Živjo, že par let se spopadam s težavami za katere ne ve nihče in med te spada tudi samopoškodovanje in pasivne samomorilne misli. Cca. dva tedna nazaj sem pričela s prvim letom študija ampak se ne morem znebiti občutka da nisem za nobeno službo. Ne gre za to da bi mislila da nisem dovolj dobra le za to, da me nič ne zanima in do ničesar ne čutim navdušenja in strasti. Med poletjem je moje mentalno stanje bilo nekoliko boljše toda tudi to ni trajalo dolgo. Vem da imam možnost menjati študij ampak ne vem na katero smer. Počutim se kot vsiljivec v katerikoli situaciji se znajdem. Vem da bi se lažje spopadala s takšnimi situacijami če bi poiskala pomoč toda preprosto nisem zmožna. Hkrati pa se zavedam da se drugi ne morejo boriti zame, da moram to storiti sama. Preprosto ne vidim rešitve in poti ven. Kot da bi pred mano bila megla ki bi zakrivala vse možnosti. Vedno bolj si želim spet čutiti fizično bolečino namesto čustvene saj vem da je tista začasna.
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena draga Brucka,
prvi korak k okrevanju si storila, ko si se opogumila in nam pisala. Verjemi, tako kot si zbrala pogum in nam pisala, zmoreš v sebi najti tudi moč, da poiščeš strokovno pomoč. Praviš, da se že več let sama spopadaš s svojimi stiskami in težavami, da jih ne deliš z nikomer. A kljub temu si uspela končati srednjo šolo in se vpisati na fakulteto. Torej bi lahko rekli, da si oseba z veliko potenciala, da se znaš boriti in tudi zmagovati. Poglej malo nazaj in se spomni, kaj vse si že dosegla v svojem življenju, koliko različnih veščin si pridobila, česa vsega si zmožna. Rodila si se kot dojenček, ki zna samo par stvari, pa se poglej danes. Odraslo mlado dekle si, študentka!
Na začetku študija si in skrbi te, da nisi za nobeno službo. Zdaj se ti zdi to zelo pomembno, a verjemi, da lahko končaš študij določene smeri, v življenju pa počneš čisto nekaj tretjega. Že med študijem je moč raziskovati med različnimi dejavnostmi in najti tisto nekaj, kar pritegne, kar te prične zanimati in veseliti. Glede na to, da si sedaj na začetku študija, imaš še veliko časa za raziskovanje. Morda ti v sedanji situaciji k boljšemu psihičnemu počutju pomaga redno ukvarjanje z neko aktivnostjo. Ali si bila kdaj športno aktivna? Lahko je tek, hoja, meditacija, joga, ples ali kaj podobnega. Pomembno je tudi druženje z ljudmi, s katerimi deliš enake ali podobne interese.
Imam pa še eno vprašanje zate. Ali si zobe popravljaš sama ali greš po pomoč k zobozdravniku?
Želim ti vse dobro pri iskanju novih možnosti.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka