Živjo
Jaz imam eno težavo, ne vem kaj sem. Sem punca in počutim se kot punca in moje telo mi je všeč, ampak vcasih se mi zdi kot da sem fant. Vsec so mi fantje (vsaj zdi se mi tako) ampak so mi nekatere punce lepse. Ne predstavljam si da bi nekoc zivela s punco. Rada bi imela fanta, ampak ne vem kako zares cutim. Ne vem kaj sem ... Skrbi me da sem lejzbika ali pa celo trans, sploh ne vem kaj naj naredim. Prosim pomagajte. Hvala
tk
Zivjo,
Razumem tvojo skrb in zmedenost, saj sem jaz nekaj casa se pocutila enako kot ti. Od korone naprej sm se sprasvala o svojem spolu, vedela pa sem, da mi ni blo vsec, da so me videli kot punco. Leto kasnej sem se zacela identificirati kot fant in je tk ostal do 2023. Takrat sm zacutila, da so mi vsec tud bolj "feminine" stvari, katerim sem prej nasprotovala. Cez cajt sem se zacela bolj in bolj pocutiti kot punca, in se zdej identificiram kot punca.
Men so tudi fantje vsec (zdj imam fanta), a pred njem sm si tut zenske ogledvala. Preden sem dubla fanta so mi bli moski vsec v ljubezenskem in spolnem smislu (ces da sm se videla z njimi v romanticnih in spolnih odnosih), pri zenskah pa en cajt enak kot z moskimi a s casoma so mi postale zenske vsec le v spolnem smislu. Nism si mogla predstavljati romanticnega odnosa z zensko. En cajt sm se identificirala kot bispolno, a mi je zdj dost vseen kaj sem. Za druzbo sem hetero, kej vec pa ne govorim ljudem saj ne rabjo vedet kej vec.
Nasvet, ki ti ga lahko dam, kterga verjetno noces slisat ampak je po mojem mnenju in izkusnjah najbolsi je da zivis in ne skrbis prevec. Normalno je da cutimo in se sprasujemo ter eksperimentiramo. Normalno je, sploh za najstnike, da ne vedo lih tocn kdo so ali kaj so, da se pocutjo kot da ne spadajo v druzbo in so crne ovce. Normalno je tudi da se stvari spremenijo, da tut ce se en cajt pocutis kot fant da morda cez cas ne bos. Normalno je tut met preference pri ljubezni in spolni usmerjenosti.
Takrat ko se pocutis kot fant se probaj vziveti v to vlogo, lahko v mislih alpa, ce je varno, doma.
Glede spolne sumerjenosti ti pa priporocam da poslusas svoje telo. Rekla si, da si ne predstavlas ziveti z zensko, a so ti ene punce se vseeno lepse kot nekateri fantje. Probi razmislat o puncah k so ti lepe in poslusaj kaj ti telo sprooca. A dobis metulcke? Kasne misli ti prvo padejo na pamet ko pomislis na njih itd. Enako lahko naredis z fanti.
Zelim ti najvec srece in lep dan se naprej
le
lexi
Nič ni narobe, če so ti všeč punce. Tudi meni so in sem si to priznala in sprejela. Pa tudi moji prijatelji to vedo in so sprejeli čisto uredu. Tako, da naj te ne bo strah tvoje identitete.
lexi
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Živjo,
vprašanje, ki si ga zastavljaš se popolnoma običajno, pravzaprav zelo pogosto. Številne osebe se sprva spoprimejo s stisko, povezano z iskanjem ustreznega izraza, ki bi zajel in definiral njene občutke, povezane tako z romantično kot seksualno privlačnostjo. Pogosto je tako iskanje povezano z odzivi ljudi iz okolice, ki lahko od LBGT oseb zahtevajo ali pričakujejo izraz ali »predalček«, ki bo razumevanje situacije oziroma spolne usmerjenosti olajšal njim.
Ob samo-raziskovanju je vedno dobro začeti s tem, da si odprta za različne možnosti in izkušnje. Definiranje nam lahko daje občutke varnosti in predvidljivosti, vendar je ob tem vedno pomembno, da se z definicijami ne omejuješ in si pustiš dovolj prostora ter slediš sebi in svojim občutkom. Tvoja spolna usmerjenost je tvoja stvar, saj samo ti veš, kako se počutiš in kaj čutiš v sebi.
Spolna usmerjenost (kdo te spolno in/ali romantično (ne)privlači) in spolna identiteta sta lahko zelo fluidni in medsebojno nepovezani, zato se je včasih težko »popredalčkati« v eno od kategorij ali pa se to spreminja. V vsakem primeru torej kar brez skrbi, poslušaj sebe in svoje telo in počasi boš spoznala kdo in na kakšen način te privlači. Pa srečno z raziskovanjem! :)
Lep pozdrav,
Eva Margon Baloh, mag. prof. soc. ped.
svetovalnica Legebitra