Dan!
Že večkrat sem se obrnila na vas s temi težavami. Enostavno ne morem več. Ne morem več živeti pri očetu. Vedno me spravlja v slabo voljo in ni mi prijetno v njegovi družbi, saj me je vedno strah kaj bo rekel. Nenehno me ponižuje, pravi, da sem nesposobna, slaba... Pravi, da naj še kakšno petko dobim doma ne samo v šoli.
Ima tudi punco in večkrat ju slišim da me opravljata. To leto sem želela živeti samo pri mami in sem mu to tudi rekla potem pa je rekel, da me bo pogrešal. Vem, da ni to niti malo res. Slišala sem ga, ko je punci rekel, da nima spoštovanja do mene in bi me odselil.
Vedno gleda na to koliko imam pospravljeno sobo in mi pregleduje omare. Tudi teži mi s hišnimi opravili, saj pričakuje, da jaz skrbim za njega. Vem, da nimam vedno popravljene sobe a njegov odziv se mi še zmeraj ne zdi primeren. Tudi če imam samo note ko vadim na postelji me nadere naj začnem pospravljati. Veliko se tudi kregava.
Ne vem, začela sem se spraševati ali sem res jaz kriva za njegovo obnašanja in ali sem res tako slaba.
Lp. Obupana☺️
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Sprašuješ, če si morda ti kriva za očetovo obnašanje in ali si res tako slaba. Zavedaj se, da se vsak odrasel človek obnaša tako kot sam želi. Res je, da lahko imamo na obnašanje drugih vpliv, nikakor pa se ne krivi za očetovo obnašanje. On je odrasel. Razmisli pa o sebi in kaj lahko ti spremeniš. Noben človek ni slab, slaba so lahko naša dejanja. Razmisli, če bi morda pri sebi lahko kaj izboljšala, kaj spremenila.
Ne glede na tvoje vedenje pa ni prav, da so odrasli nesramni do tebe. Nihče se do tebe ne sme vesti nespoštljivo, tudi oče ne. Zato je pomembno, da se na spoštljiv način pogovoriš z očetom tudi o tem. Povej mu, da te to prizadene.
Glede očetovih pričakovanj (hišna opravila) in stvari, ki jih počne, pa tebi niso všeč, ti predlagam, da se z njim o tem iskreno pogovoriš. Verjamem, da takšen pogovor ne bo enostaven. Najprej očetu povej, kar ti je pri njemu všeč, nato pa mu povej tudi o njegovem vedenju in ravnanjih, ki te motijo. Opiši mu kako se ti takrat počutiš – kadar ti pregleduje omaro, te ponižuje, …. Povej mu kdaj in zakaj se počutiš neprijetno v njegovi bližini. Praviš, da oče pričakuje, da skrbiš zanj. Morda on na to gleda drugače, da ti želi pomagati na poti k osamosvojitvi. Zato je zelo pomembno da se pogovarjate in si poveste kaj vas moti ter da slišite drug drugega. Tudi med družinskimi člani se včasih pojavi prepričanje, da vemo kaj si drugi mislijo o nas. Vendar šele, ko se o zadevi, ki nas muči odkrito pogovorimo, vidimo da smo bili v zmoti.
Prav tako glede hišnih opravil. Skupaj naredite seznam kaj bo kdo počel in se tega držite. Prav je, da vsi, ki živite skupaj pripomorete k temu, da se boste tam počutili bolje.
Verjamem, da ti je težko, da z očetom ne bi imela stika in verjetno bi oba pogrešala drug drugega. Nisi napisala koliko časa preživiš pri očetu. Morda bi se lahko pogovorila z mamo in se lahko zadeve hitro uredijo. Tudi ne vem, kako se glede stikov dogovarjata oče in mama. Je to urejeno preko sodišča ali imata sama možnost dogovarjati stike. Glede na tvojo starost ti svetujem, da se vsi trije pogovorite o tem. Ti izrazi svojo željo in povej kaj te moti. Naj pa bo ta pogovor na nivoju, pogovarjajte se umirjeno. Saj bosta drugače, z očetom, ponovno prišla v konflikt, kar pa nikakor ne bo dobro.
Če imaš še kakšna konkretna vprašanja, sem ti na voljo. Drugače pa zberi pogum in se s staršema, zlasti pa očetom odkrito pogovori. Vse dobro ti želim.
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja