Pozdravljeni.
Pišem vam v povezavi s "težavico", ki jo imam.
Imam fanta že skoraj 3 leta, vendar mi je bil že takrat na skrivaj všeč tudi en drug fant. Občutki sicer nikoli niso bili preveč močni, sem pa velikokrat razmišljala o njem. Svojega fanta sem imela izjemno rada, ponosna pa nisem nikoli ravno bila nanj (velikokrat sem ju primerjala, sanjarila, kako bi bilo, če bi bilo drugače ...).
S fantom imava zadnje čase kar težave in vse to je nekako spodbudilo, da sem ponovno začela razmišljati o tem "drugem fantu".
Ne vem, kako naj vzpostavim stik z njim; ne vidiva se ravno pogosto ... Razmišljala sem tudi že, da bi mu kaj napisala, ampak ne vem, kaj; ne vem, kaj si bo mislil; kako naj se obnašam ... Poleg tega ne želim biti nepoštena do svojega fanta, ki me ima neizmerno rad, ne želim početi nepoštenih stvari. Mi pa nekako ta "drugi fant" vse bolj postaja všeč.
Zasledila sem sicer, da naj bi nekaj poskušal z eno punco, ampak ne kaže ravno najbolje.
Imate kakšen nasvet, kako naj vzpostavim stik z njim, ker sama ga nisem našla, pa sem res veliko razmišljala.
Vesela bom vsakega nasveta, predloga ... Hvala.
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Karin,
hvala, da si se obrnila po nasvet. Tvoj zapis kaže, da zelo premišljuješ o svojih občutkih in odnosih, kar je pomemben korak pri razumevanju same sebe.
Popolnoma običajno je, da se v dolgih razmerjih, še posebej če se pojavijo težave, včasih vprašamo, ali je to res tisto, kar si želimo. Obenem je povsem človeško, da nas pritegne kdo drug, še posebej, če v trenutnem odnosu nismo povsem zadovoljni. To ne pomeni, da je z odnosi ali tabo kaj narobe – pomeni le, da si na točki, ko moraš raziskati svoje želje in prioritete.
Ključno vprašanje, ki si ga moraš zastaviti, je, kaj si resnično želiš – tako glede trenutnega odnosa kot glede stika z drugim fantom. Se v tvojem trenutnem razmerju še počutiš ljubljeno, izpolnjeno in spoštovano? Ali pa si morda opažala, da te bolj vleče v druge smeri? Pomembno je, da si iskrena do sebe – to je prvi korak k temu, da boš lahko ravnala tudi pošteno do drugih.
Kar zadeva tvojega trenutnega fanta, je dobro, da premisliš, ali sta težave, ki jih omeniš, nekaj, kar bi lahko skupaj rešila, ali pa se zdi, da sta se začela oddaljevati. Če začutiš, da tvoja čustva niso več povsem pri njem, je smiselno razmisliti o iskrenem pogovoru. Poštenost v razmerju je ključna, ne le zaradi partnerja, ampak tudi zaradi tvojega miru in občutka integritete.
Kar pa se tiče »drugega fanta«, lahko stik z njim vzpostaviš na preprost, prijateljski način, ki ne daje preveč pritiska ali pričakovanj. Na primer, lahko mu napišeš sproščeno sporočilo in vidiš, kako se odzove. Pomembno je, da si pri tem realna – včasih nas ideja o nekom bolj privlači kot dejanska oseba, še posebej, če smo v razmerju, kjer nismo povsem zadovoljni.
Priporočam ti, da si daš čas. Preden narediš kakršenkoli večji korak, poskusi razjasniti svoje občutke in prioritete – kaj te res osrečuje in kaj si želiš za svojo prihodnost. Pomembno je, da najdeš odgovor, ki bo v skladu s tvojimi vrednotami in občutkom za poštenost – do sebe in drugih.
Če boš čutila, da potrebuješ dodatno podporo ali pogovor, se vedno lahko obrneš sem.
Drži se in pogumno naprej! :)
Živa Pirc, mag. psihologije
Ka
Karin289
Pozdravljeni.
Najlepša hvala za pomirjajoče sporočilo.
Vse (z mojim fantom) bi se morda lahko nekako uredilo, ampak težava je, da sem se jaz začela oddaljevati in se ne počutim več dobro oz. tako, kot sem se na začetku. Neprijetno mi je tudi. če se me dotika. Iskrenih pogovorov sva imela že na milijone in vse mu povem tako, kot čutim. On me sicer posluša, ampak ne vem, če me ravno razume, ker vedno reče, da bo vse v redu in me nekako zaslepi, da bo res v redu, čeprav globoko v sebi čutim, da ne bo. To se dogaja že približno pol leta.
Z njim je drugače vse v redu, je pošten, ni pokvarjen, trudi se zame, me ima rad ..., ampak na drugi strani pa je to moje nezadovoljstvo in slabo počutje.
Vesela bi bila še kakšnega nasveta. HVALA.
Uredništvo
Živa Pirc
Odgovor svetovalke:
Draga Karin,
najlepša hvala, da si se ponovno oglasila in delila, kako se počutiš. Vidim, da si v zelo občutljivem obdobju, polnem negotovosti in notranjih bojev, zato bi najprej rada poudarila, da se mi zdi dobro, da o tem premišljuješ, si zastavljaš vprašanja in razmišljaš o svojih občutkih, četudi je situacija zdaj zate zares težka.
Iz tvojih besed je razvidno, da si se v trenutnem razmerju začela oddaljevati od svojega fanta. To, da se počutiš neprijetno ob dotikih, in da pogovori z njim ne prinašajo sprememb, sta jasna pokazatelja, da razmerje zate ni več takšno kot je bilo na začetku. Čeprav opisuješ, da je tvoj fant dober človek, ki se trudi, se zdi, da se tvoji občutki do njega spreminjajo. To je nekaj, kar se v odnosih včasih zgodi – ljudje rastemo in se razvijamo, naše potrebe in želje pa se lahko s časom spremenijo.
Razumem, da je težko, saj je očitno, da ga spoštuješ in ti ni vseeno zanj. A zdi se, da morda vztrajaš v tem odnosu bolj zaradi občutka dolžnosti kot iz ljubezni in zadovoljstva, ki bi morala biti temelj vajinega odnosa. Če globoko v sebi čutiš, da stvari ne bodo postale boljše, je pomembno, da si dovoliš priznati, kaj si resnično želiš – zase in zanj. Poštenost, tako do sebe kot do partnerja, je v takšni situaciji ključna.
Privlačnost do drugega fanta je še dodatno zapletla situacijo. Ta fant morda predstavlja svežino, nekaj novega, kar ti trenutno manjka v obstoječem odnosu. A pomembno je, da najprej razčistiš, kaj si želiš v svojem trenutnem razmerju, preden vzpostaviš stik z njim. Pomembno pa je, da se zavedaš, da ta občutek ne more biti razlog za odločitev o koncu trenutnega razmerja – ta odločitev mora izhajati iz tebe in iz tvojega odnosa do fanta, s katerim si zdaj.
Razmisli, ali te v razmerju zadržujejo resnična čustva do partnerja ali morda občutek dolžnosti, ker je on dober in te ima rad. Če čutiš, da si nesrečna in da ni poti naprej, je prav, da si do njega poštena. Jasno mu povej, kako se počutiš, in zakaj misliš, da vajino razmerje morda ne vodi več tja, kamor si želiš. Iskren pogovor, čeprav boleč, bo dolgoročno najbolj spoštljiv in pravilen za oba.
Ko boš razčistila svoje misli in občutke v zvezi s trenutnim razmerjem, boš lažje ugotovila, kako (ali če sploh) želiš pristopiti k drugemu fantu. Pomembno je, da nove odločitve sprejmeš z jasno glavo, brez pritiska ali iluzij.
Karin, verjamem, da je to zares težko obdobje, a zaupaj vase. Prisluhni svojim občutkom in si dovoli slediti poti, ki te bo dolgoročno najbolj osrečila. Če boš potrebovala dodatno podporo ali pogovor, se lahko kadarkoli obrneš name.
Drži se in pogumno naprej,
Živa Pirc, mag. psihologije
Ka
Karin289
Pozdravljeni ponovno.
Na vas se ponovno obračam po nasvet, saj sem začutila neko toplino in moč, ko sem brala vaše odgovore. Naj samo povem, da se o tovrstni zadevi doma veliko pogovarjam, imam zelo dober odnos s staršem, lahko se mu zaupam in vedno dobim zelo koristne nasvete. Bi si pa želela še kakšen nasvet strokovnjaka.
Kot sem že objasnila, sva s fantom trenutno v zelo, res zelo slabem stanju. Jaz ne vidim niti kančka možnosti več, da bi ostala skupaj. Vse skupaj se vleče že eno leto, odločilen je bil 14. februar 2024, ko mi je dal nekakšno darilo, jaz pa ga nisem mogla vzeti s seboj (ker je bilo preden bi morala na avtobus za v šolo), saj mi je bilo neprijetno, da bi se z darilom kazala naokoli po avtobusu (tega nikakor ni mogel razumeti). Takrat je darilo zabrisal ob stran k nekim smetem in rekel, naj ga vzamem, ko bom šla domov ... Kot da ni bilo dovolj, sem skoraj zamudila avtobus in ko sem hitela, da ga ujamem, je zaklical, da mi je prav, da naj ga kar zamudim. (Podobni primeri so se kasneje še zgodili.) Opazila sem, da če ni po njegovo in tako, kot si je on zamislil, zna biti kar jezen in užaljen. S takšno osebo si ne želim imeti ničesar.
Morda se vse skupaj sliši otročje, ampak ta njegov odziv, ta njegova reakcija me je močno prizadela in mi je dala močno misliti. No, takrat se je vse skupaj začelo in se vleče vse do zdaj, ko bom jaz slej ko prej naredila konec (mislila sem narediti konec že maja 2024, pa sva se potem nekako pobotala).
Vse to sem mu že povedala, pravi, da me razume, govori, da bo vse v redu, da se bo spremenil ..., čeprav dobro vem, da nič ne bo v redu, da se ne bo spremenil (morda za boljšo orientacijo - star je 24 let). Ampak kot da me ne bi slišal, kot da me ne bi hotel razumeti, on misli, da je vse v redu. Vedno ko sva imela kakšen prepir, ko sva se skregala, sem jaz zelo hitro popustila in on je to začel "izkoriščati". Veliko sem mu povedala o svojih občutkih, kako se počutim, kako razmišljam, ampak kot da me ne bi hotel slišati ... Če bi se jaz kljub vsemu s*anju, ki ga imava, začela vesti veselo, normalno (seveda le navzven) ..., se on na moje občutke ne bi oziral, vseeno bi mu bilo, kako se počutim, samo da bi bilo njemu fino, zabavno in da me ima. To sem opazila že nekajkrat. Drugače je super, pošten, delaven, ni pokvarjen, ampak njegovo obnašanje je na dnu, "podn".
No, ta vikend je meni postalo vsega dovolj, ne vidim več smisla, da sva skupaj, ne vidim prihodnosti z njim, želim in zaslužim si nekaj drugega, nekaj več, zaslužim si človeka, nekoga, ki ima z drugimi ljudbi dobre odnose. Morda kot orientacijo še to - on doma nima dobrih odnosov, njegovoih staršev nikoli ni zanimalo in jih ne zanima, kako se njihov otrok počuti, ali ima kakšne težave, skrbi ... Morda je tudi to prispevalo svoj del. Jaz sem mu kot razumna oseba, rekla, da sem mu na voljo za pogovor, na voljo za izpoved, če bo kdaj kaj potreboval, ker vem, koliko meni pomeni, da se lahko nekomu izpovem in slišim kakšen dober nasvet.
Velikokrat sem ga povprašala o njegovih življenjskih ciljih, o kakšnem življenju je sanjal kot majhen deček, kakšno življenje si je želel ustvariti in nikoli mi ni dal konkretnega odgovora, kar je zaskrbljajoče, vsaj meni. Vsi njegovi cilji so se začeli z mano, vse njegovo življenje.
Prosim, pomagajte mi s kakšnim nasvetom. Z njim si nekakšnih stikov več ne želim (ko pomislim, kako je bilo včasih, kako sva se imela ..., mi je zelo hudo, ampak ko pomislim, koliko slabega sem že morala pozabiti, požreti, se vsi lepi spomini brž spremenijo v obupne spomine). Sem tip osebe, ki se ji drugi ljudje hitro zasmilijo, ne morem biti kruta, imamo zelo močno empatijo, čutim, kar čutijo drugi, znam se vživeti v doživljanje in čustva drugih, zato mi je toliko težje narediti kakšen konkreten korak, ki bi bil najboljši.
Uredništvo
Živa Pirc
Odgovor svetovalke:
Karin, pozdravljena ponovno,
najprej hvala, da si se spet oglasila in delila svoje misli. Vidim, da si v zelo zahtevni situaciji, in da te obremenjuje veliko različnih čustev – razočaranje, žalost, občutek dolžnosti, pa tudi močna empatija do fanta, čeprav lahko jasno iz tvojega zapisa razberem, da si želiš zaključiti to zvezo.
Glede na to, kar opisuješ, je zelo očitno, da si v razmerju, ki te ne osrečuje več in v katerem ne vidiš prihodnosti. Tvoja čustva so se sčasoma spremenila, poleg tega pa si opazila vzorce obnašanja pri fantu, ki ti ne ustrezajo in jih ne moreš več spregledati. Ko v odnosu več ne vidimo prihodnosti in nam bolj jemlje energijo kot jo daje, je povsem okej, da ga zaključimo – ne zato, ker bi bila ti nesramna ali brezčutna, ampak zato, ker si zaslužiš odnos, v katerem se boš počutila dobro, spoštovano in srečno.
Zdaj je vprašanje, ki ga zastavljaš "kako naprej?" Če sem te prav razumela, si odločitev že sprejela, sledi pa dejanje.
Čeprav veš, da si ne želiš nadaljevati odnosa, te skrbijo fantove reakcije in kako boš to izvedla. To je popolnoma razumljivo, še posebej, ker pišeš, da ne bi želela nikogar prizadeti. Vendar je pomembno vedeti, da daljše odlašanje ne bo nikomur koristilo – ne tebi, ne njemu. Pomembno je, da mu jasno in mirno poveš, da je konec. Ker praviš, da te ne sliši ali ne sprejema tvojih občutkov, je ključno, da mu jasno, odločno in brez oklevanja poveš, da s tem odnosom zaključuješ. Lahko mu poveš, da si o tem razmišljala dolgo, da ti ni lahko, a vseeno misliš, da je za oba dobro, da gre vsak svojo pot. Ne dovoli, da bi te prepričeval ali manipuliral s stavki, kot so "bom se spremenil" ali "bova rešila." Odločitev si že sprejela in nimaš več dolžnosti, da ostaneš.
Ker si omenila, da se težko sooča z zavrnitvijo in da zna biti užaljen ali se jezi, pričakuj, da bo morda poskušal vplivati nate – lahko bo jokal, te prepričeval, ali celo krivil. Pomembno je, da ostaneš mirna in ne podležeš čustvenemu izsiljevanju. Če vidiš, da ne sprejema tvoje odločitve ali postaja neprijeten, lahko pogovor zaključiš.
