Pozdravljeni,
jaz ne morem biti samozavestna. Najbolje se počutim, ko se v svojih veliko prevelikih oblačilih sključeno zavlečem v nek kot, daleč pred pogledi.
Saj imam tudi boljše dneve - takrat sem s svojim videzom kar zadovoljna, včasih se celo počutim lepo. Ampak ta samozavest v trenutku izpuhti, ko vidim kakšno punco, ki je lepša od mene. Punco, ki lahko nosi kroptope in oprijeta oblačila, ker ima postavo manekenke. Zakaj je lepota tako nepravično porazdeljena? Ljudje lahko ne-vem-kolikokrat rečejo, da je zunanji videz subjektivem, a nihče ne more zanikati, da so kljub temu nekateri privlačnejši od drugih.
Ne pomaga tudi, da me noben fant niti pogleda ne. Je to zaradi mojega sloga oblačenja (moj stil meji bolj na fantovskega) ali se s tem samo tolažim in sem v resnici pač grda? Morda pa oboje.
Poleg tega imam probleme z izpadanjem las in sploh ne morem imeti spuščenih ali čopa, ker mi dobesedno padajo ven (mami ureja pregled pri zdravniku). In tako imam vsak dan spete, kar ne vem, če mi ravno pristaja. Spet še en minus.
Največji problem izmed vseh pa je, da šepam. Pred nekaj leti so ugotovili, da imam prikrajšavo leve noge - takrat je bila 1,5 cm (ali pa mogoče 2 cm?) krajša. Čez nekaj časa se je dokaj uravnalo, zdaj je razlika le 0,5 cm, kar bojda ni veliko in ne bi smelo vplivati na hojo. Ampak težava je v tem, da sem jaz očitno tako navajena na šepanje od takrat, ko sem imela še veliko razliko, da čudno hodim še zdaj. Temu sicer nikoli nisem posvečala veliko pozornosti; zdelo se mi je, da pač šepam, kaj naj, saj verjetno tako ali tako niti ni opazno. Enkrat pa sem o tem povprašala sestro in mi je iskreno povedala, da je šepanje zelo opazno, in da se pri hoji močno nagibam na eno stran. To je mojo samozavest spravilo še nižje, kot je zdaj. Med malico npr. ne vstanem več, da bi si šla iskat sok, ker nočem, da bi drugi videli mojo pokvečeno hojo. Ne vem, res ne vem. Kdo bi sploh hotel tako punco, ki izgleda, kot da je pravkrar stopila iz jame?
Če me kdo pogleda (ali pa le pogleda v mojo smer), si mislim, da me obsoja, da se mi na tihem posmehuje. Pridem v šolo in gledam vse tiste punce, ki so tako zelo lepše od mene, ki so fantom dejansko všeč ... Obupujem.
Hvala, da ste tole prebrali.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Iz tvojega zapisa je mogoče zelo jasno razbrati, da se soočaš z zelo slabo telesno samopodobo, s primerjanjem z drugimi ter razmišljanjem o tem, kaj si o tebi mislijo drugi. Kljub temu, da se občasno počutiš dobro v svoji koži, se ta tvoja slika o sebi hitro poruši, kot hišica iz kart.
To, da si sami sebi nismo všeč, ima zagotov lahko velik negative vpliv na naše počutje in vedenje. Praviš, da se najbolje počutiš, ko se odmakneš od ljudi v samoto. Take posledice nizke samopodobe so lahko za posameznika zelo obremenjujoče, zato ti želim danes predstaviti nekoliko drugačen pogled na situacijo, s katero se trenutno soočaš.
Izpostavila si, da kot največji problem vidiš svoje šepanje. Zdi se ti, da ljudje to opazijo in da si v splošnem o tebi mislijo slabo, te obsojajo in se ti posmehujejo. Veš, čeprav je morda to včasih težko verjeti, ti lahko z gotovostjo povem, da si sami predstavljamo, da nas ljudje opazijo, gledajo, obsojajo, kritizirajo, v veliko večji meri, kot to dejansko počnejo. To ti lahko tudi čisto preposto dokažem. O čem razmišljaš, ko sama vidiš koga, ki šepa, ali pa je recimo na vozičko? Kaj pa ko vidiš koga, ki nima roke ali malo nenavadno govori? Sploh to opaziš? Koliko pozornosti zares posvečaš situacijam, ko srečaš ljudi, ki so morda nekoliko drugačni od večine? Si misliš o njih kaj slabega? Jih obsojaš? Ko nam pri sebi nekaj ni všeč, smo na to »napako« pozorni v veliko večji meri, kot jo pri nas sploh opazijo drugi, med tem ko nam samim morda predstavlja to center našega razmišljanja in se težko kar odklopimo.
Sicer pa seveda, ne trdim, da na svetu ne obstajajo ljudje, ki bi te obsojali ali se ti posmehovali na prvi pogled. Zagotovo se najdeju tudi taki. Pa vendar, to njihovo razmišljanje ne pove čisto nič o tebi in marsikaj o njih. Zakaj? Predstavljaj si, da na ulici vprašamo 100 ljudi, kaj si mislijo o tebi. Dobila bi 100 različnih odgovorov, kaj pri tebi opazijo in o čem razmišljajo, ko te vidijo. Kot že omenjeno, bi med temi ljudmi zagotovo bilo nekja takih, ki bi te obsojali in se ti posmehovali, ampak bi poleg teh bilo tudi nekaj takih, ki bi te občudovali, nekaj takih, ki te morda ne bi niti opazili, ker bi bili z mislimi v svojem svetu, nekja takih, katerim bi se morda zdela čudna, nekaj takih, ki bi se vate zaljubili na prvi pogled, ... Pri tem bi vsak izhajal iz sebe! Svet vidimo skozi svoj »mentalni okvir«. To kar opazijo drugi, nisi ti, je le njihova mentalna predstava o tebi. Oni te vidijo po svoje. To so njihove misli.
Spodbujam te, da svoje negativne misli zapišeš, vse od primerjanja z drugimi, do tega, kaj naj bi si drugi mislili o tebi, pa tudi misli o lastnem telesu in videzu nasploh. Daj jih na papir. Potem svoje misli izzovi. Vprašaj se, če se tvoje misli realne oziroma ali najdeš kake protidokaze za njih. Pomisli, na katere aspekte svojega problema imaš vpliv in na kaj ne moreš vplivati. Poleg negativnih misli poskušaj poiskati tudi bolj realne, pozitivne misli. Spodbujam te, da narediš seznam 20 lastnosti, značilnosti, spodobnosti, ki so ti na tebi všeč, so dobre, nadpovprečne, po njih izstopaš, ... Seznam lahko sproti dopolnjuješ ali za pomoč prosiš tudi svoje bližnje. Pomisli tudi, kaj vse ti tvoje telo omogoča in nudi. Recimo da ti ni všeč tvoj nos – pomisli, kaj vse ti nos pravzaprav omogoča. Omogoča ti vonjati vse lepe vonjave, omogoča ti dihanje, ... Zahvali se mu. Prakticiranje hvaležnosti dela čudeže.
Na naslednji povezavi najdeš tudi nekaj krasnih člankov na temo samopodobe. Spodbujam te, da jih pregledaš. Morda najdeš kaj koristnega zase.
Za konec ti želim ponovno malenkost izzvati tvoje misli. Predstavljaj si, da se s podobno situacijo sooča tvoja najboljša prijateljica. Bi do nje gojila podobne misli in čustav, kot jih gojiš do sebe? Včasih do vseh drugih pristopamo veliko prijazneje, kot so samih sebe, ko bi v resnici morali biti najprej prijazni do sebe. S tem, ko sebe vidimo negativno in poseldično trpi naša samopodobo, to izražamo tudi navzven in posledično se nas izogibajo tudi drugi ljudje, zaradi česar se sami sebi zdimo nevidni. Če to situacijo obrneva in smo si v resnici všeč, takšni kot smo, to kažemo tudi navzven, kar pa druge ljudi le privlači.
Izzovi svoje misli, saj so naše lastne misli tiste, ki nas prepogosto držijo nazaj. Zgrabi jih in jim ne dovoli, da nad tabo prevzemajo nadzor!
Lepo bodi,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
• za
zakaj
Hvala vam za odgovor!
Lep pozdrav.