Zdravo,
sem najstnica, ki obiskuje osnovno šolo. Pred dvema mesecema sem začela obiskovati psihologa, zaradi situacije v šoli in ostalih dejavnikov. Čeprav ga obiskujem že dva meseca, sem imela do sedaj le par srečanj. Psihologa obiskujem med šolskim poukom in sicer v bližnjem mestu, ki pa se nahaja pol ure od domačega mesta. Čeprav bi mi prav prišel kakšen pogovor, psihologa ne rada obiskujem, saj zamudim preveč šole, moj izgovor pa je vedno enak: ¨bila sem pri zdravniku¨, to me moti, ker ne želim, da kdo ve, da obiskujem psihologa.
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Robot123!
Kakor razberem, ti obiskovanje psihologa sicer ustreza, ne pa termini, v katerih se srečujeta. Nočeš preveč manjkati pri pouku in hkrati ne želiš, da drugi opazijo tvojo odsotnost.
Tvoja skrb je povsem razumljiva in seveda imaš pravico, da tvoji obiski pri psihologu ostanejo med vama in starši. Nikomur nisi dolžna tega pojasnjevati v šoli – izjema bi bili šolska svetovalna služba in učitelji, ko potrebujejo dokaz za upravičeno odsotnost. Poklicno pa so zavezani čuvati tvojo zasebnost.
Na tvojem mestu bi najprej poskušala s psihologom najti bolj primeren termin. Prosila bi ga, da se čim prej, ko bo možno, začneta dobivati v popoldanskem času. Do takrat pa poskusi sprejeti danost, da boš zamudila še nekaj ur pouka. Za sošolke in sošolce si prav tako lahko v tem času izmisliš kakšen razlog odsotnosti, ki ti ne povzroča zadrege (kot npr. zdravnik, fizioterapevt, kakšna preiskava), še raje pa ti svetujem, da enostavno rečeš, da ne želiš povedati. Čeprav z »belimi lažmi« ni nič narobe, kadar zgolj ščitijo našo zasebnost, se vseeno lahko po nepotrebnem zapletemo v zgodbe, ki nas prej ali slej postavijo na laž.
Kot rečeno – ni ti treba z nikomer deliti stvari, ki jih ne želiš. Temu se reče skrbeti za svoje osebne meje. Mislim pa, da je super in zelo pomembno, da redno obiskuješ psihologa in z njegovo pomočjo rešuješ svoje težave. Prej ali slej, bosta obravnavo zaključila – do takrat pa kar tako pogumno naprej!
Naj se ti vse dobro izide! :)
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja