Pozdravljeni, kje sploh začeti?
Torej zadnje mesece se z starši res ne razumem več, kar naeenkrat sta postala takšna da ju jaz sploh ne zanimam več in jima je vseeno. Seveda se skous kregamo. Tudi opazita ne, da bi mogoče potrebovala kakšno pomoč namreč že več kot 1leto skoraj vsaki dan študiram o samoumoro večkrat sem že poskušala a zaman. Z njima se večino kregam ker ju kao ne spoštujem ampak že zadnje mesece se do mene res grdo obnašata, lažeta... Jaz pa imam tega že res vrh glave. V mlajši mladosti sta bila tudi nasilna fizično, psihično sta še zdaj. Kaj lahko jaz sploh rukaj naredim? Poudarim še to, da me za kakršnega koli psihologa ne podpirata niti ne "dovolita" da bi šla. Res v takem okolji nemorem več živeti
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Drago dekle.
Upam, da se je v zadnjih dveh dneh tvoja stiska vsaj malo sprostila. Kar doživljaš, je res zelo težko. Tega ti ni treba prenašati. Želim, da veš, da obstajajo učinkovite rešitve in življenje brez takšnega ali drugačnega nasilja. Želim, da veš, da nisi sama! Da so ti na voljo ljudje, ki ti lahko in z veseljem prisluhnejo in pomagajo. Jaz sem ena od njih.
Hudo je, ko pri starših ne dobimo tistega, kar nujno potrebujemo. Varnost, ljubezen, pozornost. Še huje pa je, kadar so starši tisti, ki nam povzročajo hudo. Iz tvojega zapisa sklepam, da okolje, v katerem živiš, zate ni varno. Zato je na mestu razmislek o umiku.
Najprej potrebuješ okolje, v katerem se ti lahko telo sprosti in umiri. Dokler tega ne izkusiš, te prosim, da ne sprejemaš nobenih končnih odločitev, kakršna je samomor. Bi poskusila? Ker šele, ko se nam telo umiri in začuti spet varnost, lahko zagledamo možnosti in rešitve, ki jih v stanju stalne ogroženosti, obupanosti in napetosti nikakor ne moremo.
Smrt absolutno ni rešitev. Dovoli mi, da te usmerim v okolje in k ljudem, ki ti bodo pomagali naprej načrtovati naslednje korake.
Če ti je ali ko ti bo tako hudo, da si v stanju odločanja za smrt, te prosim, da najprej pokličeš na 112. Dalje, če lahko zdržiš do 19. ure, pokliči na Klic v duševni stiki na 01/ 520 99 00. Tu so ti na voljo celo noč.
Kadar potrebuješ pogovor, ne oklevaj in pokliči na Tom telefon - 116 111 - vsak dan med 12. in 20. uro. Non stop pa ti je na voljo zaupni telefon Samarijan in Sopotnik - 116 123.
To so rešilne bilke za tiste trenutke, ko ne zmoreš razmišljati več niti o naslednjem dnevu in ob tebi ni nikogar, ki bi ti prisluhnil ali te zaščitil.
Sicer pa sklepam, da si borka, saj si prenesela že veliko hudih dni, prosila si za pomoč in obrnila si se tudi na nas. Absolutno se lahko obrneš še na psihologa - brez privolitve staršev. Sama greš k svoji zdravnici, in ta te bo napotila v najbliži Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov.
Še hitreje in neposredno do psihologa lahko prideš brez napotnice ali zdravstvene izkaznice v najbližji posvetovalnici Posvet za mlade v stiski, ki deluje v Ljubljani, Kranju, Celju, Velenju, Portorožu, Slovenj Gradcu, Idriji ali Zagorju ob Savi. Najaviš se na telefonski številki 031 704 707 vsak delovni dan med 9. in 19. uro.
Glede na nasilje, ki ga omenjaš, pa morda velja razmisliti tudi o kriznem centru za mlade. Tudi tja se lahko zatečeš brez česarkoli in kadarkoli. Tule si poglej, kje ti je na voljo najbližji.
Kaj praviš na predlaganem možnosti? Katera ti je najmanj naporna in misliš, da bi jo zmogla?
Čakam na tvoj odgovor in ti pošiljam velik objem!
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja