Kako govoriti o stvareh, za katere še sam ne veš kakšne so? V smislu, da veš le to, da je tu neka stvar ki te muči, ne veš pa za kaj gre.
• Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen_a,
hvala, da si z mano delil_a to vprašanje. Pogosto ni lahko govoriti o nečem, česar niti sam_a ne znaš natančno opisati. Včasih preprosto veš, da te nekaj teži, a ne znaš ubesediti, kaj točno je – in to je povsem v redu. Veliko ljudi se kdaj znajde v takšni situaciji, zato je že to, da se sprašuješ, kako bi o tem govoril_a, dober in pomemben prvi korak.
Morda ti bo pomagalo, da začneš raziskovati svoje občutke samostojno. Lahko se vprašaš: Kdaj se ta občutek pojavi? Kaj ga sproži, kaj ga zmanjša? Kako se ob tem počutim v telesu – mi srce bije hitreje, se mi potijo dlani, imam težji občutek v prsih? Kako se ob tem počutim čustveno? Če ne najdeš konkretnega odgovora, lahko poskusiš zapisovati svoje misli in opažanja, narisati, kar čutiš, ali pa preprosto opazovati svoje občutke brez pritiska, da jih moraš takoj poimenovati ali razumeti.
Pri prepoznavanju in lajšanju teh občutkov ti lahko pomaga tudi pogovor. Ko se boš odločil_a o tem govoriti z nekom, ti ni treba imeti popolnega odgovora. Lahko preprosto rečeš nekaj v smislu: "Nekaj me muči, ampak ne znam čisto dobro opisati, kaj to je." Včasih pogovor s prijateljem_ico, družinskim_o članom_ico ali strokovnjakom_injo pomaga, saj lahko že samo ubesedovanje občutkov prinese razbremenitev in počasi vodi do boljšega razumevanja, kaj se dogaja.
Če bi rad_a o tem še kaj govoril_a ali raziskoval_a, kako najti način za izražanje svojih občutkov, sem ti na voljo.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije