Pozdravljeni,
Prosim naj bo anomimno. Hvala. Zadnje 3 ali 2 tedne se ne počutim več vredu. Pred tem sem se poskušala "boriti" proti žalosti in meni sami, vedno berem kako je treba vztrajati da me čaka nekaj lepega in da mi je namenjeno nekaj na tem svetu in da prideš ven iz te patetične globine. Ni hudo kot včasih ampak je. Moje misli kar plavajo vse naokoli in brzijo ne morejo se ustaviti. Utrujena sem, obremenjena zaradi same sebe. Zadnje tedne včasih pomislim na tisto zadnje kar lahko naredim pogledam okoli sebe in ne vem kaj še delam tukaj. Zakaj se ne morem otresti teh občutkov. Do zdaj si še nisem priznala ampak zdaj pa sem si in si priznam da se počutim neljubljeno in ne vem če me ima kdo zares rad, manjka mi ljubezni pogrešam jo zdi se nekam oddaljena od mene. Najraje bi se skrila pred celim svetom. Ne da se mi več pretvarjati z nasmeški in vsem. Želim si da bi bila nekdo drug in ne jaz. Ne maram se. Sovražim svoje občutke sploh ne morem biti normalna. Želim si bližine nekoga na živce mi gre ko se me kdo2krat 3krat dotakne in že čutim navezanost in boli ko te osebe ne vidiš več. Sama nisem vajena ljubeznivosti s strani očeta in se zato hitro navažem na koga moškega spola pa vem da to ni prav. Rada bi nekomu zaupala kako se počutim ampak ne bom ker je pri tej osebi pomoč že našla prijateljica in se ne želim še jaz riniti zraven in izpasti iskalka pozornosti, ta profesorica je super ampak si ne želim da si to misli o meni. Če bi šla do nje ne vem kaj bi ji rekla, s čim bi vi zaćeli na moje mestu? Trudila sem se da ne bi nikoli več prišla na tako dno kot sem bila pred leti ampak se mi zdi da potujem nazaj in ne vem kako ustaviti to. Mogoče pa ta svet kljub lepim stvarem ki se mi lahko zgodijo in so se mi, preprosto ni zame in ne spadam v to dimenzijo. Mogoče je moja duša zašla nekam iz svoje poti izgleda kot da ne morem in ne morem najti izhoda ne vem kaj me še drži pokonci. Misel na to da me ne bi bilo več je pomirjujoča in grozna obenem. Ne vem kako najti svojo iskrico v tem svetu, v sebi. Mogoče bi bilo bolje da me ni vsaj ne bi težila drugim. Pogrešam toplino ljubezni. Niti se ne počutim da pripadam nekam.  Oddaljujem se od sebe in prijateljic.
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si nam zaupala svojo stisko s tem, ko si se obrnila na nas. Res mi je žal, da se tako počutiš, vseeno pa upam, da nama uspe najti vsaj čisto majhno lučko na koncu tunela.
Vsi ljudje potrebujemo toplino in ljubezen, tako da ni nič nenavadnega, da si to želiš oz. k temu stremiš. Tisti ljudje, ki doma ne dobijo prej omenjenega, se še hitreje navezujejo in še bolj iščejo ta del, ki jim manjka. Brez tega, da smo na nekoga navezani in da mu zaupamo svoje stiske, ne moremo biti dolgoročno psihično zdravi, saj je to ena izmed osnovnih človeških potreb, če si to priznamo ali ne. Ravno zato se nima smisla pretvarjati, ker nas v odnosih 'odrešuje' ravno to, da smo lahko pristni in iskreni, in da lahko odkrito delimo svoje izzive, pa tudi najbolj skrite (včasih ne najlepše) dele sebe. To nas povezuje in hkrati osrečuje, saj sta zaupanje in razumevanje poleg ljubezni gonilo našega življenja.
To, kar ti opisuješ, kaže na to, da vsega tega nisi dobila dovolj ali pa da ti niso znali pokazati na prav način. Velikokrat pride do tega, ker starši tega sami niso dobili ali pa so pri izražanju teh čustev precej nerodni. Žal je velika večina ljudi vzgojena na način, ki ne dovoljuje kazanja pristnih čustev, veliko ljudi jih potlačuje in se pretvarja, da je vse ok. Ker ne želijo pokazati, kako jih boli in ker ne želijo pokazati, da so ranljivi.
Ti si s svojim pismom pokazala ogromno poguma, ker resnično ni lahko pisati o svojih najbolj globokih stiskah, še posebej, ko se človek sprašuje, kaj je smisel njegovega življenja oz. če ima sploh smisel, da živi.
Bi mi lahko napisala kaj več o tem, kaj se dogaja, kar ti vzbuja večje občutke žalosti in temnih občutkov v zadnjem času? Si bila že kdaj pri psihologu? Če se ti občutki večkrat pojavljajo, bi te toplo vzpodbudila, da morda razmisliš o tem, da bi poklicala na svetovalne telefonske linije ali morda obiskala psihologa. Spodaj ti bom napisala več virov pomoči, ki jih lahko uporabiš, ko ti je najtežje.
Tvoje profesorice sicer ne poznam, ampak sem prepričana, da bi bila vesela, da se ji je nekdo zaupal, pa četudi prijateljica punce, ki je pri njej prva poiskala pomoč. Odrasli, ki opravljamo poklic profesorjev, psihologov, svetovalnih delavcev, zdravnikov in podobno, smo zelo veseli, če lahko našim mladostnikom pomagamo in nikoli ne razmišljamo o tem, če samo iščejo pozornost ali pa kaj več. Tudi če jo bi, je to za nas znak, da rabijo pomoč. Toplo te vzpodbujam, da navežeš stik, če ga lahko, in ji poveš, da si pogosto v stiski, da se slabo počutiš, da si žalostna in pogosto osamljena, in da te zanima, če morda ona ve, kje bi lahko poiskala pomoč. Prepričana sem, da se boš vsaj malo boljše počutila in da bosta skupaj našli pomoč, ti pa se ne boš več počutila osamljeno in nerazumljeno.
Neodvisno od tega, če se odločiš povedati profesorici ali ne, pa ti toplo priporočam tudi spodnje vire pomoči. Uporabiš lahko enega, ali pa vse, boš videla kaj te bo najbolj pritegnilo in kaj bi si najbolj želela uporabiti:
Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov - obstajajo na večih lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, potem jih lahko pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/
Svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, so brezplačne, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani katera ti je najbližje: za mladostnike tvoje starosti so na voljo v Ljubljani, Celju in na obali www.posvet.org
Telefonsko svetovanje – lahko pokličeš na TOM telefon v primeru stiske oz. samomorilnih misli, čustev (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7.  uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan).
Resnično upam, da ti kaj od napisanega pride prav, si pa vabljena, da se še oglasiš in kaj več napišeš o svoji stiski.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije