Zdravo, jaz sem bila v eni spletni klepetalnici in se mi je nekaj zgodilo:(
Neka punca (anonimne vzdevke mamo) me je vprašala, če sem res Maček_Muri_25 ampak pod drugim profilom. In sem rekla ja (ker je res) in pol mi je šla na zasebno pisat da mi ne verjame in da naj povem svoje ime:( Rekla sem ji da ji ne morem povedat svojga imena in pol je rekla da kao ona ve moje ime ampak hoče preverit če sem to res jaz:( ampak ne verjamem da ve moje ime zato ker se sploh ne poznava in se nikol nisva še srečali v tej klepetalnici:( in potem sem ji rekla kdo sploh si?? in je ona rekla tvoja sošolka, sej veš! ampak potem se nisem več pogovarjala in sem naredla screenshott in šla ven iz klepetalnice
Kaj naj naredim? :( strah me je da me bo spet spraševala, ampak na tej spletni strani ne moreš blokirat ali pa da lahko dostopajo profil sam za določene osebe:(
Uredništvo

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Zagotovo ti je neprijetno, ker je s teboj vzpostavila stik oseba, ki trdi, da te pozna, a se sama ne razkrije, tebe pa sprašuje nekaj, česar ne želiš odgovoriti. Glede na pogovor, ki si ga imela, ne moreš biti prepričana, da je res tvoja sošolka, niti kaj v resnici želi. Pravilno si naredila, da ji nisi povedala svojega imena.
Če te bo še kaj spraševala, je najboljša rešitev, da jo ignoriraš in ne odgovarjaš na njena vprašanja in komentarje. To seveda ni vedno preprosto, ker imaš občutek, da moraš odgovoriti. Stisni zobe in se zadrži, da bi odgovarjala. Če bi jo lahko blokirala, bi bilo bolj preprosto, a kot praviš, to ni mogoče.
Marko, Safe.si
Uredništvo
Nina Govc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da si bila v spletni klepetalnici, kjer te je neka punca začela spraševati, ali si res ti pod določenim profilom, nato pa je želela izvedeti tvoje pravo ime in trdila, da te pozna ter da je tvoja sošolka. Ob tem si se počutila prestrašeno in zmedeno, zato si pogovor prekinila ter zapustila klepetalnico. Zdaj te skrbi, da bi te lahko ta oseba ponovno kontaktirala ali da bi vedela kaj več o tebi.
Najprej bi rada poudarila, da si v tej situaciji ravnala zelo dobro. Postavila si mejo, nisi delila svojega imena in si zapustila pogovor, ko ti ni bilo več prijetno. To kaže, da znaš poskrbeti za svojo varnost, kar je zelo pomembno.
Zanima me še nekaj stvari, da bi bolje razumela situacijo: "Ali si tej osebi poleg svojega profila, povedala še kakšne osebne podatke (npr. šolo, kraj, starost…)?", "Kaj te trenutno najbolj skrbi? Da te oseba res pozna, da bi razkrila tvoje podatke ali kaj drugega?".
Pomembno je vedeti, da je uporaba spleta in raziskovanje različnih klepetalnic v tvojih letih precej pogosta. Kljub temu pa je zelo pomembno, da si na spletu vedno previdna. Nikomur, ki ga ne poznaš v živo, ne zaupaj svojih osebnih podatkov (ime, priimek, šola, naslov, slike…), še posebej če nisi prepričana, kdo je na drugi strani.
Če res obstaja možnost, da je to bila tvoja sošolka, lahko to mirno in spoštljivo preveriš v živo. Lahko jo na samem vprašaš nekaj v smislu: "Hej, včeraj sem imela eno čudno izkušnjo na spletu in me zanima, ali si bila mogoče ti?". S tem lahko razjasniš situacijo in zmanjšaš svojo stisko.
Če pa nisi delila nobenih osebnih informacij, potem je zelo malo verjetno, da bi ta oseba dejansko vedela, kdo si in te zato ni treba preveč skrbeti. Če bi se zgodilo, da si delila kaj bolj osebnega ali bi te kdo začel strašiti ali izsiljevati, je zelo pomembno, da se o tem pogovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš (starši, skrbniki, učiteljica…). V takih primerih nisi sama in pomoč obstaja.
Tvoji občutki strahu so popolnoma razumljivi. Ko se na spletu zgodi nekaj nepredvidljivega, nas to lahko hitro prestraši. Ampak pomembno je, da si ravnala premišljeno in se zaščitila.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam.
Nina Govc, dipl. psih. (un)