti pri katerih se dobro počutiš in te sproščajo. Lahko si pomagaš tudi z napotki na naši spletni strani.
Veselilo bi me, če se še javiš in poveš kako ti gre.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka
Sm
Smotko
Pozdravljeni,
Hvala za odgovor. Drugače v prostem času vadim odbojko ali pa grem na plažo. Sem pa tudi trenirala nogomet ampak sem zaradi vseh stisk s tem prenehala. s sestro se v bistvu ne razumeva prav dobro, saj je ona čisto nasprotje mene. Zelo je zlobna, večino dneva preživi na telefonu in se pogovarja z ostalimi, z mano se noče. Zdaj smo na morju, kjer si deliva sobo in je še huje saj ima pomoči telefon in premočno svetlobo zaradi katere ne moram zaspat. Glede rezanja: naredila sem si tabelo v katero si označim kako močno željo imam po samopoškodovanju in namesto da bi se rezala grem na sprehod, risat...
Lp
Sm
Smotko
Pozdravljeni,
danes sem se spet rezala, ker sem se veliko jokala. Spomnila sem se na tistega ki me je nadlegoval in na tistega ki me je pretepel. Res ne vem več kaj naredit. Čisto sem jz sebe, tudi šolo sem komaj z 4 zaključila res sem obupna in sovražim se. Tudi danes se mi je vrtelo, ker nisem jedla od 5 zjutraj pa do okoli 15 ure. Ress ne vem več kaj naredit nimam nobene ideje več. Še ko se približno v mormalo spravim se vse poruši.
Sm
Smotko
Pozdravljeni, se opravicujem ker vam spet pišem in ker vam pišem ob taki uri.
Zelo hudo se počutim. Že par ur. Režem se pa vmes nrham in potem spet začnem.. sploh ne vem kako končat res vedno ko probam nehat si rečem : joj dej še se rež itak te noben ne mara. In ne zdržim več. Res. Jokam že skoraj 1 uro v povšter ker ne smem naglas. Porabila sem že en paketek robčkov ker je toliko krvi povsod. Res ne morem več ne vem kaj se mi je danes zgodilo ampak se mi zdi kot da nisem sposobna nic naredit, da sem grda, debela in same grde stvari. S starši se pa o tem ne bom pogovarjala ker bodo spet grdo odreagirali. Ko so izvedeli da se režem so se začeli dret name in potem sem dobila panični napad in sem se zelo tresla in so reki dej nehi sam pozornost iščeš s tem. V bistvu oa je ne, ker če bi rabila pozornost je nebi iskala z rezanjem. Res ne vem kaj naredit. Skoraj sem že na robu tega da obupam.
Uredništvo
Jožica Barborič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena draga deklica,
tvoje prvo pisanje včeraj zveni že kar pozitivno naravnano, potem pa se stopnjuje obup in podležeš želji po rezanju. Zdi se, da se napetost stopnjuje z večerom, z nočjo. Kaj pa če bi si za zvečer omislila neko sproščujočo aktivnost in s tem ublažila napetost? Ali si pripravljena premagati svoje stiske ali raje obupuješ nad samo sabo? Res bi ti priporočala, da malo pobrskaš po naši spletni strani in izbereš nekaj, kar bi lahko sama zase storila v tej situaciji in takoj sedaj, brez odlašanja. Morda nekaj za boljšo samopodobo? Morda bi lahko začela vsak večer pisati dnevnik in vanj zapisala vse te negativne misli in občutke? S tem, ko vse to kar se ti plete po glavi preneseš na papir, se že lahko delno olajšaš. S čim se pa režeš? Ali imaš to pri roki, v svoji neposredni bližini? Morda bi bilo dobro, da se najprej znebiš sredstva za rezanje, da ga nimaš v neposredni bližini. Sedaj, ko si na morju, kaj počneš? Ali kaj plavaš? Kako prikriješ sledove rezanja pred starši? O starših govoriš v dvojini. Ali bi morda lahko izbrala enega izmed njiju in se mu zaupala?
Vsekakor bi ti dobro delo, če najdeš zaupno osebo in z njo predelaš vsa doživetja, ki so te v preteklosti prizadela in o katerih sedaj premišljuješ in premlevaš v samoti. Ko so stvari enkrat predelane, ostanejo za nami, v preteklosti. Seveda ostanejo del nas, a bolečina ni več tako neznosna.
Želim ti vse dobro in piši nam še, rada ti odgovorim.
Sm
Smotko
Pozdravljeni. Pred starši brazgotin ne skrivam več, sem jim povedala. Bili so zelo jezni name in se drli. Režem se ali z britvico ali pa s škarjami. V bistvu se mi čez dan naberejo problemi, ki jih zvečer premlevam v glavi in jokam. Zelo sem jezna nase in potem to rešujem z rezanjem. Zdaj ko smo na morju veliko plavam, sestrična je tudi z nami in sem tudi njej povedala da se režem. Danes sva se o rezanju pogovarjale in mi je rekla da če rabim pomoč mi bo pomagala in zdaj sva se zmenili da bova vsako jutro ob 8 šle na plažo ( takrat še ostali spijo) in ji bom v miru lahko vse povedala.
Sm
Smotko
Pozdravljeni. Danes sem se spet rezala. Pač danes se res ne počutim ok. Vsa sem že porezana, ne jem nič, danes sploh misem šla na plažo ampak sem bila v sobi in jokala. Potem je prišel mlajši bratranec ki je star 5 let in me vprašal če greva lahko mu kupit sladoled in sem šla. Potem je rekel da hoče tudi men kupit in mi je. Ko sva se vračala do naše hiše na morju, me je vprašal zakaj sem jokala in sem mu samo rekla da se slabo počutim. Takoj me je objel in rekel da me ima rad. Tist čas sem se recimo da vredu počutila sploh ko sem to slišala, potem pa sem šla nazaj v sobo in spet jokala. Vzela sem rezilo in se začela rezat po nogi. Ravno takrat je sestrična prišla in videla in mi je takoj vzela rezilo iz roke in me objela in se pogovorila. Ta pogovor mi je pomagal za nekaj časa ampak potem sem se spet slabo počutila. Pred 20 min sva se pogovarjala s prijateljem ki mi je pomagal in sem tudi jokala pred njem. Zdaj sem se spet rezala in res nevem več kaj naredit. Počutim se ničvredno in ne morem več tako naprej
Po
Pomoc
Ne vem ali lahko pomagam. V preteklosti sem slišal od nekaterih ljudi, da so namesto rezanja uporabljali druge manj škodljive metode za izražanje svoje bolečine. Risanje po koži z rdečim flomastrom, ali uporaba kocke ledu. Vem da ni enako močen občutek, ampak povzroča manj škode. Rane se lahko vnamejo.
Želim ti vse najboljše in da se rešiš iz te situacije.
Sm
Smotko
Živjo! Hvala za odgovor. Z ledom sem že probala pa mi ni pomagal. Pa probala sem tudi že z plastično elastiko. Danes sem se tudi rezala tako da res sem na robu tega da obupam.
Uredništvo
Jožica Barborič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
žal mi je, ko slišim, da se predajaš neprijetnim občutkom. Poizkusi nekaj novega, nekaj kar ti priporočam. Ali nimaš občutka, da se ves čas vrtiš v začaranem krogu enakih občutkov in dejanj? Lepo je imeti tako skrbno in razumevajočo sestrično, ki skrbi zate in te podpira. A tudi sama zmoreš storiti marsikaj, mar ne? Vsaj to lahko storiš, da odstaniš vse ostre predmete, ki jih imaš na dosegu roke. Bi to zmogla? In preden se začneš rezati, poizkusi svojo stisko izraziti kako drugače, z neko drugo aktivnostjo. Kaj pa če bi poizkusila s čečkanjem po papirju, udarjanju v blazino ali pa z glasnim kričanjem na nekem mestu, kjer te drugi ne slišijo. Si na naši spletni strani že poiskala možnosti za sproščanje napetosti?
Če si še na morju, uživaj v plavanju, to ti bo gotovo dobro delo.
Pazi nase, sa si ti sama tista oseba, ki lahko najbolje poskrbi zase.