Iz tvojih zapisov lahko razberem tudi, da te skrbi, kako se bo fant počutil. Zelo lepo je, da si empatična in da ti ni vseeno, kako se drugi počutijo, a to ne pomeni, da si odgovorna za njegovo srečo ali življenje. Vsak posameznik je odgovoren za svoje počutje in prihodnost – tudi on. Ko enkrat zvezo prekineš, ne puščaj odprtih vrat, če si resnično prepričana, da ne vidiš več skupne prihodnosti. To pomeni, da ne ostajata v stikih iz usmiljenja ali krivde, saj bi to obema oteževalo nadaljevanje življenja.
Zelo običajno pa je tudi, da boš čutila mešanico čustev – olajšanje, žalost, morda tudi kanček krivde. To je naravno in pričakovano. Pomembno je, da si daš čas in se ne siliš, da takoj "preboliš." Če te bo kdaj premamilo, da bi mu pisala ali se vračala v stare vzorce, se spomni, zakaj si sprejela to odločitev.
Ne pozabi, da je pomembno tudi tvoje počutje. Odločiti se za konec zveze ni sebično – je pogumno in odgovorno dejanje do sebe in tudi do druge osebe, saj oba zaslužita biti z nekom, kjer je zveza obojestranska in izpolnjujoča.
Želim ti veliko poguma in vse dobro. Vesela bom, če se še kaj oglasiš in sporočiš, kako je šlo.
Živa Pirc, mag. psihologije
Ka
Karin289
Pozdravljeni.
Najprej bi se vam rada iz srca zahvalila za hiter odgovor, pomoč, tople besede in vlivanje pozitivnih občutkov.
Vse, kar ste zapisali, je popolnoma res, vliva mi novih moči in dobila sem občutek, da vse nekako delam prav.
Kot ste zapisali, se ne smem pustiti podleči čustvenemu izsiljevanju - kar sem pri njem tudi opazila (joka, tegoti, ne nek način se dela žrtev ...). Opazila pa sem tudi, da se zateka k obrambnim mehanizmom, da bi se situacije, negativnih občutkov nekako znebil - predvsem zanika težave in projecira lastne težave, ki jih imava, na druge. Na nek način me straši tudi njegovo drastično spreminjanje razpoloženja (iz jeze, skoraj besa, obupne žalosti, gre njegovo razpoloženje do veselja, dobre volje v roku nekaj ur). Potem pa govori (ko postane dobre volje), kako je to dobro, če je človek brez razloga dobre volje ... (kot da bi na nek način zanikal, se tako tolažil).
Ne vem več, kaj naj si mislim o njem, njegovem obnašanju, kako naj pristopim v bodoče do njega, ker imam občutek, da se bo začel vsiljevati v našo družino na vse možne načine.
Uredništvo
Živa Pirc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoje sporočilo in zaupanje. Zelo dobro opažaš vzorce njegovega vedenja, kar je pomemben korak pri ohranjanju lastnih mej. Čustveno izsiljevanje, zanikanje in hitra nihanja razpoloženja lahko res otežijo proces razhoda, zato je ključno, da ostaneš trdna pri svoji odločitvi.
Če se bo začel vsiljevati v tvojo družino ali prestopal kakršnekoli meje, je pomembno, da jasno postaviš meje in se po potrebi obrneš po podporo – najprej k tistim, ki jim zaupaš, kot so starši, drugi družinski člani ali prijatelji. Če bi se znašla v stiski ali negotovosti glede naslednjih korakov, se lahko obrneš npr. tudi na Posvet, ki nudi brezplačno psihološko svetovanje ali na TOM telefon (116 111).
Ne pozabi, da v tem nisi sama – obkroži se z ljudmi, ki te razumejo in podpirajo.
Lep pozdrav,
Živa Pirc, mag. psihologije
Ka
Karin289
Pozdravljeni.
S fantom sva se včeraj neuradno razšla (prihodnji teden se nameravava dobiti in se pogovoriti).
Zdaj pa se mi konstantno vrtijo spomini, vse, kar sva skupaj počel, doživela ... In se ne morem zadržati, da ne bi jokala. Zadnji teden sem sva večer v postelji jokala, zaspala v solzah.
Poleg tega se v moji glavi porajajo različna vprašanja, kot so: Sem naredila prav/narobe?, Ali sem naredila hudo napako?, Kako naprej?, Kako se osredotočiti na šolo, odmisliti dogodek? ...
Strah me je, strah me je, da sem naredila napako, da sem izgubila nekaj pomembnega. Po pravici povedano mi je zelo hudo, čeprav sem na začetku mislila, da bom lažje prenesla vse skupaj. Občitek imam, kot da mi nekaj manjka, kot da sem naredila hudo napako, čeprav sem globoko v sebi vedela, da to ne vodi nikamor.
Poleg tega se mi "fant" zelo smili, poleg svoje čutim tudi njegovo bolečino in to je groznooo!
Pomagajte mi, prosim. Kako naj grem/greva naprej, kako naj se poberem/pobereva?
Uredništvo
Živa Pirc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si delila, kako se počutiš. Verjamem, da ti je zdaj izjemno težko in da te preplavljajo dvomi, žalost in tudi občutek izgube. Vse, kar doživljaš, je zelo običajno, saj so razhodi čustveno zahtevni, tudi ko pri sebi vemo, da je bila odločitev pravilna.
Tvoja žalost ne pomeni nujno, da si naredila napako, ampak da je bil ta odnos pomemben del tvojega življenja. Spomini, bolečina in občutek praznine so pričakovani, a to ne pomeni, da bi morala dvomiti v svojo odločitev. Spremembe so vedno težke, tudi če so za nas dolgoročno najboljše.
Poskusi si dati dovoljenje, da za tem odnosom tudi "žaluješ". To ne pomeni, da si šibka, ampak pomeni, da si človek s čustvi in da predeluješ nekaj velikega in zate pomembnega. Tudi solze so naraven odziv na izgubo.
Glede osredotočenosti na vsakdanje življenje in za korake vnaprej pa si poskušaj postaviti dnevne cilje, ki ti bodo pomagali ostati v rutini. Dovoli si tudi trenutke žalosti, a hkrati se poskušaj usmerjati tudi v stvari, ki te veselijo ali te pomirjajo. Pogovor s prijatelji, telesna aktivnost, ustvarjanje ali zgolj sprehod na svežem zraku ti lahko pomagajo pri preusmerjanju misli.
Napisala si tudi, da doživljaš občutke krivde in to, da čutiš fantovo bolečino – to je znak tvoje empatije, kar je lepa lastnost, a pomembno je, da ne prevzameš odgovornosti za njegova čustva. Tudi on bo moral predelati svoje občutke, kar je del procesa.
Kot sem že omenila, ti lahko pri tem zelo pomagajo starši, družina ali kdo drug, ki mu zaupaš. Pomembno je, da veš, da v tem nisi sama. Če boš začutila, da potrebuješ dodatno podporo ali pogovor s strokovnjakom, ti priporočam tudi možnost svetovanja v živo preko naše spletne strani To sem jaz (https://www.tosemjaz.net/pogovori-se/), Lahko si ogledaš urnik in preveriš, kdaj je na voljo strokovnjak, s katerim se boš lahko pogovorila.
Ne pozabi – nisi sama v tem in sčasoma bo lažje.
Želim ti veliko moči,
Živa Pirc, mag. psihologije
Ka
Karin289
Pozdravljeni.
Zahvaljujem se vam za odgovor.
V soboto sva imela s fantom pogovor, pogovarjala sva se, kako naprej itd., in se dogovorila, da se nekaj časa ne bova videla (mesec do dva). Povedal mi je še nekaj, kar me je kar malo razočaralo, mislim, da se mi je naredila krivica.
