Dober dan. Moj problem je precej zapleten in bi rada, da mi bo vsaj malo lažje. Stara sem 15 in kot verjetno veste ima v teh letih pa že prej ogromno najstnikov punce, fante. Tudi v našem razredu jih je ogromno mislim, da sta samo 2 ( se pravi jaz in še ena sođolka) ki nimata fanta. Meni ni prijetno. Počutim se kot, da ne spadam v razred, ker nimam fanta. Manjka mi nekdo z komer bi se lahko pogovarjala, ko bi bila slabe volje, bi mi stal ob strani in mi dal tisto upanje, da nisem zanič in da me nekdo ima rad. Pa sej imam prijateljice ampak rada bi fanta. Vem, da se mi nikamor ne mudi pri teh letih ampak sama se sprašujem, ko se pogledam v ogledalo čakaj kateri bi me sploh imel?! Res mi je grozno, imam grozno nesrečo z fanti, noben mi ne vrača pozornosti, nobenega ne zanimam vsi so si že našli neke punce. Zaradi tega imam slabo samopodobo in res mi ni prijetno. O tem se skušam pogovoriti z sošolkami in prijateljicami pa mi ne pomaga. Občutek imam, da res ne bom našla nobenega ker mi zadnje čase res manjka neka oseba, ki bi me imela zelo rada in bi mi stala ob strani. V zadnjih dneh bi samo jokala cele dni, slabe volje sem ker samo to premlevam ali bom sploh imela fanta kdaj samo bruhnila bi v jok sredi pouka in res mi ni v redu :(. Do sedaj še nisem imela niti enega fanta, ker nobenega ne zanimam medtem, ko se nekateri že v 6. razredu držijo za roke in preko sporočil pošiljajo srčke. Preprosto povedano prazno se počutim in šele zdaj se zares zavedam, da smo ljudje zares bitja, ki potrebujemo ljubezen.
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje vprašanje in da si se s svojo težavo obrnila nas ter nam zaupala. Čeprav razumem, te trenutno skrbi oz. se ne počutiš najbolje, ker nimaš fanta, večina tvojih sošolk pa ga ima. Sočasno te skrbi, ali boš sploh kdaj dobila fanta in da ti nekdo manjka za pogovore ter za oporo v težkih trenutkih.
Verjamem, da ti opisana situacija predstavlja stisko. Ljubezen je nekaj kar ne moremo načrtovati, za kar ni recepta, kako dobiti partnerja, ampak se zgodi samo. Potrebno je, da spoznavamo nove ljudi, ne moremo pa nikogar prisiliti v partnersko zvezo. Se strinjam s tabo, da smo ljudje bitja, ki potrebujemo ljubezen. Ampak najpomembnejša ljubezen je najprej ljubezen samega do sebe – da se sprejmeš točno takšna kot si. Ni se ti potrebno spreminjati, ni ti potrebno imeti fanta, da bi bila (bolj) vredna. Dovolj si točno takšna kot si in sama po sebi. Nekateri spoznajo svoje partnerje že zelo zgodaj, pri tvojih letih, marsikdo pozneje in vse to je okej. Napisala si, da imaš zaradi tega tudi slabo samopodobo. Povabila bi te, da na temo samopodobe in kako jo krepiti, pregledaš in prebereš članke na naši spletni strani: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=24.
Napisala si, da se poskušaš s tvojimi sošolkami in prijateljicami pogovarjati o svojih občutkih, ampak da ti to ne pomaga. Kaj pa je tisto, kar bi ti pomagalo, da bi se bolje počutila, kljub temu da nimaš fanta? Mogoče lahko poskusiš s pisanjem dnevnika – vsak večer si zapiši misli, svoja čustva, ki si jih tisti dan doživljala. Lahko še k temu dodaš 3 stvari, za katere si hvaležna ali pa 3 stvari, ki so ti tisti dan bile všeč na tebi oz. ko si bila v čem uspešna (npr. da si izbrala modno kombinacijo, ki ti je bila res všeč, si se potrudila za test in dobila oceno, kot si si jo želela, ti je uspelo prebrati knjigo do konca, si za celotno družino skuhala čaj ali pripravila zajtrk itd.) ali kar oboje. O tem, kako si lahko pomagaš ob doživljanju neprijetnih čustev, lahko kar nekaj nasvetov najdeš v našem priročniku: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1 (če ti kaj ne bi bilo dovolj jasno, mi napiši in ti bom z veseljem dodatno pojasnila).
Na koncu si opisala tudi, da v zadnjem času doživljaš precej močna neprijetna čustva, da ti gre pogosto na jok. Svetovala bi ti, da se poskusiš o tem pogovoriti s šolsko psihologinjo oz. v vaši šolski svetovalni službi.
Upam, da se boš čim bolj uspešno soočila s svojimi neprijetnimi občutki ter imela en lep december. Hvaležna bom, če se še kaj oglasiš v naši svetovalnici.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije