zadnje čase sem brez energije in nimam motivacije do učenja ne do odbojke, saj sem odličnjakinja in še vedno dobivam dobre ocene, ampak če bi imela energijo do učenja bi lahko storila kaj več. v šoli sploh več ne komuniciram veliko, nekoč sem vedno govorila in se smejala, saj zdaj še tudi kdaj ampak ne preveč. nekatere sošolke me tudi veliko ogovarjajo, samo mi ne gre v glavo, zakaj se potem še vedno z mano pogovarjajo kot da niso nikoli nič grdega rekle o meni.
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Iz tvoje starosti je razbrati, da si že dobro zakoraka v najstniška leta. To je čas, ko se mladostniki razvijate, iščete svoj jaz, se osamosvajate, pridobivate nove izkušnje in znanja, …. Čas odraščanja s seboj včasih prinese tudi manj prijetne trenutke. Vendar nič bat, vse je rešljivo in pohvalno je, da si svojo težavo prepoznala in o tem »spregovorila«. Si morda poizkušala ugotoviti, zakaj je prišlo do tega? So vzrok morda lahko zdravstvene težave? Nedelovanje ščitnice je lahko eden izmed vzrokov za pomanjkanje energije. Si poizkusila stvari delati drugače, kaj spremeniti pri sebi in opazovati, če so rezultati drugačni? Razlogov za to je lahko ogromno, sama pa sebe najbolje poznaš. Super je to, da se zavedaš, da bi lahko dala več od sebe, vendar ne zmoreš. Morda se najprej pogovoriš s svojo osebno zdravnico, saj je lahko razlog čisto fiziološki. Če bo zdravstveno vse v redu, te bo tudi ona znala usmeriti še drugam po pomoč, nasvete. Spomni se stvari, v katerih si včasih uživala in so ti narisale nasmehe na obraz. So bili to morda prijatelji, družina, si počela kaj takšnega, brala, …. Morda vzroka sploh ni in bo prešlo, pomembno pa je, da narediš vse kar je v tvoji moči, da to čimprej mine.
Glede ogovarjanja s strani sošolk pa ti svetujem, da se probaš s tem čim manj obremenjevati. Poizkusi se distancirati od njih. V tvojih letih že lahko govorimo o prijateljstvu v pravem pomenu besede. Ljudi, ki so nevoščljivi oziroma ti kaj zavidajo bo vedno kar nekaj okoli tebe. Na tebi pa je, da si izbereš prijatelje, ki to resnično bodo. Saj veš, ni pomembno koliko jih imaš, štejejo tisti, ki to zares so. In pravi prijatelji ti ne bodo nikoli želeli nič slabega.
Vse dobro!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja