Pozdravljeni!
Pišem vam medtem ko sem v solzah. Še en mesec je do konca pouka jaz pa ne morem več. Cele dneve se učim in nimam časa za druge stvari. Najhujše mi je ko se učim matematiko. Sploh mi ne gre v glavo. Ko pa vprašam za razlago, pa se mogoče zapomnim za 1 dan. Imamo še veliko ocen približno 13. Do sedaj imam kar lepe ocene večinoma 5 in 4. Ampak zdaj je vse hujše. Matematika mi ne gre moram pa dobiti še 3 ocene. Ko se začnem jokati, me nihče ne razume. Vsi me zmerjajo, da se naj neham jokati, saj imam itak lepe ocene, da naj se neham odgovarjati, da naj koga vprašam in podobno. Sploh ne dojamejo kako se počutim. So pa tudi drugi predmeti, ki mi me grejo, npr. tehnika. Včasih doma dobim kar psihični napad. Ko odprem zvezek me začne dušiti. Vsi pravijo, da je poletje v zraku, jaz pa niti s prstom nisem še tam, saj je zame poletje ko ni več ocen in ko sem brez skrbi, kar pa zdaj zagotovo nisem. Res mi je žal da vam pišem in vam kradem čas, ampak nekomu se moram izpovedati. Sploh nisem več stabilna, da bi lahko kar koli počela, najraje bi samo ležala v postelji in počela nič in čakala na poletje.
Hvala vsem, ki boste odgovorili.
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Razumem, da v šoli v zadnjem mesecu pred ocenjevalno konferenco občutiš zelo velik pritisk. Lahko si tudi predstavljam, da te ocene skrbijo, pa čeprav večinoma dobiš samo petke in štirke. Vse skupaj te tako pokoplje, da bi najrajši vse spustila iz rok in se samo še ulegla in čakala, da gre ta nevihta mimo.
To, kar občutiš, je seveda tvoja resnica. Če si v stiski, si v stiski. In verjamem ti, da je huda. Bi te pa vseeno rada povabila k temu, da razmisliš, kako se lahko opolnomočiš, da boš prebrodila to obdobje intenzivnega ocenjevanja? Razumem, da bi najrajši vrgla puško v koruzo. Ampak s tem boš samo preložila delo na naslednje leto. Ali ti je lahko vsaj malo v uteho to, da imaš sicer lepe ocene? Učenci, ki imajo lepe ocene, bodo imeli z veliko verjetnostjo lepe ocene tudi pri naslednjih ocenjevanjih. Objektivno lahko torej skleneva, da so testi sicer naporni in jih je veliko, vendar da si v preteklosti že velikokrat dokazala, da ti to zmoreš. In tudi tokrat boš. Si mogoče kaj razmišljala o tem, da bi se učila skupaj s kakšno drugo osebo – ali da bi za pomoč prosila starše ali pa kakšno prijateljico? Če te, ko odpreš zvezek, zagrabi panika, ti lahko prisotnost druge osebe pomaga, da se stabiliziraš. Priporočam ti tudi, da si v takšnem trenutku vzameš 5 minut odmora, greš na zrak, zapreš oči, dihaš, se poskušaš pomiriti. Mogoče učinka ne boš opazila takoj, vendar na dolgi rok tehnike pomirjanja delujejo.
Če se vsakodnevno spopadaš s takšnim stresom glede šole, čeprav imaš pravzaprav dobre ocene, bi ti tudi priporočala, da se obrneš na šolsko svetovalno službo in prosiš za pogovor. V tem primeru je pomembno, da raziščeš, od kod prihaja ta strah in kako ga lahko obvladuješ. Ali se preveč poistovetiš z ocenami? Čutiš od doma pritiske, da imaš same petke? Se primerjaš z drugimi? V čem si, poleg doseganja dobrih ocen, še dobra? Kaj rada počneš? Če je problem predvsem matematika, pa se pogovori z učiteljico za matematiko in ji opiši svojo stisko. Zagotovo ti bo lahko dala kakšen nasvet, kako se lotiti snovi, ki ti dela preglavice.
Upam, da se je do sedaj že zmanjšalo število ocen, ki jih moraš pridobiti in da je skladno s tem stiska nekoliko popustila. Če imaš še kakšno dodatno vprašanje, pa se lahko ponovno javiš.
Držim pesti, da uspešno zaključiš šolsko leto in da kmalu začutiš, da je poletje res že čisto za vogalom :))).
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije
Ne
Nemorem več
Pozdravljeni spet.
Najprej bi se vam rada zahvalila saj ste odgovorili. Čeprav je vmes od kar sem vam pisala že minilo kar nekaj časa so se zadeve v šoli že umirile. Prejšnji teden je bilo najhujše in tudi ta teden, ampak sem s trudom prišla čez skozi trojke, štirke in tudi kakšno petko. Vem da ste imeli veliko dela in niste mogli odgovoriti, ampak tisti najhujši čas je bil ravno tedaj vmes. Samo eno oceno še potrebujem in ko ste mi odpisali sem dobila vsam potrditev, da sem jaz to zmogla. Morda ste me malo narobe razumeli, ko sem napisala da me doma ne razumejo. Starši me razumejo, ko dobim dvojko ali trojko, niso toliko zahtevni, edino kar je, ne razumejo me da se imam zares toliko za učiti. Morda se res malo primerjam z mojo prijateljico, katera bi sicer imela slabše zaključne ocene kot jaz, ampak velikokrat dobi boljšo oceno od mene. Pa ne da bi bila nevoščljiva ampak sama se želim izboljšati. In ja, velikokrat se učim s prijateljico ali pa glede angleščine, v kateri sem povprečna, vprašam sestro. Še enkrat se vam zahvaljujem za odgovor, tudi če malo kasneje, sem vsaj dobila potrditev, da mi je uspelo in da sem lahko nase ponosna. Lep dan še naprej. <3