Jaz sem njega vedno spodbujala, naj se s kom pogovarja, naj komu zaupa svoje težave, ker vem, da doma ne more nikomur, ker se nihče niti ne briga za težave drugega. Zato je vse povedal fantu, s katerim je tisti dan delal (A). Ta fant je bil tisti, o katerem sem vam pisala na začetku najinega pogovora. Povedal mi je torej, da me je pred njim (pred A-jem) kar oblatil, ampak da je povedal, kar mu je takrat pač ležalo na duši (jaz sem ga prejšnji teden tri dni "ignorirala", ko sem šla v šolo, in zvečer mu nisem nič napisala ...). To se je njemu seveda zdelo grdo in je tistemu drugemu fantu (A) vse povedal. Kaj mu je govoril pred tem, ne vem, ampak zdaj mislim, da ne preveč lepe stvari, da je sebe predstavljal kot žrtev vsega dogajanja ...
Po eni strani sem vesela, da se je nekomu zaupal, da ni držal tega (te bolečine) v sebi, po drugi strani pa mi je hudo, ker zdaj ta drugi fant (A) misli, da sem ne vem kakšna zloba (še rekel mu je, "da si zame tega ne bi mislil, da je mislil, da sem edina normalna punca, da smo vse punce iste" (A) ...). Pač ne vem kaj je s temi fanti (niso moški).
Boli me tudi to, da če bi bila jaz na njegovem mestu, ne bi nikoli nikomur (sploh pa ne nekomu, ki ne pozna situacije, okoliščin) govorila karkoli slabega o njem.
Morda mu je tisti fant (A) govoril take stvari, ker ga je želel potolažiti, mu zmanjšati neprijeten občutek in mu dati nekega upanja, zagona in občutek, da sočustvuje z njim, ampak še vseeno me zdaj skrbi, kaj si tisti fant (A) misli o meni (pomembno pa mi je zato, ker mi je (bil) nekoč pač všeč (A) in ker sem imela do njega pozitivna čustva - ne izključujem, da jih še vedno imem in da mi je še vedno všeč) ...
Uredništvo
Živa Pirc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem, da te je dogodek glede obeh fantov prizadel, saj se ti zdi, da si vedno ravnala iskreno in s spoštovanjem. Dejstvo, da je o tebi govoril slabo, bi verjetno bolj kazalo na njegovo potrebo po tolažbi kot na resnično sliko o tebi. Ljudje v stiski včasih rečejo stvari, ki jih kasneje obžalujejo.
Pomembno je, da se ne obremenjuješ s tem, kaj si drugi mislijo – tisti, ki te poznajo, vedo, kakšna si v resnici. Kar se tiče fanta (A), če bo kdaj priložnost za pogovor, boš lahko sama pokazala, kdo si, brez posrednikov in boš lahko pojasnila svoj del zgodbe.
Najbolj pomembno pa je zdaj, da poskrbiš zase in za svoje počutje. Če te vse to preveč obremenjuje, se osredotoči nase in na ljudi, ki ti prinašajo dobro energijo. Če potrebuješ dodatno podporo, ti še vedno priporočam svetovanje v živo preko naše spletne strani To sem jaz (https://www.tosemjaz.net/pogovori-se/), ali pa brezplačno svetovalnico Posvet.
Lep pozdrav,
Živa Pirc, mag. psihologije
Ka
Karin289
Pozdravljeni ponovno.
Na vas se obračam po pol leta in nikakor se ne morem spraviti k sebi. Razhod s fantom je zame tako zelo boleč, da enostavno ne najdem načina, kako bi razhod predelala.
Tri mesece sem zdaj delala tam, kjer dela on - absolutno je tudi to prispevalo k mojemu trenutnemu stanju. Tam sva imela le bežen stik, pogovorov ni bilo, velikokrat sem se odmaknila.
Z njim sem želela ohraniti dober odnos, ohraniti stik, a to ni uspelo. V trenutku, ko sem stopila korak nazaj in poskusila lepo komunicirati z njim, tega nisem dobila nazaj.
