Živjo, chat gpt mi je popravil sporočilo, ker sem pisala v kar močnem slengu in ne vem ali bi vse razumeli pa še veliko napak je bilo. Vsebina je ostala enaka le da se vidi da je popravil chat gpt.
Upam da mi boste lahko pomagali. Hvala
Že dolgo časa se počutim depresivno. Vsak dan razmišljam o samomoru. Sovražim samo sebe. Stara sem skoraj 14 let, čez en mesec imam rojstni dan. Imam dve prijateljici že od prvega razreda in letos smo zaključile osmi razred. Navadno mi pred poletnimi počitnicami prineseta darilo, jaz pa se za njiju vedno zelo potrudim – res bi naredila vse zanju. Letos mi še nista nič podarili. Imam občutek, da naše prijateljstvo več ne deluje tako kot nekoč.
Na šolskem izletu sem nas slikala. Danes sem opazila, da imata obe prijateljici to fotografijo za ozadje, a sta izrezali mene – pustili sta le sliko njiju dveh. Na vseh ozadjih imata samo slike skupaj, nikjer nisem vključena jaz. Zelo boli, saj sem po naravi zvest človek in bi za prijatelje naredila vse.
Pogosto se počutim izključeno. Vedno sem tista tretja, tista, ki hodi zadaj, tista, ki je odveč. Naslednje leto bomo deveti razred in bo valeta. Tam plešemo s fanti. Prijateljici imata že vsak svojo spremljevalca – ena celo že drugega. Jaz nimam nikogar, ker imam občutek, da me vsi sovražijo. Večkrat mi rečejo, da sem »piflarka«, čeprav imata obe prijateljici ter še veliko drugih punc iz razreda boljše ocene kot jaz.
Zelo se trudim v šoli – letos sem do zdaj izgubila le dve točki, kar je odličen uspeh. Kljub temu me eden izmed sošolcev vsak dan zmerja, da sem grda in "gadna", kar mi zelo niža samozavest. Že tako sem izjemno samokritična.
Vem, da me na valeto nihče ne bo povabil in da me bodo učitelji morali umetno »združiti« z nekom. Naš razred ima zelo nezrele fante. Najraje sploh ne bi šla, a bom morala. Prijateljici pogosto govorita o svojih »težavah«, kako sta grdi in da ju noben fant ne mara – čeprav jima fantje očitno izkazujejo pozornost. Ko pa jaz omenim svojo bolečino, dobim le »pa ti si čisto v redu«. A jaz vem, da nisem.
Ena od njiju se je nekoč rezala in sem ji pomagala, da je poiskala pomoč. Druga nima težav doma, a vsakič, ko omenim svoj problem, reče, da tudi ona to doživlja – čeprav je jasno, da ni tako. Ona nima nobene uradne diagnoze. Jaz pa imam depresijo, psihosomatske motnje, panične napade in anksioznost.
Doma ni v redu. Starša se pogosto prepirata in obrekata drug drugega. Zdi se mi, da jima je mar le za mojega brata. On je izjemen v računalništvu, hodi na evropske olimpijade, ima odlične ocene in je med najboljšimi učenci. Starša sta nanj vsak dan ponosna in mu to tudi povesta. Meni še nikoli nista rekla, da sta ponosna name – kljub temu da sem med štirimi najboljšimi učenci naše šole (od petih oddelkov). Imam veliko priznanj in le dve štirici. Zame je to zelo dober uspeh, a očitno to nikogar ne zanima.
Tudi drugi družinski člani dajejo prednost mojemu bratu. Sovražim biti mlajša sestra. Počutim se, kot da me nihče ne mara in da se nihče ne zanima zame. Nimam pravih prijateljev. Nimam nobene odrasle osebe, ki bi ji lahko zares zaupala.
Imam tudi travme, o nekaterih ne želim govoriti, a trenutno se najtežje soočam s strahom pred starejšimi, pijanimi moškimi. Ko hodim na trening, mi včasih sledijo in me vabijo. Enkrat sem morala res teči, da sem se rešila. Bilo me je neizmerno strah.
Pred približno enim mesecem mi je umrl dedek – bil je zadnji, ki sem ga še imela. Njegov pogreb je bil moj prvi v življenju. Čeprav je bil lepo organiziran, me je čustveno močno prizadel.
Tudi v šoli sem nekoliko drugačna. Poslušam K-pop, medtem ko večina razreda posluša balkansko glasbo. Brez skupine BTS me verjetno že ne bi bilo več. Dajejo mi motivacijo in upanje. Mama mi je večkrat rekla, naj jih neham poslušati, ker da me poneumljajo. Potem je nehala pritiskati, ker je videla, da ne bom odnehala.
Moj brat cele dneve preživi za računalnikom. Jaz sem imela dneve, ko sem imela po pet tekmovanj in še trening, pa sem kljub utrujenosti domov prišla pozno popoldne. Ko sem se ulegla na posteljo in želela le prestaviti pesem na telefonu, me je mama nadrla, da samo ležim. Tudi oče. To se pogosto zgodi. Jaz vsaj nekaj počnem – moj brat nima niti treningov, a njega nikoli ne kritizirajo.
Zelo si želim študirati biologijo in postati zdravnica. Doma pravijo, da mi to ne bo uspelo in se mi smejijo. Sošolci pravijo, da sem prebutasta za to, čeprav so njihove sposobnosti primerljive s prvošolčki. Vsi me sovražijo. Nihče me nima rad. Nihče me ne razume.
Nikomur nisem storila nič slabega. V devetem razredu so me učenci pogosto zafrkavali – zdaj, ko so že na počitnicah, je vsaj za odtenek bolje. Oče me je zaradi paničnih napadov peljal k zdravnici, ker smo sprva mislili, da gre za astmo. Ko sem se tam zjokala, me je oče napadel, da pretiravam. A jaz mislim, da ne.
Že v tretjem razredu (ko sem bila stara osem let) sem vsak dan med odmori hodila jokati, ker so me prijateljice prizadele. Z njimi se družim še danes, ker če ne bi – bi bila popolnoma sama.
Ne vidim več smisla v življenju. Zdaj nas vsi strašijo še s tretjo svetovno vojno. Zdi se mi, da gre vse v nič. Utrujena sem. Nisem si izbrala, da moram biti tukaj. Ne razumem ljudi -
ra
razumem_te7
Živjo,
Sem enake starosti kot ti in te popolnoma razumem. Vem kako je če si izključena in vem kako je če se počutiš drugačno. Moje sožalje za tvojega dedka res si nemoram predstavljati kako hudo mora biti če ti nekdo ki ti je tako prisrcu umre. Mene v šoli sošolci nemaraja ker sem " drugačna" enako kot ti res res obožujem BTS in priznam da so me rešili iz večjih težav. To da ti mami govori da jih nehaj poslušati čeprav so ti rešili življenje je grozno svetujem ti da se ne zmeniš zanjo in delaš kar te osrečuje. Rekla si da bi rada študirala biologijo in to da ti ljudje govorijo da si preneumna je noro. Vrjamem da lahko dosežeš karkoli želiš. Šla si čez veliko stvari in res mi je žal da moraš vse to prenašati. Zaslužiš si več pozornosti za tvojega trdno delo ljudje so res nesramni. Ponosna sem nate da se veliko učiš imaš cilje v življenju in veš kaj te osrečuje. Te dve prijateljici očitno nista zate in to je okej jaz bi jima na tvojem mestu povedala da ti ni všeč kako se obnašati do tebe in če njenega obnašanja ne spremenita ju pusti. Verjemi mi bolje je biti sama kot v taki grozni družbi. To da ti ljudje sledijo ko hodiš iz treninga res bi okej in svetovala bi ti da te na trening pelje neka odrasla oseba saj res ne želim da se ti bi kaj hudega zgodilo. to da imaš panične napade mora biti grozno in razumem da jih imaš glede na situacijo ki jo moraš preživljati. Oče te nebi smel nadreti zato. Glede na to da se s tvojo mami veš čas kregata lahko sklepam da daje svojo jezo nate kar res ni okej. Glede na to da greš naslednje leto v srednjo šolo boš sigurno tam našla boljše prijatelje saj je tam več ljudi. To da te nihče ni povabil na valeto čisto razumem. Mene tudi ni do zadnjega trenutka (3 dni pred koncem šole ker so ga vse druge zavrnile). Nisem priljubljena med fanti in te čisto razumem. Fantje odrastejo malo kasneje kot punce zato jima dajve še malo časa. Res je lepo od tebe da skrbiš za tvoji prijateljici in to da one zate ne je grozno zaslužiš si nekoga ki te posluša in razumem in trenutno to poskušam biti jaz. Saj se mi zdi zelo zabavna in prijetna v družbi. Upam da boš čim prej bolje in prosim te da skrbiš zase in veš da si vredna veliko več kot to kar ti drugi ljudje govorijo.
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej bi se ti rada zahvalila za pogum, ki si ga potrebovala, da napišeš to sporočilo in tudi za zelo poglobljeno izpoved celotne življenjske situacije. V svojem vprašanju si izpostavila veliko področij v življenju, ki ti povzročajo stisko - od nerazumevanja prijateljic, do težav doma, smrti dedka, travmatičnih izkušenj, zmerjanja s strani vrstnikov in pritiskov glede iskanja para za valeto. Poskusila bom v svojem odgovoru upoštevati čim širško sliko, ki si jo narisala.
Rada bi se pa zahvalila tudi tebi - razumem_te7, da si zapisala svoj odgovor in razmišljanje ob branju prvotnega vprašanja. Marsikdaj veliko pomaga že dejstvo, da te nekdo prisluhne in občutek, da te nekdo razume. Zelo lepo je bilo, da si svoji vrstnici sporočila, da jo prosiš, da poskrbi zase in da je vredna več, kot ji drugi govorijo. Če boš karkoli odnesla od mojega sporočila, naj bo to enako. Tudi jaz bi ti rada sporočila, da nisi sama v tem - tukaj smo vedno zate tudi svetovalci, ki ti bomo prisluhnili in poskusili razumeti občutke, ki ji doživljaš. Mar nam je zate in te prosimo, da vzdržiš v situaciji, dokler skupaj ne najdemo načine, kako bi lahko situacijo vsaj malo izboljšala.
V svojem sporočilu si omenila, da večkrat razmišljaš o samomoru. Ali si kdaj že poskusila narediti samomor oziroma imaš že narejen načrt? Res bi mi veliko pomenilo, da ponovno odgovoriš na sporočilo in skupaj raziščeva stisko, ki jo doživljaš. Verjamem, da ti je zelo hudo, vendar te na tem mestu prosim, da ostaneš varna. V kolikor stiska postane preveč huda, ti podajam še seznam virov pomoči. Vedno se lahko tudi obrneš na dežurnega zdravnika v najbližjem zdravstvenem domu ali pa pokličeš na 112.
TOM telefon
Vsak dan od 12. do 20. ure.
Telefon: 116 111Psihiatrična klinika Ljubljana - Klic v duševni stiski
Vsako noč med 19. in 7. uro.
Telefon: (01) 520 99 00Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik
24 ur na dan.
Telefon: 116 123Dežurni zdravnik v najbližjem zdravstvenem domu ali reševalna služba (112).
Urgentna psihiatrična ambulanta v Centru za izvenbolnišnično psihiatrijo (CIP) v Ljubljani (Poliklinika, Njegoševa 4, Ljubljana)
Ordinacijski čas: od ponedeljka do petka, od 8.15 do 14.45.
Telefon: (01) 4750 685 - od 8. do 12. ure
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-izvenbolnisnicno-psihiatrijo/Enota za adolescentno psihiatrijo v Centru za mentalno zdravje (CMZ) v Ljubljani (Grablovičeva 44b, 1000 Ljubljana)
Telefon: (01) 5874 955 ali (01) 5874 942
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-mentalno-zdravje/enota-za-adolescentno-psihiatrijo/V sporočilu si zapisala, da imaš že nekaj diagnoz, povedala si tudi, da so te starši peljali k zdravnici. Zanima me, ali si že kdaj bila pri psihologu ali psihoterapevtu? Bi bila to stvar, ki bi si jo želela? Glede na tvoj zapis je razvidno, da trenutno doživljaš stisko na več različnih področjih življenja, zato bi bilo dobro, če bi prejemala podporo tudi v obliko pogovorov v živo s kakšnim strokovnjakom za duševno zdravje. Dobro bi bilo, da staršem poveš, kako se počutiš in skupaj z njimi poiščeš pomoč. Oglasiš se lahko v Centrih za duševno zdravje otrok in mladostnikov, za katera ne potrebuješ napotnice. Pošiljam ti tudi seznam obstoječih centrov in tudi seznam Svetovalnih centrov, kjer tudi lahko dobiš strokovno pomoč.
Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov
Trenutna mreža zajema 22 centrov, ki se nahajajo v naslednjih krajih:
Brezovica pri Ljubljani Celje Domžale Idrija Jesenice Kranj Ljubljana Center Ljubljana Vič-Rudnik Maribor Murska Sobota Nova Gorica Novo mesto Ormož Piran Posavje Postojna Ptuj Ravne na Koroškem Slovenska Bistrica Škofja Loka Trbovlje Velenje
Več informacij in kontakte najdeš na: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/.
Svetovalni centri za otroke, mladostnike in starše
Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Ljubljana
Telefon: (01) 583 75 00
Spletna stran: http://www.scoms-lj.siSvetovalni center za otroke, mladostnike in starše Maribor
Telefon: (02) 234 97 00
Spletna stran: www.svet-center-mb.siSvetovalni center za otroke, mladostnike in starše Istre
Telefon: (05) 62 62 810 ali 031 388 591
Spletna stran: www.svetovalnicenter.siPosvetovalnica za učence in starše Novo mesto
Telefon: (07) 39 34 420
Spletna stran: www.posvetovalnica.siČe želiš, bom zelo vesela, če se boš ponovno oglasila za pogovor tudi tukaj, kjer lahko naslednjič nasloviva še druge tematike. Trenutno bi pa ti rada dala informacije o različnih virih pomoči, da boš lahko prejela podporo tudi v obliko svetovanja v živo. Najbolj pa bi ti rada še enkrat sporočila, da mi je mar zate in te prosim, da tudi sama poskusiš poskrbeti zase.
Drži se!
Dora Mališ, mag. psihologinja