Boli me misel nanj, na najine skupne trenutke, dogodivščine, pogrešam ga - njegove besede, objeme, večere z njim, sporočila, pričakovanje, da pride k meni ... V teh mesecih se je zgodilo ogromno, tudi takšnih stvari, zaradi katerih bi ga morala zasovražiti, a ga nisem. Vse te (grde) stvari, ki mi jih je naredil, me od njega ne odvrnejo, kajti ga imam še vedno zelo rada. Je človek brez sramu, empatije, občutka za sočloveka, brez spoštovanja, razumevanja, brez jasnih moralnih načel, ciljev ... z njim v resnici, globoko v sebi nisem bila srečna, zadovoljna. A ob misli na najine skupne trenutke, smeh, šale, ob misli na staro mene, me zagrabi takšna tesnoba in žalost, da ne morem opisati z besedami. Počutim se, kot da nikoli ne bo bolje, da me srce nikoli ne bo nehalo boleti, da se rana nikoli ne bo zacelila.
Čutim, da je težko tudi njemu, čutim njegovo bolečino, vem, da misli name ... Počutim se krivo, osamljeno, tesnobno, nič me ne razvedri niti malo ...
Kaj naj storim, da mi bo lažje? Pisati mu ne morem, ker sem jaz tista, ki je dala konec najini zvezi, zavajala bi ga, izpadla neumno ... Zdajle bi me najbolj potolažilo njegovo sporočilo, a vem, da je vse to le prelaganje bolečine na kasneje.
Prosim vas za nasvet, ker sem psihično čisto na koncu.
Uredništvo
Živa Pirc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Karin,
me veseli, da si se zopet javila, hkrati pa mi je zelo žal, da si trenutno v situaciji, ki je zate zelo težka. Kar doživljaš, je povsem naraven proces žalovanja za odnosom, ki je bil del tvojega življenja več let. Ko se konča zveza, se ne prekinejo samo stiki z osebo, ampak tudi rutine, občutek bližine, navade in del identitete, ki si ga gradila skupaj s partnerjem. Zato ni nič nenavadnega, da te preplavljajo žalost, dvomi, tesnoba, občutek krivde in hkrati pogrešanje lepih trenutkov. To še ne pomeni, da si naredila napako, ampak da je bil odnos zate pomemben-
Ko pridejo spomini, se zelo pogosto zgodi, da idealiziramo preteklost. Osredotočimo se na lepe trenutke, slabih pa ne vidimo več tako jasno. Vendar ti sama veš, zakaj si se odločila za konec – to ni bila impulzivna odločitev. Dolgo si poskušala, govorila, razlagala, bila potrpežljiva. Ko človek več ne vidi prihodnosti in se ob partnerju počuti nesrečnega, je konec zveze kljub bolečini pogosto najbolj poštena odločitev za oba.
Zelo običajno je tudi, da čutiš njegovo bolečino in krivdo, ker si ti prekinila odnos. To pa ne pomeni, da si odgovorna za njegovo počutje – vsak od vaju mora zdaj svojo bolečino predelati sam. Če bi mu zdaj pisala ali iskala njegovo bližino, bi to sicer za trenutek omililo tvojo stisko, a bi proces le še podaljšalo in tebe spet zapletlo v odnos, iz katerega si se želela izviti.
Največ, kar lahko zase narediš, je, da si dovoliš občutiti to žalost in hkrati nežno skrbiš zase. Vzpostavi rutino, pogovarjaj se z ljudmi, ki ti dajejo občutek varnosti, počni stvari, ki ti prinašajo vsaj kanček olajšanja – sprehod, glasba, zapisovanje misli, druženje. Ni treba, da je veliko; pomembno je, da si s tem postopno vračaš občutek stabilnosti.
Sčasoma se bodo občutki spremenil. Vem, da je to mogoče v tem trenutku težko verjeti, vendar to ni prazna tolažba, ampak človeški proces, ki ga vsi poznamo. Trenutno si še v najtežjem delu, a z vsakim mesecem boš imela več prostora za sebe, za nove izkušnje in občutke. Sčasoma bo lažje.
Za dodatno podporo bi ti res priporočala brezplačno svetovalnico Posvet ali pa Center za duševno zdravje v tvojem lokalnem okolju za kontinuirano obravnavo.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije